handdator

Visa fullständig version : Gainomax och Mc Donalds som komp...


linus79
2005-01-18, 13:38
Håller mig generellt borta från Mc Donalds och dricker oftast Whey80 och Gainer.

Men ibland har man bråttom m.m....

Hur illa bra är det då att trycka i sig tex..

Big Mac CO
Chicken McNuggets
och en Gainomax (250ml)?

*screwy*

Runda Grodan
2005-01-18, 13:48
Bättre än att gå hungrig. Dessutom kan det ju vara rätt gott... har jag hört.

Tycker inte man ska vara så "obsessed" men det är bara min åsikt.

King Grub
2005-01-18, 13:50
Bättre än en gainer som måltid betraktat.

Pudzianovski
2005-01-18, 13:52
Vem fan bryr sig. Helt otroligt. Folk kommer fan börja deffa när de är 12 år och väger 55 kg snart på detta jävla forum.

linus79
2005-01-18, 13:54
Alltså..
Jag undrade inte för att jag deffar utan tvärtom..
Jag försöker gå upp så mycket jag kan i vikt.
Och tänkte att Mc Donalds bara var skit när det gäller kolhydrater och protein så att jag "tappade ett mål mat" om jag äter Mc Donalds..
Bara bukfylla och inget värde så att säga.......

King Grub
2005-01-18, 13:56
Och tänkte att Mc Donalds bara var skit när det gäller kolhydrater och protein så att jag "tappade ett mål mat" om jag äter Mc Donalds.. Bara bukfylla och inget värde så att säga.......

Nej, betydligt mer näringsvärde än gainern du nämnde.

nordland
2005-01-18, 13:58
Håller mig generellt borta från Mc Donalds och dricker oftast Whey80 och Gainer.

Men ibland har man bråttom m.m....

Hur illa bra är det då att trycka i sig tex..

Big Mac CO
Chicken McNuggets
och en Gainomax (250ml)?

*screwy*

Spelar ingen roll.... det är det totala intaget under dagen som räknas... Ett skitmål om dagen kan vem som helst kosta på sig, om man inte ligger under deff vill säga.....

Arnesson
2005-01-18, 13:58
Ingen större fel att dra en burgare på Dånken ibland om du inte deffar. Men skippa pommes och kör med lightläsk/vatten. Ta hellre två burgare. Inge fel på köttet på dånken, 100% nötkött om jag inte missminner mig.

Gainomax inehåller ju snabba kolhydrater, så det är ju inte lika bra alternativ.

Nån får väl rätta mig om jag har fel nu

:cool:

Herkulez
2005-01-18, 14:07
Vem fan bryr sig. Helt otroligt. Folk kommer fan börja deffa när de är 12 år och väger 55 kg snart på detta jävla forum.
:thumbup:

stefannn
2005-01-18, 17:27
Vem fan bryr sig. Helt otroligt. Folk kommer fan börja deffa när de är 12 år och väger 55 kg snart på detta jävla forum.


av nicket att döma är kilen 26 och har inte sagt nånting om deff så vad faan menar du??

Pudzianovski
2005-01-18, 19:41
av nicket att döma är kilen 26 och har inte sagt nånting om deff så vad faan menar du??

tja...tränar man och inte hinner äta eller hinner äta mat...vilket tror du själv är bäst?

Scratch89
2005-01-18, 19:48
Kan väl säga att jag själv har ätit 2 st hamburgare och en cola som efter-träning mat ;) Det funkar bra tycker jag... Snabba kolisar o protein, what more do you need? *flex*

King Grub
2005-01-18, 19:52
Kan väl säga att jag själv har ätit 2 st hamburgare och en cola som efter-träning mat ;) Det funkar bra tycker jag... Snabba kolisar o protein, what more do you need? *flex*

Hamburgare är inte snabba kolhydrater. ;)

"On different days at 3.30 p.m. they consumed a standard hamburger (McDonald's) and an isocaloric cheese sandwich. Blood glucose was measured every half hour during the 3 1/2 hour observation period. The glycaemic response and peak postprandial blood glucose were calculated, and no significant differences in either indices were observed (p greater than 0.05). It is concluded that hamburgers of this specific composition can substitute snack meals in the diabetic diet without risk to the metabolic control."

