handdator

Visa fullständig version : Våga vara annorlunda?


oyeah
2005-01-17, 14:04
Shit, vilken offerklass, hela högen har tröjor av fjortismärket JL. Vilken sorg, individualismen är som bortblåst, iaf bland "dagens unga".

http://1.nu/showImage.php?id=5dbdb0d37ba5b3d1522647aa0967a903

Slayerized
2005-01-17, 14:08
För det lär ju vara ett sammanträffande, eller hur? ;)

Patriarch K
2005-01-17, 14:08
Det var nog meningen att alla skulle ha JL tror jag :D

aliquis
2005-01-17, 14:09
Skoluniform.

oyeah
2005-01-17, 14:11
Även om det var meningen att alla skulle ha JL-tröjor är det rätt sjukt att alla äger en sådan.

Arnesson
2005-01-17, 14:20
Varför klaga på att alla har JL-tröjor?
Vad spelar det för roll?

Jag vill inte klä mig som alla andra, men om de vill det, så skadar det väl ingen?

Dem är dessutom ganska söta :angel:

oyeah
2005-01-17, 14:22
Jag klagar inte, tycker bara det ser fett keffat ut. De får gärna ha JL på sig, men hur kul ser det ut när alla har samma kläder. Klart det finns något som heter "mode" men det är skillnad på att ha snarlika kläder och exakt samma.

daja
2005-01-17, 14:22
Shit, vilken offerklass, hela högen har tröjor av fjortismärket JL. Vilken sorg, individualismen är som bortblåst, iaf bland "dagens unga".

http://1.nu/showImage.php?id=5dbdb0d37ba5b3d1522647aa0967a903

HAHAHAHAHAHAHA

För de lär ju inte ha varit planerat?

:laugh:

dared
2005-01-17, 14:23
Vore grymmare om alla stog med en CG-jacka inomhus på fotografit... kanske uppknäppt med JL-tröjan under, d vore najs

oyeah
2005-01-17, 14:25
Daja, som jag redan har sagt: Planerat eller inte, men alla äger ju förfan en JL-tröja, det är skumt ;)

ante
2005-01-17, 14:25
Även om det var meningen att alla skulle ha JL-tröjor är det rätt sjukt att alla äger en sådan.

jo för man kan ju inte låna av folk. Alla känner nog minst en som har en JL-tröja, om man inte råkar ha en själv.

AFanatic
2005-01-17, 14:25
Bevis på humor.

daja
2005-01-17, 14:25
Daja, som jag redan har sagt: Planerat eller inte, men alla äger ju förfan en JL-tröja, det är skumt ;)

eller så kan man kanske låna?

dared
2005-01-17, 14:26
Fattar inte varför alla tycker JL-tröjor är snygga, de flesta ser likadana ut och loggan är inte speciellt snygg..

Det finns ju andra kläder runt samma pris/kvalité

Boss Orange Label
Tiger (ngt som alla har nu också, men iaf snyggare och större variation på designen än JL...)
Armani Exchange
osvosvosv....

Arnesson
2005-01-17, 14:27
Jag klagar inte, tycker bara det ser fett keffat ut. De får gärna ha JL på sig, men hur kul ser det ut när alla har samma kläder. Klart det finns något som heter "mode" men det är skillnad på att ha snarlika kläder och exakt samma.

Jag vill inte heller ha samma kläder som alla andra, men jag följer nog modet ganska mycket. Så jag förstår vad du menar där.

Tycker bara att det är mycket folk som gnäller på alla som har lika tröjer, jackor mm. Men vad spelar det för roll egentligen? =) (rent generellt, inte riktat till dig)

oyeah
2005-01-17, 14:51
Med den här bilden ville jag bara visa var samhället är på väg. Alla är kloner av varandra, inte helt roligt, enligt mig.

Garnax
2005-01-17, 14:58
Kanon att alla ser lika ut...

För så fort någon ser eller är annorlunda så tittar folk snett kommer med kommentarer och man blir behandlad på ett annorlunda vis.

Om alla först ser lika ut någon generation och sen kommer ett par avstickare så kanske dom uppskattas...

Slayerized
2005-01-17, 16:28
Med den här bilden ville jag bara visa var samhället är på väg. Alla är kloner av varandra, inte helt roligt, enligt mig.

Är det ett nytt fenomen?
Ta och titta på ett foto från säg 40-talet. Varenda pinne hade kostym med väst, (eventuellt plus en hatt).

