handdator

Visa fullständig version : A-kassa


Jakobbus
2005-01-19, 01:40
Jag kommer om nagra manader hem till Sverige efter en langre resa, har lite undringar om a-kassa... brukar ju alltid vara nan som har koll...

1.Vilken dag i manaden betalas den ut?

2.Hur lange tar det ungefar fran att man sager att man vill ha pengarna tills dom borjar rulla in? (JA, jag har ratt till a-kassa)

2.Om man tex anmaler sig i mitten av en manad, far man en halvt bidrag da eller maste man vanta tills det blir ny manad?

Ha d bra!
MVH Jakob

z_bumbi
2005-01-19, 10:22
Lärarförbundet har inbetalningar på rullande schema, anmäl två veckors tid och så kommer pengarna veckan efter i princip.

Yankeee
2005-01-19, 10:55
Jag kommer om nagra manader hem till Sverige efter en langre resa, har lite undringar om a-kassa... brukar ju alltid vara nan som har koll...

1.Vilken dag i manaden betalas den ut?

2.Hur lange tar det ungefar fran att man sager att man vill ha pengarna tills dom borjar rulla in? (JA, jag har ratt till a-kassa)

2.Om man tex anmaler sig i mitten av en manad, far man en halvt bidrag da eller maste man vanta tills det blir ny manad?

Ha d bra!
MVH Jakob

1. 27:e tror jag (alfakassan)
2. 3 månader
3. Vet ej.

http://www.alfakassan.se/

Shadow Warrior
2005-01-19, 12:54
2ggr i månaden kommer mitt a-kasse bidrag, det är två veckors karens innan man får betalt, första betalningen brukar det dock dröjja 4veckor med (för mej i allafall, blir alltid nått strul med arbetsgivar intyg o skit)