handdator

Visa fullständig version : Fråga om revben


Eas
2005-01-18, 23:54
Jag är en 17 årig grabb som i stort sett alltid har haft komplex över mitt utseende. När jag var yngre höll jag alltid in magen för att se smalare ut och då följde mina revbenen med på vägen. Detta höll jag på med i flera år tills jag bestämde mig för att deffa bort underhusfettet.

Jag har numera efter deffen väldigt "rörliga" revben, jag kan alltså dra in och ut dom mkt, mkt mer än vad mina kamrater kan. Mitt avslappnade läge är numera onormalt långt in tycker jag. Kan detta bero av att jag hållt in magen så pass lång tid att dom "vant" sig vid det och att jag nu istället borde dra ut revbenen för att de ska bli någorlunda normala igen?

Då skulle de iofs sticka ut lite grann men det kanske lite obliques träning motverkar? Har knappt några obliques alls kan jag ju tillägga...
Måste säga själv att mina frågor är jävligt knepiga....

Ha det fest!

The_RobRoy
2005-01-19, 00:01
Jag är en 17 årig grabb som i stort sett alltid har haft komplex över mitt utseende. När jag var yngre höll jag alltid in magen för att se smalare ut och då följde mina revbenen med på vägen. Detta höll jag på med i flera år tills jag bestämde mig för att deffa bort underhusfettet.

Jag har numera efter deffen väldigt "rörliga" revben, jag kan alltså dra in och ut dom mkt, mkt mer än vad mina kamrater kan. Mitt avslappnade läge är numera onormalt långt in tycker jag. Kan detta bero av att jag hållt in magen så pass lång tid att dom "vant" sig vid det och att jag nu istället borde dra ut revbenen för att de ska bli någorlunda normala igen?

Då skulle de iofs sticka ut lite grann men det kanske lite obliques träning motverkar? Har knappt några obliques alls kan jag ju tillägga...
Måste säga själv att mina frågor är jävligt knepiga....

Ha det fest!


Första tanken som slår mig är hur du orkar att dra in magen konstant? Blir ju jobbigt efter några minuter ju :em:

Eas
2005-01-19, 00:11
Det har bara hängt med som en naturlig grej om man säger så. Har aldrig vad jag kan komma ihåg tyckt att det varit jobbigt att dra in magen.

Finns det någon övning för övrigt som gör så revbenen blir bredare?
Jag har kikat lite på Serratus Anterior. Någon som vet något mer om den?

Pez
2005-01-19, 00:24
Det har bara hängt med som en naturlig grej om man säger så. Har aldrig vad jag kan komma ihåg tyckt att det varit jobbigt att dra in magen.

Finns det någon övning för övrigt som gör så revbenen blir bredare?
Jag har kikat lite på Serratus Anterior. Någon som vet något mer om den?
Du menar helt enkelt att du vill ha större bröstkorg?
Bara att träna på.. finns inga genvägar till det perfekta lju...öhm...den perfekta korgen.

n1klas
2005-01-19, 00:38
jag har tvärtom fast jag fick mitt vänstra revben så pga en smäll när jag var mindre...det pekar rätt ut och är silvasst...medans det andra ser normalare ut...doktorn sa att det skulle läka med åren, stämmer d?

Eas
2005-01-19, 07:03
Jag vill få bredare bröstkorg. Vad ska jag träna för att få de? Själv har jag funderat mkt på träning av latsen. Skulle det vara nåt kanske?

z_bumbi
2005-01-19, 10:35
Jag vill få bredare bröstkorg. Vad ska jag träna för att få de? Själv har jag funderat mkt på träning av latsen. Skulle det vara nåt kanske?

Böj, mark, bänkpress, rodd, chins axelpress är en bra början.

Tolkia
2005-01-19, 11:22
jag har tvärtom fast jag fick mitt vänstra revben så pga en smäll när jag var mindre...det pekar rätt ut och är silvasst...medans det andra ser normalare ut...doktorn sa att det skulle läka med åren, stämmer d?
Om det inte hände helt nyligen har det nog redan läkt (enkelt självtest: Gör det ont att djupandas eller hosta?). Däremot kan det ha läkt ihop "omlott" och inte ände mot ände. Det är i alla fall ganska vanligt vid nyckelbensbrott. Om så är fallet kommer du att förbli lite puckligare på den ena sidan än den andra, men det stämmer att det blir lite mindre märkbart med åren (i alla fall på mitt nyckelben ...). Ett puckligt revben borde väl också synas mindre om muskelmassan ökar, eller (det gör däremot inte puckliga nyckelben, åtminstone inte vidare värst)?