handdator

Visa fullständig version : Inombordare, Acne


Molotov
2005-01-18, 21:47
Jag har en så kallad inombordare på min högra kind som allvarligt stör mitt psykiska välbefinnande. Vet någon hur man får en sådan att försvinna? Det händer ju ingenting med den! Har haft den i flera dagar nu....

King Grub
2005-01-18, 21:52
En sådan rackare fick man ju ett par gånger under tonåren, och dom satt där och smärtade i vad som tycktes vara en evighet. :) Inte mycket att göra än att vänta; alla ingrepp innebär risk för att infektionen sprider sig.

Zipic
2005-01-18, 21:57
Bara att vänta.. Har själv också haft många såna.. Inte roligt..
Vet några gånger jag blivit så jävla förbannad när man försökt klämma den och det bara gjort mer och mer ont.. :insane:
Har varit nära flera gånger att med våld få bort den med hjälp av tex en rakhyvel eller liknande.. Som tur är har man behärskat sig i sista stund.. *rolleyes*
Inte kul med Ärr i ansikten.. ;)

Jense
2005-01-18, 22:28
tacka fan för att den inte sitter på läppkanten istället

cVi
2005-01-18, 22:50
tacka fan för att den inte sitter på läppkanten istället
jag/vi vill helst inte höra om dina herpes utslag efter för mycket *kissass*

;)

Helea
2005-01-18, 22:53
En underground:are helt enkelt Testa att ta lite rakvatten eller alsolsprit på den så försvinner den nog snart *flex*

s_himself
2005-01-18, 22:59
jag hade nån sånt på ryggen i sommras (tror jag) Det va iaf som en stor finne, fast det va lixom inget hål så man kunde klämma den, och det blev större och större..

så jag fick rådet av doktorn att ha asolspritkompress på i ett par dagar. försvann på typ 3 dagar

Jarod
2005-01-18, 23:00
Detta behöver du: En bra spegel, bra ljus och en vass synål.

Hitta centrum på ubåten, ner med nålen ( har du hittar rätt så känns det knappt), tryck underifrån.

Done!

Zipic
2005-01-18, 23:46
Detta behöver du: En bra spegel, bra ljus och en vass synål.

Hitta centrum på ubåten, ner med nålen ( har du hittar rätt så känns det knappt), tryck underifrån.

Done!

Det där måste jag pröva nångång :)

nordlander
2005-01-19, 00:10
Nåltricket funkar klockrent.

henke1001
2005-01-19, 00:13
Jag har en sån jävel i örsnibben *grr* dock börjar jag bli orolig för att det är något annat för jag har haft den i snart 2 veckor *cry*

Jarod
2005-01-19, 00:14
Nåltricket funkar klockrent.
Exakt!

Ni kan ju tänka er själva - vilket är lättast...att klämma ur en tub majonnäs före eller efter man gjort ett hål i toppen av tuben!? =)

Jense
2005-01-19, 00:15
Jag har en sån jävel i örsnibben *grr* dock börjar jag bli orolig för att det är något annat för jag har haft den i snart 2 veckor *cry*



har du plockar ut ett örhänge nyss eller ngt?

brukar bli så att man får en liten broskboll i örat då!

nordlander
2005-01-19, 00:18
Exakt!

Ni kan ju tänka er själva - vilket är lättast...att klämma ur en tub majonnäs före eller efter man gjort ett hål i toppen av tuben!? =)

Lättnaden när man får bort skiten är ju så stor att man nästan kan ta på den :love:

joak1m
2005-01-19, 00:52
Jag har en så kallad inombordare på min högra kind som allvarligt stör mitt psykiska välbefinnande. Vet någon hur man får en sådan att försvinna? Det händer ju ingenting med den! Har haft den i flera dagar nu....
du klagar för mycket,, jag hade nyligen en finne på insidan av mitt ögonlock i en vecka typ,,, DET störde rejält,, gjorde ont varje gång jag blinkade,, som tur låg det längst ut på kanten utom räckvidd för hornhinnan osv

nordlander
2005-01-19, 00:54
Finnar är ju bara att ta bort...hade också en finne på ögonlocket...tog bort den så läkte det på en natt. Problem solved :)

joak1m
2005-01-19, 02:08
Finnar är ju bara att ta bort...hade också en finne på ögonlocket...tog bort den så läkte det på en natt. Problem solved :)
testade, funkade inte, hade du den på insidan?

