handdator

Visa fullständig version : Fan jag äter för mycket.


hassezilla
2005-01-18, 19:45
har just käkat min middag nu och räknat ut att jag hamnat mellan 2500-2600 Kcal under dagen. Har väl käkat cirka 100 gram kolhydrater efter träningen( protein+dextro och middag). Klockan är nu snart 20,00 och jag är vaken till minst klockan 1 eller 2, hur fasen ska jag göra om jag blir hungrig senare ikväll, det är jag faktiskt 100% säker på att jag blir. Har räknat ut att jag ska käka runt 2500 Kcal/dygn och det har jag ju tangerat redan!!
Sen så har jag bara ätit cirka 40 gram fett idag, detta är för lite eller? det är väl 1 gram per kilo kroppsvikt, alltså borde jag ha ätit 80 gram fett idag. Detta går åt fel håll. :furious: *grr27*

King Grub
2005-01-18, 19:48
hur fasen ska jag göra om jag blir hungrig senare ikväll

Äta. Och lägga upp matintaget bättre i morgon.

hassezilla
2005-01-18, 19:59
Äta. Och lägga upp matintaget bättre i morgon.

Ok. Har iofs tränat hårt som en bäver så jag misstänker att jag förbrukat en bra bit över 3000Kcal idag. Ska jag äta mera fett idag då typ 20 gram till eftersom jag bara käkat 40 gram idag? Påverkas fettförbränningen mycket åt det negativa hållet om jag bara äter 40 gram? Hmm.. vet inte vad det är men jag lyckas inte äta nog mycket fett så är det bara. *grr27*

mmartin
2005-01-18, 20:19
he he men då räknar du ju inte rätt!! :thumbup:

Ska du ner i vikt och du under dagen fått i dig 2500 och du förbrukat 3000 så är det ju lugnt!?? ingen fara alls o skulle du bli hungrig så släng i dig nått med 2-300 kcal så är du ändå på kaloriminus vilket är allt som räknas för at gå ner i vikt.

2 äpple och en banan kanske?
eller en portion fairing sloow protein?

hassezilla
2005-01-18, 20:32
he he men då räknar du ju inte rätt!! :thumbup:

Ska du ner i vikt och du under dagen fått i dig 2500 och du förbrukat 3000 så är det ju lugnt!?? ingen fara alls o skulle du bli hungrig så släng i dig nått med 2-300 kcal så är du ändå på kaloriminus vilket är allt som räknas för at gå ner i vikt.

2 äpple och en banan kanske?
eller en portion fairing sloow protein?
Nja jag vet inte om jag räknat rätt på det där med 3000. har kört ett bra tag nu med ca:2500 kcal/dygn, men jag går inte ner. Tror jag äter för mycket kollisar och för lite fett. :cryout: Fan jag ska i fortsättningen enbart äta protein och fett under dagen till efter träningen, då ska jag mata i mig 1500 Kcal kolhydrater. verkar som det är det enda som funkar. blä. :MrT: