handdator

Visa fullständig version : Hannes försöker posera


Sheogorath
2005-01-16, 19:41
Efter mycket om och men (hej Muddler och randomized) kommer här ett tafatt försök att posera. Hallar, som jag misstänker är på god väg att slänga upp sina bilder, stod för fotograferingen och poseringshjälp (God knows it was needed). Vi fotade på morgonen och utan pump och jag vägde in på 82.8 kg till mina 185 cm. Nytagna mått finns inte utan jag saxar in lite gamla värden som torde stämma någorlunda. Har lite större armar (både över- och underarmar), nackmått och bröstmått nu. Lite smalare midja också.

De här måtten är från 9:onde november:

Hals/nacke: 38 cm
Bröst: 104,25 cm
Överarm: 37,5 cm
Underarm: 31 cm
Midja: 80,25 cm
Höft: 97,8 cm
Lår: 61 cm
Vader: 38,5 cm

Jag börjar med dom bilderna som jag tyckte blev sämst...

Ben! :smokin:

Sheogorath
2005-01-16, 19:43
Krabba. Fick inte ut latsen och spände tydligen bröst och axlar ojämt (vänster axel släpar tydligen lite men ändå). Magen blev konstig. Ska försöka få upp en bra krabba senare.

Sheogorath
2005-01-16, 19:44
Lats-spread bakifrån, helkropps:

Sheogorath
2005-01-16, 19:45
Dubbel bicce bakifrån:

Sheogorath
2005-01-16, 19:47
Side-chest. Den här blev rätt bra. Tyvärr ser man inte separationen mellan bröst så tydligt som jag hade kunnat prestera, och jag hade även kunnat få med mer lats och serratus. Ska försöka få upp en bättre.

Sheogorath
2005-01-16, 19:48
Min favorit. Lats-spread:

AFanatic
2005-01-16, 19:49
Du ser ut att ha en bra ram...bara fortsätta bygga.

Tips: Försök att hålla upp huvudet mer (inte böja det framåt) när du poserar.

Sheogorath
2005-01-16, 19:49
Tilläggas kan att alla måtten från november är tagna utan pump och oflexade. Överarmsmåttet undantaget som anges flexat men utan pump.

hallar
2005-01-16, 19:57
Ser jäkligt bra ut, fotografen verkar vara en riktig duktig en. ;)

stybb
2005-01-16, 19:59
armar, ben, vader behövs mer..

men annars har du en väldigt symmetriskt fysik och en schyst form..

Sheogorath
2005-01-16, 20:02
AFanatic. Bra ram vette fan... Långa överledade ben, breda höfter, kort överkropp, smal underligt formad bröstkorg p.g.a. pectus excavatum ("trattbröst")... Men här ska fan byggas massa för att släta över allt som gud fader inte behagade att ge mig! :devil:

Sheogorath
2005-01-16, 20:18
stybb: Mer armar? Det är du nog den första som sagt :) Har alltid sett armarna som en av mina större muskelgrupper...

HajduMan
2005-01-16, 20:19
Grym rygg,
mest välutvecklad...

Sheogorath
2005-01-16, 20:20
Grym rygg,
mest välutvecklad...

Heh. Tackar :bow:. Det har nog blivit ett och annat set stångrodd där ja. Har dock helt annorlunda ryggschema nu, men det ska nog gå bra det med.

AFanatic
2005-01-16, 20:21
AFanatic. Bra ram vette fan... Långa överledade ben, breda höfter, kort överkropp, smal underligt formad bröstkorg p.g.a. pectus excavatum ("trattbröst")... Men här ska fan byggas massa för att släta över allt som gud fader inte behagade att ge mig! :devil:

Latsspread bakifrån helkropp ser ju ut att ha bra potential iaf! Tycker inte det är så hemskt som du vill ha det till, men visst bilderna kanske skojar lite. Ser iaf ut att ha en bra grund o det kommer bli mycket bra när du får några till kilon. :thumbup:

muddler
2005-01-16, 20:33
sådärja äntligen kommer bilderna! Mycket bra rygg och armar noterar jag i protokollet, större vader än jag har du iaf :=)

Sheogorath
2005-01-16, 20:50
Tackar! Vad tror du om mitt nya upplägg då? Kikat i träningsdagboken?