Megatuttarna
2005-01-19, 02:31
Detta behöver du: En bra spegel, bra ljus och en vass synål.

Hitta centrum på ubåten, ner med nålen ( har du hittar rätt så känns det knappt), tryck underifrån.

Done!

Koka eller tvätta nålen i alsolsprit innan användning dock, det borde vara självklart!

nordlander
2005-01-19, 13:08
testade, funkade inte, hade du den på insidan?

japp, nedre ögonlocket.

Mental
2005-01-19, 15:08
är det inte det som kallas "vagel"? hmm

Garnax
2005-01-19, 15:12
Jag fick en på hakan under min "finn" period.

Den växte innåt inte utåt och blev ordentligt stor, när man tog sig på hakan så kändes det som en golfboll.

Jag sjukskrev mig från skolan i en vecka för jag vägrade gå till skolan med en sån mitt i nylle :)

Pappa var mycket förstående :)

Garnax
2005-01-19, 15:13
är det inte det som kallas "vagel"? hmm

Finns medel emot det på apoteket...

nordlander
2005-01-19, 16:19
är det inte det som kallas "vagel"? hmm

En vagel är ju typ som en finne.

King Grub
2005-01-19, 16:47
En vagel är en akut ögonlocksinflammation:

http://www.sankterik.se/upload/4048/vagel_189.jpg

vrålapa
2005-01-19, 16:56
Testa, nål tricket som, Jarod sa.. och lite Zinkpasta på det. Från apoteket som har uttorkande efter.. det är den skiten jag använder, körde tandkräm ett tag, men då blev finnen så blank och fin efter. Zinkpasta funkar bra för mig iaf :thumbup:

Vastrix
2005-01-19, 17:23
Koka eller tvätta nålen i alsolsprit innan användning dock, det borde vara självklart!

Eller så tar man en steril spruta.

Testa, nål tricket som, Jarod sa.. och lite Zinkpasta på det. Från apoteket som har uttorkande efter.. det är den skiten jag använder, körde tandkräm ett tag, men då blev finnen så blank och fin efter. Zinkpasta funkar bra för mig iaf :thumbup:

På apoteket finns även 5 resp. 10% stioxyl/Basiron vilket jag använder ibland och det verkar fungera mot finnar. Lite jobbigt i början bara för huden blir mycket torr.

EDIT: På www.apoteket.se finns en guide om hur man behandlar acne

/V.

Molotov
2005-01-19, 18:21
Detta behöver du: En bra spegel, bra ljus och en vass synål.

Hitta centrum på ubåten, ner med nålen ( har du hittar rätt så känns det knappt), tryck underifrån.

Done!

Tack! Har precis utfört ett operativt ingrepp enligt din instruktion och det hela förlöpte väl! Skall nu ut och ragga tjejer. Eller möjligen gå ner till gymmet...

Brezjnev
2005-01-19, 19:15
Eller så tar man en steril spruta.

/V.

Ja vafan, faktiskt större chans att en byggare har en steril spruta liggandes än en synål ;)

Annars kan jag bara hålla med om att jarods tips funkar skitbra!

nordlander
2005-01-19, 22:48
En vagel är en akut ögonlocksinflammation:

http://www.sankterik.se/upload/4048/vagel_189.jpg

Då har jag kallat mina ögonfinnar för vage isåfall...blir typ en liten vitprick osså rött runt. Måste ju vara en finne för när man klämmer bort den så kommer det vita ut, precis som en finne...

Visst vet ni att det finns folk som tänder på att klämma finnar....finns ju fan ett forum för det :MrT:

Tricklev
2005-01-19, 22:50
Visst vet ni att det finns folk som tänder på att klämma finnar....finns ju fan ett forum för det :MrT:

Länk? :naughty:

nordlander
2005-01-19, 22:51
Länk? :naughty:

www.frågadinmama.nu *screwy*