handdator

Visa fullständig version : Fetto ska deffa ^^, Hjälp tack


clabbe
2005-01-16, 23:55
Hehe,som topicen lyder. Deff ska börjas nu, tanken var att de skulle sparkat igång direkt efter nyår, men legat sjuk så. Men nu e ja frisk, o känner för blod svett o tårar :hbang: .

Är överviktig, men inget ja lidit av direkt, inte en sån som e ute o festar o raggar hela tiden iallafall, ja hänger på gymmet, och i skolan, de e jag liksom.

Sååå, ingen koll på vikt, gissningsvis runt 125pannor, 190cm lång, ungefär lika mkt över axlarna, bf 98.7% ungefär ;) .

Styrketränat några år 3sammanlagt, 2seriöst typ , fyller 17 i mars.
Är mkt grovt byggd sen födsel eller vad man säger , kraftig benstomme, grova axlar ( ett helvete,för får aldrig tag på en jacka som passar).

Nåväl, tränar 5styrkepass i veckan nu mån-fre , försöker få in ett par motionspass på mornarna också mån,ons,fre de dagar man har sovmorron till 10 i skolan, drar dit 06.30 då.

Hm. .har väl inga styrkerefferencer eller va man ska kalla de,om nån undrar. Har inte kört spec mkt lösa vikter under åren, tyvärr, hade ja gjort de hade ja vart starkare. . .

Kan väl ta de små exempel iallafall : bicepscurl EZ-stång 50kg (jag mitt cp hade ju nå krupp förut,o fick för mig att ja inte skulle köra biceps,för att ja va kass i de, började köra biceps i maj förra året :em: ) .

Millitärpress framför huvet, smithmaskin 95-100kg , 3-4set 4-6reps

Skivstångs-shrugs-smith-framför : 160kg 4set 4-6reps

Hantelshrugs : 75kg/st (vi har inga tyngre på mitt gym.. )

Mark (hyffsat ny på de, kört 10-15ggr kanske) :140kg 4set 4-6rep

Raka mark : 140kg 4set 4-6 rep

Sittande underarmscurl med hantel: 30kg/st

De . .var väl ungefär vad jag kunde komma på just nu, kanske inte så mycket o se till . .Men bevisar väl att man inte bara e ett gymfetto iaf *screwy*

Nån, eller några som har lust att helhjärtat hjälpa mig? på gymmet fick man inte speciellt mycket hjälp, inte av ägaren heller så. .jag vänder mig till er, märkt att det finns många duktiga här!

Går skolan varje dag, så man får ju anpassa mattiderna rätt ordentligt där, nyligen flyttat hemifrån, så har lite lättare att sköta allt med mat hemma nu bor 10min från skolan nu också.

Säg ni vad o hur jag ska äta, o träna, så gör jag det. Har funderingar på o skaffa mig en bordsgrill,o köpa en massa kycklingfiléer o grejjer, o grilla iordning, lägga i kylen, o käka om dagarna. .är de ok?

Oj. .de blev mycket, hoppas någon orkar läsa igenom . . O kan hjälpa mig =)

Tacksam för svar!!

PUMPA PÅ! :bpump:

Jakobbus
2005-01-17, 06:28
En bra start ar: Kungens Deff-guide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)
Lycka till!

clabbe
2005-01-17, 19:28
Tackar, läst den förut, men alltid värd o läsa igen :cool:

Nån som har fler tips? Ni som tävlat kanske? eller bara pysslat mkt med deffning?

Zipic
2005-01-17, 21:36
Morgonpromenader är att rekomendera. :)
Försök hålla koll på kosten. Ska du deffa eller vill du bara gå ner i vikt genom carido och nyttigare mat ? Om du ska deffa får du göra upp ett Kost-schema.
Rekomenderar varmt highiq excelmal för deffning:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27177&highlight=excel

Lycka Till! :)