handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kolhydrater äter ni efter gymmet vid diet?


hassezilla
2005-01-18, 20:35
Har lite problems just med kolhydraterna själv så det skulle va kul att se hur andra äter efter passet. alltså hur många gram kolhydrater från avslutat träningspass till sängdags typ. :eating:

King Grub
2005-01-18, 20:36
Frågan var uppe för ett par dagar sedan:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36093

hassezilla
2005-01-18, 20:40
Frågan var uppe för ett par dagar sedan:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36093
Ursäkta. :em:

blekfet2
2005-01-18, 20:41
först efterträningsdrink efter passet, 40g protein samt 50g dextropur....äter sedan middag , brukar innehålla ungefär 2-3gram fett, cirka 100kolhydrater samt cirka 40-50gram protein....äter relativgt sen middag så det brukar inte alltid bli nå kvällsmål...men om så är fallet så brukar det vara mandlar (30-40gram) eller nått äpple....sover dåligt som fan om jag trycker i mig mat just före jag ska natta....=/

hassezilla
2005-01-18, 20:50
Frågan var uppe för ett par dagar sedan:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36093
Det var ju inte riktigt vad jag var ute efter. Det rörde sig ju inte enbart om hur mycket dextropur man skottar i sig efter passet, utan mer hur mycket kolhydrater totalt från avslutat pass och fram till läggdags... inklusive dextropur. *popcorn*

blekfet2
2005-01-18, 21:46
Det var ju inte riktigt vad jag var ute efter. Det rörde sig ju inte enbart om hur mycket dextropur man skottar i sig efter passet, utan mer hur mycket kolhydrater totalt från avslutat pass och fram till läggdags... inklusive dextropur. *popcorn*



det är väl väldigt olika....beror på när man tränar just 11,00 eller 18,00?!?

Orm
2005-01-18, 23:36
200 gram inklusive efterträningsdrink oavsett när jag tränar (oftast klar 17.30, gymmet stänger 21.00 så inte senare än det).

Herkulez
2005-01-18, 23:40
0,8gram/kg kroppsvikt kolhydrater efter passet vid diet, tränar oftats vid 6 och efter det äter jag inge mer kolisar

hassezilla
2005-01-19, 00:10
0,8gram/kg kroppsvikt kolhydrater efter passet vid diet, tränar oftats vid 6 och efter det äter jag inge mer kolisar

Okej. Då borde man alltså klara sej på 80 gram kollisar totalt efter gympasset utan att förstöra nåt. :eating:

King Grub
2005-01-19, 07:05
Okej. Då borde man alltså klara sej på 80 gram kollisar totalt efter gympasset utan att förstöra nåt. :eating:

Om du inte vill ha så bra återhämtning, glykogeninlagring och proteinsyntes som du hade kunnat ha, så visst.

Slartibartfast
2005-01-19, 08:22
0,8gram/kg kroppsvikt kolhydrater efter passet vid diet, tränar oftats vid 6 och efter det äter jag inge mer kolisar

Kan höra hur Grub gnisslar tänder.

Verkar ju funka för dig.

King Grub
2005-01-19, 08:33
Klart det "funkar" dietmässigt. Det som kan vara ett problem är att hinna lagra in tillräckligt med energi i form av muskelglykogen till nästa pass, samt att kolhydratintag tillsammans med protein stimulerar proteinsyntes som mest timmarna efter träning. Och har man inte tillräckligt med glykogen inlagrat när det är dags att gå till gymmet igen... kan det bli tungt. Det spelar säkert mindre roll om man inte skall träna igen dagen efter heller, men om man skall det, kan det kanske vara ett misstag att inte fylla på glykogendepåerna när inlagringen sker som snabbast, eftersom tömda glykogendepåer inte kan fyllas på 24 h på annat sätt, och det kan ju vara ett problem, om man går på diet och äter mindre kolhydrater generellt. Men visst måste man lära sig lyssna på vad sin egen kropp säger är bäst, och det är jag rätt säker på att Herkulez gjort. :)