handdator

Visa fullständig version : 1 burk keso+1banan 1,5 timme innan träning


rutan
2005-01-16, 21:48
duger det som näring?(förutsatt att man ätit var 3:e timme,innan.)eller är det för lite kolhydrater?(vill variera i bland..=))

just nu brukar jag äta 30 gram allbran+,2 dl lätt mjölk,1 ägg,15 gram jordnötter..innan träningen..

tränar 16.30

går upp 5.30
äter 5.40-8.30-11.20-15.00-gainer efter träningen-19.30-22.00-sova...

Allan
2005-01-16, 22:17
Jag skulle äta närmare inpå träningen.

allan

King Grub
2005-01-17, 06:31
Jag med, även om ditt kostschema och matintag över 24 timmar är mycket viktigare än ett enskilt mål. Det är kanske mest dina övriga mål som avgör om du "kan" äta ett så litet mål innan träning och ändå få ett produktivt pass.

kampsporttjej
2005-01-17, 12:17
storleken på målet innan träning: beror det inte på vad man har för mål med träningen -om man vill
gå upp eller ner i vikt?
vill man gå ner i vikt måste man ju skära ner på intaget av mat..
så hur ska man då göra?
efter träningen ska man ju uppenbarligen inte skära ner så det borde ju
bli målen innan?

King Grub
2005-01-17, 13:08
vill man gå ner i vikt måste man ju skära ner på intaget av mat..
så hur ska man då göra?

Se till att man har tillgång till aminosyror under resten av dygnet och låta kolhydraterna innan passet mer vara blodsockerstabilistatorer än uppladdare. Koll på det totala kaloriintaget, vill säga, med små, utspridda mål resten av dagen, utanför näringsfönstret i samband med träning.

Krabban
2005-01-26, 15:38
Om jag kommer hem från skolan så käkar jag några fullkornmackor med hamburgerkött sen vilar jag nån timme sen käkar jag 2 råa ägg sen går jag till träningen.

Är det jag äter innan träningen blodsockerstabilistatorer eller uppladdare? Vad ska jag isåfall byta ut och lägga till om det är uppladdare istället för blodsockerstabilistatorer?

King Grub
2005-01-26, 15:48
Om jag kommer hem från skolan så käkar jag några fullkornmackor med hamburgerkött sen vilar jag nån timme sen käkar jag 2 råa ägg sen går jag till träningen.

Är det jag äter innan träningen blodsockerstabilistatorer eller uppladdare? Vad ska jag isåfall byta ut och lägga till om det är uppladdare istället för blodsockerstabilistatorer?

Mackorna är väl helt okej, men två råa ägg innan träningen? :confused: Vad skall du med dem till? Ta en proteindrink med maltodextrin/druvsocker direkt innan passet om du skall ha något; ät annars mer timmen innan.

Krabban
2005-01-26, 16:22
Hmm jag trode eftersom det är protein så kanske det var bra? :( Sen mättar det bra också tycker jag. Men tar man en lika stor proteindrink innan som efter passet om man nu tar en före?

King Grub
2005-01-26, 16:33
Ägg ger jättebra protein, men koka eller stek dem. Även om risken för salmonellasmitta i Sverige är låååg, så finns den.

Det går bra att ta en lika stor proteindrink innan, om du har plats för den energimässigt. Du kan också dela upp mängden. Eller ta lika mycket kolhydrat både före och efter, men mindre protein. Det är upp till dig, vad du anser dig behöva och fungerar bäst på. Eller ingen alls.