muddler
2005-01-16, 21:14
jorå var inne och kikade nu! du kör ryggbredd och ryggtjocklek på separata pass som jag förstår de, läste om ett liknande upplägg i gamla b&k, många proffs kör ju det upplägget så det kan ju inte vara fel! ;) sen tror jag att det är bra att som du har gjort dela upp framsida och baksida ben, gjorde jag mycket förut och det var bättre för psyket tyckte jag, man hade mer krut att satsa på baksidan som ofta är sämre än framsidan. Men du ska inte passa på att vila på onsdagen och köra torsdag fredag istället????

randomized
2005-01-16, 22:05
ser skitbra ut, speciellt ryggen :). Dessutom är du i himla bra form :bow:

Sheogorath
2005-01-16, 22:23
Har också mycket bättre erfarenhet av att splitta benen, men kanske framförallt då min korsrygg och hams mår mycket bättre av att bli piskade tillsammans med framåtböjd rodd som ibland tar MER på hams än mina raka mark gör. Blir övertränad i höftsträckarna tämligen direkt om jag splittar rodden från raka marken.

Att vila onsdagen är precis vad jag ska göra, vilket jag också skrev i träningsdagboken lite längre ner :cool:. Bara en dag mellan mark/rodd och chins var ingen bra idé alls, märkte jag.

vrålapa
2005-01-17, 16:36
djävulskt bra rygg :hbang:

Har du bånge på kortet? Tänkte på dina censurer :nono:

Lallle
2005-01-17, 17:48
kul att censurerat kallingarna lite =)

Baan
2005-01-17, 19:58
hmm ryggen är ngo klart bäst, sämst är väl benen, överkroppen överlag är väl bättre (många tycker väl säkert det är helt okej, men jag ser helheten själv som viktigast..), annars också bra definition av bröst också, kanske kunde ha vart mer massa men bröstmusklerna syns väldigt bra osv, sånt är :hbang:
angående armarna kan jag inte riktigt bestämma mig, man blir kanske lite lurad av att fästet på biceps sitter ganska högt upp men jag tror nog dom är symmetriska (svårt avgöra av bilderna), kanske lite mer definition på triceps, hmm svårt att avgöra

men ser bra ut, keep on rockin *flex*

Sheogorath
2005-01-18, 09:45
vrålapa: Tack! Bånge? Nä... Men de vita kalsongerna var inte så solida som jag trodde :cool:. Man ser konturer av både ett och annat, och det tänkte jag bespara er.

Baan: Mina ben är bättre än så, om jag får tro spegeln *rolleyes* . Inte mycket att göra annat än att ta lite mer bilder där benen syns. Dubbel bicce framifrån ska jag försöka få till, och en sidechest där bröst och hams syns bättre. En ren tricepsbild med mage ska komma upp också, och kanske en oblique-pose också. Angående biceps så är dom lite märkliga. Höger har högt fäste, bra peak och är tjock. Vänster har lågt fäste, dålig peak och är smal. Men även vid rena isolationsövningar av biceps där jag jobbar med två hantlar parallellt noterar jag att båda är helt jämnstarka, så det är inte mycket att göra åt saken, antar jag. Att lägga sig till med en styrkeasymmetri för att komma till rätta med de visuella skillnaderna är ju jävligt dumt. Tänker främst på den efterföljande asymmetrin i rygg som blir följden...

Sheogorath
2005-03-25, 16:40
Lite impulsivt sådär tog vi en ny sidechest. Tänker att det är lika bra att slänga upp den också.

Edit: dieten börjar på tisdag, och då tänkte jag och hallar ägna några timmar åt att göra de obligatoriska poserna och fota, som någon slags "före-efter"-grej. Nya bilder kommer alltså tisdag-torsdag någonting!

Herkulez
2005-03-25, 17:33
rygg, bröst helt klart bäst, armarna släpar, axlarna är med bra, mata mer baksida bara så inte framsidan åker ifrån vilket har hänt 90% av alla som postar bilder här =)

Rirri
2005-03-25, 18:53
trött

hobbitar
2005-03-25, 19:20
Varför ska du dieta när du knappt har något fett på kroppen?