Här är det ju dessutom frågan om ett skämt.

jwzrd
2005-01-17, 16:30
Det bästa fenomenet är ändå alla som påstår sig vara annorlunda och "nya", men är pinsamt lika alla andra. Alla påstår sig vara unika, vad är unikt med det?

Mall
2005-01-17, 16:38
Ha ha
Det måste vara ett kort ifrån min skola! Det är omöjligt att känna igen sina klasskamrater eftersom alla ser exakt likadana ut.

Frantic
2005-01-17, 16:46
Med den här bilden ville jag bara visa var samhället är på väg. Alla är kloner av varandra, inte helt roligt, enligt mig.

De kanske bara vill driva med alla som brukar ha JL-tröjor på sig?

Tricklev
2005-01-17, 16:51
Vem bryr sig om folk har likadana kläder?
Dom flesta gothare har ju liknande kläder.
Om jag går i pösiga byxor, och Afanatic går i pösiga byxor, är vi samma person då? *bs*

kim
2005-01-17, 19:19
Totalt onödig info.

Bilden är på en klass i helsingborg/kullagymnasiet :)

Hardcore_pb
2005-01-17, 19:24
Jag klagar inte, tycker bara det ser fett keffat ut. De får gärna ha JL på sig, men hur kul ser det ut när alla har samma kläder. Klart det finns något som heter "mode" men det är skillnad på att ha snarlika kläder och exakt samma.

Vi verkar ha lite olika defenitioner på vad mode betyder, mode för mig är det absolut inte när alla har likadana kläder då är det mode mässigt omodernt för enligt mig. Mode är det precis när det kommer och fram till en hårfin gräns när allt för många börjar ha just dessa kläder.

För övrigt så tycker jag märket i sig gör rätt snygga kläder lite väll stort tryck men annars helt okej tyvärr så förstördes märket av att alla varenda högstadie elev har minst en JL tröja.

/Hardcore

Trance
2005-01-17, 19:29
För det kan ju aldrig vara ironi över att så många unga människor ägen en JL-tröja.

Froddan
2005-01-17, 20:04
Kanon att alla ser lika ut...

För så fort någon ser eller är annorlunda så tittar folk snett kommer med kommentarer och man blir behandlad på ett annorlunda vis.

Om alla först ser lika ut någon generation och sen kommer ett par avstickare så kanske dom uppskattas...Din intelligens vet inga gränser!

För min del är dom som vägrade ställa upp samt killarna i övre högra och vänstra hörnet mina nya idoler.

Garnax
2005-01-17, 20:39
Ingen tycker om när alla försöker se exakt lika ut men när någon är annorlunda dröjer det inte länge innan attityden ändrats

LBacker
2005-01-17, 20:41
Din intelligens vet inga gränser!

För min del är dom som vägrade ställa upp samt killarna i övre högra och vänstra hörnet mina nya idoler.

Det kanske också var en del av symboliken? De som saknar rätt yta hamnar längst bak och utkanten av samhället (fotot). Klockrent skolfoto om man har lite distans till sina mindervärdeskomplex. :hbang:

MacLeod
2005-01-17, 22:19
Det kanske också var en del av symboliken? De som saknar rätt yta hamnar längst bak och utkanten av samhället (fotot). Klockrent skolfoto om man har lite distans till sina mindervärdeskomplex. :hbang:

Dom två är ju fattiga mobbade kids helt enkelt.
Det är ju för helvete inget nytt att kids i den åldern gärna klär sig likadant.
När jag var lite yngre än på det fotot skulle man ha stentvättade Levi´s för att vara rätt. O på Allans tid skulle man ha kniv.

Tolkia
2005-01-17, 23:00
Själv älskar jag när H&M lanserar sina serier av toppar i bäbispasteller med texter av typen "Unique" och "Don't be a copy" ... *rolleyes*

DarthHolm
2005-01-17, 23:05
O på Allans tid skulle man ha kniv.

Och äppelknyckarbrallor, eller kom det senare? :confused:

MacLeod
2005-01-17, 23:08
Tror det kom senare, Allan är ju ändå rätt gammal. Å andra sidan var han alltid före sin tid.

SkogshuggareN
2005-01-17, 23:18
Tycker det känns lite waste of time/energy att öht bry sig om hur andra klär sig. Och att ha så starka känslor för ett klädeesmärke ? *rolleyes*
Ibland är det modernt att vara unik, ibland är det modernt att klä sig i ett visst klädesplagg, så kommer det alltid att vara. I det långa loppet kommer man längst om man är sig själv.

Tolkia
2005-01-17, 23:46
Ibland är det modernt att vara unik ...
Är detta inte något av en paradox?