handdator

Visa fullständig version : jokkmokk here....


stenis
2005-01-16, 11:19
I come!! :D

Sticker iväg ikväll för att lumpa i jokkmokk.. kraftverksoperatör (civil, gjort för de med Elektrisk gymnasie bakgrund), 5 månader där uppe! :) Bor i falun nu så de blir en liten geografisk skillnad, de blire, men nog ska de gå bra!

Som tur är kommer träningen inte ta stryk, vi slutar 15.00 på dagarna där, sen äre valfritt va vi vill göra, gratis gymkort får vi också så träningen ska nog förhoppningsvis rulla på som vanligt!

Ska bli lite spännande faktiskt.. Kul att prova på något så annorlunda som att flytta upp till jokkmokk i 5 månader, inte många gånger man kommer upp dit under sin livstid så de är bara att ha kul som fan medans de varar!! :)

Hare gött o träna på!

btw. kommer titta in hit lite då o då, dator lär dom la ha på "skolan" i alla fall! =)

Zodd
2005-01-16, 11:34
Har en kompis som har lumpat där, och en till kompis som ska in nu. :)

mini_Arnold
2005-01-16, 11:37
btw. kommer titta in hit lite då o då, dator lär dom la ha på "skolan" i alla fall! =)


"la ha på skolan"

vad menar du med det? Har nån smugglat in en dator?

"nån la en dator på "skolan" " typ? Isåfall är det gött men åk inte dit bara ;)

stenis
2005-01-16, 11:40
"la ha på skolan"

vad menar du med det? Har nån smugglat in en dator?

"nån la en dator på "skolan" " typ? Isåfall är det gött men åk inte dit bara ;)

haha jag menar som jag skriver.. dator borde dom väll ha på "skolan" (skolan inom parantes eftersom det egentligen inte är en skola men liknande).!

Fultjack
2005-01-16, 12:27
då man är gammal jokkmokks bo så vet jag exakt vad du ska göra, ni har datorer där, ni får ta med egna till anläggningen, finns bredband (kasst); men ändå...

brukade umgås med några civiliare förut, eller CPL:are som man säger..

utbudet av brudar där uppe är inte särskillt stort, vi kanske får ta ett pass på gymmet till marknaden om man kommer upp och hälsar på ? :thumbup:

hoppas du kommer trivas

secce
2005-01-16, 13:22
kul att åka upp norröver. själv är man också falubo som ska uppåt om en vecka, dock blir det Arvidsjaur för min del.. lycka till däruppe!

stenis
2005-01-16, 15:48
Tackar tackar :) Jo jag ser verkligen fram emot det!

Ja jokkmokk's marknad lär man inte missa!! Kult jue! =)

Megatuttarna
2005-01-16, 23:16
Är det en sån där tjänst då man ska klätta upp i master och skit?

Orm
2005-01-17, 00:06
Välkommen till Norrbotten! :cheers: