handdator

Visa fullständig version : Två filmtips! Papi recenserar.


Papi
2005-01-19, 11:49
I helgen råkade jag av en slump se två fantastiskt bra filmer!
Hade inte hört talas om nån av dem tidigare, vilket gjorde det hela ännu bättre!
INGA SPOILERS NEDAN! Du kan läsa på utan att oroa dig!

Först ut var Closer, med en imponerande skådespelaruppsättning. Jude Law, Natalie Portman, Julia Roberts och Clive Owen.
Closer är ett kärleks- och relationsdrama mellan fyra personer (två par) med något så ovanligt som trovärdig dialog, bra manus och fantastiska skådespelarprestationer.
Hörde ni ljudet av 500 killar som just tryckte på Back-knappen? :laugh:
Natalie Portman spelar en strippa! Sådär, nu borde de fortsätta läsa! *rolleyes*
Clive Owen (spelade King Arthur) och Natalie Portman är speciellt bra!
Kanske en Oscar för bästa manliga biroll till honom?
Jag brukar inte gilla Julia Roberts, men hon är helt ok i den här filmen. Det är kul att se henne svära och säga snuskiga saker av nån anledning.

Nästa film, Million Dollar Baby!
Clint Eastwood regisserar och spelar huvudrollen. Kan den mannen inte göra fel? Han häver ju ur sig bra filmer på löpande band, senast Mystic River t ex.
Detta är dock hans bästa film sedan Unforgiven.
Hilary Swank spelar en tjej i 30-årsåldern som vill bli boxare. Clintan är motvillig tränare, uppbackad av kompisen Morgan Freeman.
Låter klichéartat? Det är det inte!
Alla tre gör mycket bra ifrån sig, särskilt Hilary Swank. Hon har biffat upp sig duktigt inför rollen, och ser trovärdig ut i mina ögon iaf.
Mer än så här vågar jag nog inte säga om filmen, men detta är ingen typisk boxningsfilm a la Rocky. Boxningen är med i filmen mer som miljö än som syfte för handlingen.
Mitt tips är att ni INTE läser några recensioner om den här filmen! Kolla INTE på trailers och för allt i världen, läs INTE på imdb:s forum om filmen! Jag har en föraning att det kommer att förstöra en hel del.
Jag gissar att det kommer hagla Oscars över Million Dollar Baby. Hilary Swank är given som bästa kvinnliga huvudroll.

Mycket nöje! *popcorn*

MacLeod
2005-01-19, 12:25
Du vill gärna bli filmrecensent va?

JJ
2005-01-19, 12:59
Bra med filmtips, tackar. Men du glömde berätta om man får se något naket?

Papi
2005-01-19, 12:59
Nope, gillar film bara.

Slartibartfast
2005-01-19, 13:00
Så ett klipp ur Closer där Portman strippar. Jävla dåligt må jag säga.

Papi
2005-01-19, 13:00
Natalie Portman är väldigt avklädd i Closer, men inte helt naken.

Papi
2005-01-19, 13:02
Så ett klipp ur Closer där Portman strippar. Jävla dåligt må jag säga.

Kolla på filmen istället. Ryckt ur sitt sammanhang kanske scenen verkar rätt knäpp, men när man vet vad karaktärerna gjort precis innan, är det inte så illa.

Jay-Z
2005-01-19, 13:19
Mot videobukten. Tack för tipsen. :)

Slartibartfast
2005-01-19, 13:27
Mot videobukten. Tack för tipsen. :)
De är bioaktuella för tillfället. :rolleyes:

Yankeee
2005-01-19, 13:40
De är bioaktuella för tillfället. :rolleyes:

I Finland kanske.

Jay-Z
2005-01-19, 13:59
De är bioaktuella för tillfället. :rolleyes:

Nu är de xboxaktuella. :D