Ugeskr Laeger. 1989 Jul 10;151(28):1818-20. [A hamburger may be included in the diabetic diet. A questionnaire study of glycemic response and dietary treatment in connection with a hamburger meal in teenage diabetics]

Gi 75-80 på båda.

aliquis
2005-01-18, 20:36
Tror han menade att kålan var snabb iofs.

King Grub
2005-01-18, 20:37
Tror han menade att kålan var snabb iofs.

Den är inte snabb den heller, i alla fall inte tillsammans med hamburgarna.

GI 75-88, enbart Coca-Cola för sig.

Ref:

Jenkins DJA, Wolever TMS, Taylor RH, et al. Glycemic index of foods: a physiological basis for carbohydrate exchange. Am J Clin Nutr 1981; 34: 362-6.

Liu S, Manson JE. Dietary carbohydrates, physical inactivity, obesity, and the 'metabolic syndrome' as predictors of coronary heart disease. Curr Opin Lipidol 2001; 12: 395-404.

z_bumbi
2005-01-18, 20:43
Den är inte snabb den heller, i alla fall inte tillsammans med hamburgarna.

GI 75-88, enbart Coca-Cola för sig.


Varav hälften är snabba kolhydrater. :angel:

King Grub
2005-01-18, 20:51
Men som del av en komplett måltid höjer det inte blodsockret mer än juice. :D

"No difference was found in the postprandial serum glucose response when Coke versus orange juice was consumed in the breakfast."

Diabetes Educ. 1991 Jul-Aug;17(4):274-8. Postprandial glycemic response to orange juice and nondiet cola: is there a difference?

z_bumbi
2005-01-18, 20:59
Men som del av en komplett måltid höjer det inte blodsockret mer än juice. :D

"No difference was found in the postprandial serum glucose response when Coke versus orange juice was consumed in the breakfast."

Diabetes Educ. 1991 Jul-Aug;17(4):274-8. Postprandial glycemic response to orange juice and nondiet cola: is there a difference?

Att skillnaden mellan ett glas av juice eller cola är ganska marginell om man dessutom äter mat till var iofs inte så svårt att räkna ut med lillfingret.
(Iofs var den från 91 så då var det väl aktuellt.)

Jag skulle aldrig äta McD efter träningen förövrigt, det finns ju kebab. :eating:

nordland
2005-01-18, 21:32
Eller En feting Jumbo Meny med hot-cheese dip och lökringar till.. Jumbo= 400g nötkött, dubbel-stor strips och 75cl Dricka :eating: :eating: .....

påven
2005-01-18, 23:02
kebabtallrik med extra sås och pfefferoni, det är int efel efter ett hårt träningspass *popcorn*

nisnom
2005-01-18, 23:16
Vem fan bryr sig. Helt otroligt. Folk kommer fan börja deffa när de är 12 år och väger 55 kg snart på detta jävla forum.

så sant....folk beter ju sig som en hel gymnastikklass med anorektiker som måste fråga king grub om "lov" innan man äter pommes eller dricker något annat än hydrolysat efter träningen....ta er samman och börja träna!!!!!!

Berry
2005-01-19, 00:05
Håller mig generellt borta från Mc Donalds och dricker oftast Whey80 och Gainer.

Men ibland har man bråttom m.m....

Hur illa bra är det då att trycka i sig tex..

Big Mac CO
Chicken McNuggets
och en Gainomax (250ml)?

*screwy*

Antar att du menar som efterträningsmål? I så fall skulle jag skippa åtminstone Chicken McNuggets - hellre två BigMac. Vad som helst i stort sett, även Gainomax, är bättre än inget efter träning även om det inte är på samma kontinent som de mer optimala alternativen.

Bigbulka
2005-01-19, 00:47
Vem fan bryr sig. Helt otroligt. Folk kommer fan börja deffa när de är 12 år och väger 55 kg snart på detta jävla forum.
Hurra!!!!!!Varför deffa om det inte finns nån massa? Alldeles för mycket badpojkar här *kissass*

Oddish
2012-05-09, 19:31
I så fall skulle jag skippa åtminstone Chicken McNuggets - hellre två BigMac.