För övrigt så gillar jag separationen mellan dina bröst :hbang:

Sheogorath
2005-03-25, 21:07
rygg, bröst helt klart bäst, armarna släpar, axlarna är med bra, mata mer baksida bara så inte framsidan åker ifrån vilket har hänt 90% av alla som postar bilder här =)

Får man vara kritisk till kritiken? Armarna släpar inte, i min mening. Biceps kunde kanske varit NÅGOT större i förhållande till triceps, men det är marginellt i min mening (bra tricepsbild och sånt kommer, naturligtvis). Armar som är opropertionerligt stora till resten av överkroppen är discobyggarens främsta förtecken och ser i min mening mycket löjligt ut. Jag är faktiskt rätt nöjd med armarnas proportion till resten. Bara de ligger i fas med utvecklingen av överkroppen så de växer i takt med resten från och med nu så är jag nöjd. Mina underarmar är tillsammans med baksida axlar nog mina bästa muskelgrupper. Tycker du att jag behöver vara orolig för att baksida axlar ska släpa om du tittar på avataren?

Det som VERKLIGEN släpar på mig är vaderna. Måttmässigt ligger de i bra fas med armarna (ungefär samma avslappnade vadmått som flexade armmått) men då jag har rätt långa ben ser de tunna ut. Här kämpar jag verkligen lite extra för att :whipped::a dem.

Sheogorath
2005-03-25, 21:12
Varför ska du dieta när du knappt har något fett på kroppen?

För övrigt så gillar jag separationen mellan dina bröst :hbang:

Allt är relativt. Det jag anser vara "ur form" är nog väldigt bra form för många, men man har ju alltid sig själv att jämföra med. Jag bygger bra utan att behöva dra på mig en massa kroppsfett, och då jag inte KAN äta så fasligt mycket som många byggare gör, då jag inte har någon vidare aptit generellt sett, så kommer formen lite på köpet.

Mitt mål är att till sommaren ha väl synliga magrutor utan att behöva flexa, separation mellan biceps och triceps i avslappnat läge på överarmens utsida och eventuellt separation mellan quads och hams på lårets utsida. Jag ska börja med att skala av fyra-fem kilo över två månader och se vad det gör för formen.

Angående separationen mellan brösten: mer gener än träningsmetodik, som med de flesta personers "bra" muskelgrupper. Har alltid haft de där "cutten" på bröstkanten, även när jag inte bänkade mer än 65 kg som maxlyft. Men visst, du får gärna digga dem ändå. Det gör ingenting :naughty:.

Herkulez
2005-03-25, 21:14
kolla i sidechesten hur mycket större främre deltan är jämfört med bakre. Och i förhållande till axlar, bröst och rygg så tycker jag armar är rätt så små.


men snygg fysik helt klart.

edit: om jag får ta mig själv som exempel, jag har rätt jämnt utvecklade främre/mittersta/bakre delta, kolla hur förhållandet mellan fram och bak ser ut, bak släpar bara liiite http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1108549614.jpg

Sheogorath
2005-03-25, 21:18
kolla i sidechesten hur mycket större främre deltan är jämfört med bakre. Och i förhållande till axlar, bröst och rygg så tycker jag armar är rätt så små.


men snygg fysik helt klart.

Jo, jag håller med om att det ser lite skumt ut i sidechesten. Vi får se vad overall-intrycket blir när alla bilderna kommit upp.

Angående armarna får vi enas om att vara oense, kanske :). Du gillar helt enkelt större armar än vad jag gör. Inget fel med det.

Edit: grovt! Men gör nu en sidechest där du står mer med sidan till så ska du se skillnaden på baksida axlar. Du står mer vänd framåt i din posering och det gör nog att axlarna ser rundare ut. Bara en tanke, sådär...

Billy da Kid
2005-03-25, 21:29
Bra bygge! Ser rätt så deffad ut..

Ålder?

Sheogorath
2005-03-25, 21:31
Bra bygge! Ser rätt så deffad ut..

Ålder?

Tack!

Har nog smygdeffat lite om man jämför första sidechesten med den från idag (sidan 2). Mindre tonfiskförstärkt ICA-pizza och mer kycklingfilé, skulle jag tro. :cool:

Är -82:a.

Herkulez
2005-03-25, 21:57
Edit: grovt! Men gör nu en sidechest där du står mer med sidan till så ska du se skillnaden på baksida axlar. Du står mer vänd framåt i din posering och det gör nog att axlarna ser rundare ut. Bara en tanke, sådär...
njet, ser likadant ut.(några månader äldre bild)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=13716&stc=1

Sheogorath
2005-03-25, 22:04
njet, ser likadant ut.(några månader äldre bild)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=13716&stc=1

*nickar* det gör det. Skumt... Jag framhärdar dock att det nog inte har med baksida axels utveckling att göra, utan muskelfästen. Den sticker nämligen ut rätt friskt från kroppen redan, man kan t.o.m. ana det på den här bilden: Större baksida axel tror jag bara skulle få den att stå ut mer, inte att täppa till "gropen" som man ser på sidechesten. Man vad fan, jag tränar baksida axel på varje ryggtjocklekspass och ökar i styrka riktigt fort (snabbast av alla muskelgrupper för tillfället) så om det faktiskt är så att gropen kan täppas till av ökad muskelmassa så kommer det förhoppningsvis att ske. Om inte, så vafan. Orka bry sig. Muskeln fäster där den fäster :cool:.

