handdator

Visa fullständig version : Uppochnervänd bänkpress


swarre
2005-01-16, 23:17
Har sökt, men inget funnit, skäll gärna på mig om det finns...

Enkel fråga, finns det någon som enkelt kan beskriva en bra "inställning" när man ska köra uppochnervänd bänkpress (i smithen).

Proteus
2005-01-17, 02:43
Vad är uppochnervänd bänkpress?

Trance
2005-01-17, 02:44
Chansar på skivstångsrodd, men är inte säker.

Jense
2005-01-17, 03:13
Lägg 2st gummi 25or under bänken. om du nu menar lutande bänk , fast lutningen sker på andra hållet än vanligt ..

swarre
2005-01-17, 09:44
Lägg 2st gummi 25or under bänken. om du nu menar lutande bänk , fast lutningen sker på andra hållet än vanligt ..

Ok, ska prova det.

Tack

Karl_alfred
2005-01-17, 10:04
Är bara att höja bänken på ena sidan med spärrar om det finns.

Spiffy
2005-01-17, 11:19
Jag skulle nog vilja ha mer än två stycken 25or skulle jag tro.
Men det är ju bara att palla upp så mycket som man tycker känns bra.

TTT
2005-01-17, 11:28
Har ni ingen tillhörande lutande bänk till Smithen? Bara att trycka ner axlarna mot den lilla kudden och lägga huvudet på den. Lagom lutning så du inte skadar nacken. Funkar fint för mig även om man ser lite lustig ut när man skall upp på bänken. =P

mr_ping2
2005-01-17, 16:43
Det är ganska stor skillnad med bara 2 vikter under alltså... 2 extra blir nog väldigt extremt

swarre
2005-01-17, 17:19
Har ni ingen tillhörande lutande bänk till Smithen? Bara att trycka ner axlarna mot den lilla kudden och lägga huvudet på den. Lagom lutning så du inte skadar nacken. Funkar fint för mig även om man ser lite lustig ut när man skall upp på bänken. =P

Jodå, lite osöker på hur vinklarna ska ll vara på den bara för att få ut det mesta av övningen, testar mig fram men tycker inte att jag hittar något bra läge, så jag tänkte höra hur ni brukar göra. Ska prova med en eller ett par vikter under nästa bröstpass.

z_bumbi
2005-01-17, 17:40
Jodå, lite osöker på hur vinklarna ska ll vara på den bara för att få ut det mesta av övningen, testar mig fram men tycker inte att jag hittar något bra läge, så jag tänkte höra hur ni brukar göra. Ska prova med en eller ett par vikter under nästa bröstpass.

Är du inte van vid att köra decline så kör med lite mindre lutning och öka sen om det känns bättre. Det är inte så stor skillnad i vinkeln mellan vanlig och decline bänk om man ska hålla sig inom rimliga gränser, utan att mäta så gissar jag på max 30 grader hos de allra flesta.

OBS! Vikter skiljer sig enormt åt i tjocklek så det är inget riktigt bra mått på höjdinställningar.

swarre
2005-01-17, 17:58
OBS! Vikter skiljer sig enormt åt i tjocklek så det är inget riktigt bra mått på höjdinställningar.

Fullständigt medveten om det, ska som sagt prova mig fram och se hur det känns.