Varför då? Det är ju mer protein i nuggets. Är det fritösfettet man bör oroa sig för eller?

exevision
2012-05-09, 19:45
Men skippa pommes och kör med lightläsk/vatten. Ta hellre två burgare.

Jag skulle välja mjölk!

Kischen
2012-05-09, 19:52
Varför då? Det är ju mer protein i nuggets. Är det fritösfettet man bör oroa sig för eller?

http://i561.photobucket.com/albums/ss57/D14A4Guy/Old-BTF.jpg


Bigbulka
Senaste aktivitet: 2008-07-31 17:47

blondyz
2012-05-09, 20:16
Varför då? Det är ju mer protein i nuggets. Är det fritösfettet man bör oroa sig för eller?

Jag häver i mig 20p nuggets lite då och då, upplever inte någon förhöjd nivå av oro.

Som ett vettigt svar på en aktuell tråd.

Silencer
2012-05-09, 20:36
I muskelbyggande syfte är det kanon.

JJOHANSSON
2012-05-09, 20:58
kebabtallrik med extra sås och pfefferoni, det är int efel efter ett hårt träningspass *popcorn*

Man kan verkligen känna hur allt protein ifrån kebaben sätter sig rakt på armarna med. Kebab <3


http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/002/252/me-gusta.jpg

Nikodemus
2012-05-09, 21:27
så sant....folk beter ju sig som en hel gymnastikklass med anorektiker som måste fråga king grub om "lov" innan man äter pommes eller dricker något annat än hydrolysat efter träningen....ta er samman och börja träna!!!!!!

hahaha... ja. vi borde starta en tråd "Grub, vad får JAG äta idag?" och sen skriver folk om vad de tänkt äta så får Grub säga ja eller nej, och länka källor med motivation. Jag ska starta en fond som gör att detta kan göras på heltid...

aldoschadewitz
2012-05-09, 22:06
Cola är väll sackaros vilket Man väll får ranka somsnabbt? Inget att rekommendera under lågt gi diet i alla fall enligt mig

blondyz
2012-05-09, 22:21
Cola är väll sackaros vilket Man väll får ranka somsnabbt? Inget att rekommendera under lågt gi diet i alla fall enligt mig

Handlar ju inte enbart om huruvida colan är snabb eller inte, intar du den med annat så kan gi-värdet sänkas.

Holabandola
2012-05-10, 09:50
Tror du gainomax är nyttigt så får du nog tänka om.

Köp en happymeal, skippa bröden, eller ett av bröden, käka morötter el äpplen, drick juicen, lek med leksaken, Sjukt billigt. Lägg till en extra hambugare så blir du nästan mätt för 40kr. (eller välj chickybits och käka både nötkött och chyckling för 40kr)
Helt klart en nyttig måltid.

Zizou
2012-05-10, 10:02
Tror du gainomax är nyttigt så får du nog tänka om.

Köp en happymeal, skippa bröden, eller ett av bröden, käka morötter el äpplen, drick juicen, lek med leksaken, Sjukt billigt. Lägg till en extra hambugare så blir du nästan mätt för 40kr. (eller välj chickybits och käka både nötkött och chyckling för 40kr)
Helt klart en nyttig måltid.

Inget fel med gainomax? Efter träning så är det riktigt bra.

Sen är det ju verkligen personligt hur mycket man behöver för att bli mätt. Det där skulle inte ens kittla till i kistan på mig iallafall :D

RobbanColeman
2012-05-10, 13:06
Jag äter oftast två dubbla cheese från McD efter träningen. Det fungerar iaf bra hittills, jag deffar och formen tar sig bra. Enkelt och gott! :)

Peter Hansen
2012-05-10, 18:24
Jag äter själv mcdonalds rätt mycket under bulk. Vad jag förstår så har faktiskt mcdonalds väldigt fina styckningdetaljer i sitt kött.

Ett tips: köp en cheeseburgare + 3 st quarterpunderkött. I kalmar kostar varje QP kött 10 kr och de är på 113g st. för 40 spänn blir det alltså 384g kött