FlexOnline
2005-03-25, 22:17
*nickar* det gör det. Skumt... Jag framhärdar dock att det nog inte har med baksida axels utveckling att göra, utan muskelfästen. Den sticker nämligen ut rätt friskt från kroppen redan, man kan t.o.m. ana det på den här bilden: Större baksida axel tror jag bara skulle få den att stå ut mer, inte att täppa till "gropen" som man ser på sidechesten. Man vad fan, jag tränar baksida axel på varje ryggtjocklekspass och ökar i styrka riktigt fort (snabbast av alla muskelgrupper för tillfället) så om det faktiskt är så att gropen kan täppas till av ökad muskelmassa så kommer det förhoppningsvis att ske. Om inte, så vafan. Orka bry sig. Muskeln fäster där den fäster :cool:.

Vad håller du på med på bilden?

Lasse Kongo
2005-03-25, 22:19
Vad håller du på med på bilden?

det undrar jag med?

boxsquat
2005-03-25, 22:21
Nån slags hacksquat? Fast utan hackliften, typ. Det finns ju sånt också.

Edit: http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html

FlexOnline
2005-03-25, 22:22
Nån slags hacksquat? Fast utan hackliften, typ. Det finns ju sånt också.

Kanske nån ny revolutionerande marklyftsteknik?

boxsquat
2005-03-25, 22:27
Kanske nån ny revolutionerande marklyftsteknik?

Hoho.

På tal om det där. Vet du vad Sheogorath, jag har läst igenom rätt mycket av det du skriver, din träningsjournal t.ex. Du verkar kunna en hel del och ta träningen seriöst, men har du inte gått till överdrift ibland tror du? Vissa grejer som inte är så komplicerade gör du ju till en hel vetenskap. Typ det där med hur dina sets ser ut. Annars tycker jag du har riktigt bra fysik, vaderna och baksida axlar kanske släpar lite (styrkeökningar behöver ju inte per automatik behöva ökningar i muskelmassa, även om Doggcrap säger det och han är en söt kille). Missförstå nu inte det jag skrev tidigare heller, jag menar absolut inte att det är något FEL på att göra så. Du verkar riktigt motiverad och det är skitbra. Själv gillar jag att sköta kosten, kosttillskotten (tihi) och allt det andra väldigt strikt och vetenskapligt, men när det väl kommer till själva träningen går jag nästan bara på känsla. Det känns bättre, känns som att man låser fast sig på saker rent psykiskt ifall man planerar allt från början till slut. Any reflections?

Sheogorath
2005-03-25, 22:28
Jag har skrivit en rätt lång post om det här:

Fria hacks! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36779)

Originalet till hacksquat-maskinen, i sin isolerade variant. Bilder på det klassiska hacklyftet (den icke-isolerande basövningsvarianten som boxsquat också nämnde) finns det också bilder på där, som några andra postade.

(Flex, den är inte särskilt revolutionerande. "Uppfanns" av ryska strongmannen och brottaren Georges Karl Julius Hackenschmidt (1878 – 1968), så den har några år på nacken.)

Sheogorath
2005-03-25, 22:41
Hoho.

På tal om det där. Vet du vad Sheogorath, jag har läst igenom rätt mycket av det du skriver, din träningsjournal t.ex. Du verkar kunna en hel del och ta träningen seriöst, men har du inte gått till överdrift ibland tror du? Vissa grejer som inte är så komplicerade gör du ju till en hel vetenskap. Typ det där med hur dina sets ser ut. Annars tycker jag du har riktigt bra fysik, vaderna och baksida axlar kanske släpar lite (styrkeökningar behöver ju inte per automatik behöva ökningar i muskelmassa, även om Doggcrap säger det och han är en söt kille). Missförstå nu inte det jag skrev tidigare heller, jag menar absolut inte att det är något FEL på att göra så. Du verkar riktigt motiverad och det är skitbra. Själv gillar jag att sköta kosten, kosttillskotten (tihi) och allt det andra väldigt strikt och vetenskapligt, men när det väl kommer till själva träningen går jag nästan bara på känsla. Det känns bättre, känns som att man låser fast sig på saker rent psykiskt ifall man planerar allt från början till slut. Any reflections?

