handdator

Visa fullständig version : Dextrosol - vilken hylla?


alle
2005-01-18, 16:44
Varenda gång jag besöker en butik och ska köpa dextrosol blir jag otroligt förvirrad.

Går och kollar vid sockret, men hittar inget, sen går man och frågar någon och de vet oftast itne vad man menar. Till slut hittar man den borta vid kaffet eller något annat skumt ställe.

Så frågan är, vart ska man leta efter dextrosol?

Halldin
2005-01-18, 16:46
Dextropur vid sockret, dextrosol vid kassan. Så har det vart i butikerna jag besökt.

King Grub
2005-01-18, 16:46
Det heter Dextropur och brukar så på sockerhyllorna. Det är socker.

Dextrosol är de små godisförpackningarna och återfinns väl på dessa hyllor.

alle
2005-01-18, 17:35
Det heter Dextropur och brukar så på sockerhyllorna. Det är socker.

Dextrosol är de små godisförpackningarna och återfinns väl på dessa hyllor.
Blandar alltid ihop dextropur o dextrosol, men jag tror ni fattade vad jag menade :)

Jag fattar inte varför alla affärer jag besökt ska envisas med att ha det varsomhelst förutom vid sockret.

puppas
2005-01-18, 19:45
Offtopic : VIlket är "bäst" att knapra i sig efter träningen då ?

King Grub
2005-01-18, 19:46
Offtopic : VIlket är "bäst" att knapra i sig efter träningen då ?

Det är ju samma sak. Lite dyrare per kilo att köpa småförpackningar.

swarre
2005-01-19, 22:43
Offtopic : VIlket är "bäst" att knapra i sig efter träningen då ?

Malto :)

Skillnaden är väl iofs minimal, men det är skönt att kunna köpa hem 25 kilo åt gången i stället för ett halvt. Kanske finns dextropur i större förpackningar?

King Grub
2005-01-20, 06:17
Malto :)

Skall du blanda in annat så är inte maltodextrin heller bäst efter träning, utan Vitargo eller amylopektin som i Rapid Recovery.

swarre
2005-01-20, 13:13
Skall du blanda in annat så är inte maltodextrin heller bäst efter träning, utan Vitargo eller amylopektin som i Rapid Recovery.

Ok *yourock* :)

Hur stor är egentligen skillnaden mellan dessa olika produkter? Jag har fått uppfattningen att skillnaderna är ganska små, eller rent utav försumbara.

King Grub
2005-01-20, 13:15
Ok *yourock* :)

Hur stor är egentligen skillnaden mellan dessa olika produkter? Jag har fått uppfattningen att skillnaderna är ganska små, eller rent utav försumbara.

Vitargo är 80% effektivare än druvsocker och maltodextrin när det gäller glykogeninlagringens snabbhet.

TTT
2005-01-20, 13:17
Sen är väl vitargo ingen sockerart utan stärkelse?

King Grub
2005-01-20, 13:18
Sen är väl vitargo ingen sockerart utan stärkelse?

Det är maltodextrin också.

TTT
2005-01-20, 13:20
Det är maltodextrin också.

Ah missade det. Tänkte dextropur.

swarre
2005-01-20, 13:39
Vitargo är 80% effektivare än druvsocker och maltodextrin när det gäller glykogeninlagringens snabbhet.

Stor skillnad med andra ord. Finns det några nackdelar med Vitargo jämfört med maltodextrin eller druvsocker?

King Grub
2005-01-20, 13:56
Stor skillnad med andra ord. Finns det några nackdelar med Vitargo jämfört med maltodextrin eller druvsocker?

Det löser sig som tapetklister. Annars: nej. Om man inte räknar priset, förstås.