Har mycket reflektioner kring det där :cool:. När det kommer till saker som jag är väldigt såld på, allt från Civlization III till styrketräning, så är jag en obotlig perfektionist. Jag reflekterar, omarbetar, prövar, planerar och... Är envis in i förbannelse. Att vara så strikt med min träning och vad jag gör är mitt enda sätt att överleva på gymmet. Hade jag inte noga dokumenterat och haft ett strikt system hade jag aldrig kunnat vara tillfredsställd med mina styrkeökningar, för då hade jag bara bortförklarat dem med sådant som 1 minut längre vila, kortare rörelselängd i setet, annorlunda gruppering av muskelgrupper eller övningar, etc. Sådant brottas jag ÄNDÅ med, trots att jag kör striktare (nu är det inte nödvändigtvis övningsutförande vi snackar om, men du fattar) än säkerligen alla eller nästan alla på mitt gym. Utan ett strikt system hade jag inte stått på gymmet idag. Så är det. Sån är min personlighet. På gott och ont.

Edit: för att svara på din fråga: visst går jag till överdrift ofta. Självklart. Men om det är mitt sätt att stanna på gymmet och göra det jag älskar så är det så det får vara. Nu har jag varit öppen med er för en livstid :booty:.

boxsquat
2005-03-25, 22:46
Det var ett jävligt bra svar. Tror vi förstår varandra i stort sett, alla är ju olika och det som funkar för mig behöver absolut inte funka för dig etc. Och det verkar ju onekligen fungera för dig så som du gör så det är skitbra. :D Lycka till kompis.

Jay-Z
2005-03-25, 22:51
Det var ett jävligt bra svar. Tror vi förstår varandra i stort sett, alla är ju olika och det som funkar för mig behöver absolut inte funka för dig etc. Och det verkar ju onekligen fungera för dig så som du gör så det är skitbra. :D Lycka till kompis.

Sheogorath: Jag håller med boxish. Utmärkt svar på en fråga som jag själv har gått och funderat på att ställa till dig, men aldrig tagit mig för att plita ned. Du och jag verkar ha rätt lika inställning till det här med träning. Kör på!

:thumbup:

Sheogorath
2005-03-25, 23:39
boxsquat & Jay-Z: Tack! Det värmde. Jag började känna mig som ett psykfall och blev lite emotionell, men att vara ett accepterat psykfall känns bättre :cool:.

Och vad snurrar i hårddisken? Jay-Z all the way, baby. Jigga that Nigga!

Jay-Z
2005-03-26, 11:39
boxsquat & Jay-Z: Tack! Det värmde. Jag började känna mig som ett psykfall och blev lite emotionell, men att vara ett accepterat psykfall känns bättre :cool:.

Och vad snurrar i hårddisken? Jay-Z all the way, baby. Jigga that Nigga!

Psykfall är vi allihopa. :) Själv sitter jag och läser Lyle McDonald´s Rapid Fat Loss samtidigt som jag funderar på att börja med hans UD2.0. Och väntar på Nutrient Timing-boken, och knåpar ihop mitt träningsupplägg för tiden efter deff, dvs 1 juni. Besatt? En aning. Fo shizzo. :D

muddler
2005-03-26, 12:54
Psykfall är vi allihopa. :) :D

Ord! :D


Kul att se din improviserade hacklift i aktion sheo! :thumbup: får man ta och testa nån gång, diggar linnet du kör i oxå, var har du skaffat det???

Sheogorath
2005-03-26, 13:09
Ord! :D


Kul att se din improviserade hacklift i aktion sheo! :thumbup: får man ta och testa nån gång, diggar linnet du kör i oxå, var har du skaffat det???

Det är faktiskt en T-shirt jag rivit av armarna på :cool:. Köpte dem (har två) genom en nätbutik som börjar på M och slutar på uskelbyggarn. Tyvärr är medium slut för tillfället, men du kan säkert räkna ut var man kan hitta AST-tröjor.

Klart du ska testa hackliften, kanske hjälper dig i dina klena böj :D.

muddler
2005-03-26, 15:09
Klart du ska testa hackliften, kanske hjälper dig i dina klena böj :D.


hehe ja, har ju haft en väldig stagnation i böjen dom senaste månaderna :naughty: ;)