handdator

Visa fullständig version : Totalstopp vid bicepsträning


MFredde
2005-01-16, 05:09
Hej

Har ganska nyligen börjat träna.

Äter som man ska. 6ggr om dagen, massor med kalorier och proteiner :). Men det är inte det som är problemet

Idag var det biceps som gällde och senast jag körde biceps tränade jag ganska lätt med 25-30kg. Det gäller curlstång. axelbrett grepp. samt stöd under armhålorna.. så till saken..... Idag klarade jag inte mer än 5-6 reps med endast 2.5kilo på vardera sida!!!!. Biceps spändes inte alls som dom gjort förr. dom var helt slappa. och jag kände inte alls att dom tog.. Armarna låste sig halvvägs och det blev helt fel. Har suttit uppe hela natten nu och är rädd för att jag inte kommer kunna träna biceps som jag gjort förut..

Något som vet vad detta kan bero på?. Kompisen nämnde utmattningen. men det kändes helt konstigt bara. precis som om att motoriken var fel. hjärnan sände fel information till fel muskler.. så verkade det iaf!

Tacksam för svar.

en bekymrad fredde

Mvh

sunkan
2005-01-16, 11:32
kan det inte vara nån sjukdom som ligger och spökar då som är på väg att bryta ut?
Hur länge sen var det du körde biceps innan det här passet som gick så dåligt då?

Brenner
2005-01-16, 11:52
Du kanske har övertränat dom!

Jay-Z
2005-01-16, 12:09
Du talar om ett dåligt pass. Ett. Släpp det bara istället, för om du ska fortsätta älta alla mindre bra pass under din styrketräningskarriär så får du inte mycket tid till annat. *screwy*

Zakath
2005-01-16, 12:17
VIla. Man kan inte träna biceps varje dag :whipped:

skaparn
2005-01-16, 12:38
Har suttit uppe hela natten nu och är rädd för att jag inte kommer kunna träna biceps som jag gjort förut..

Ett mer generellt tips kan vara att du intar en mer avslappnad attityd till din träning.

Doctor Snuggles
2005-01-16, 12:52
VIla. Man kan inte träna biceps varje dag :whipped:

Det kan man visst. :D
Fast det är klart... inte om man kör örton set varenda dag, då blir det nog inte särskilt effektivt.

MFredde
2005-01-16, 14:52
Tack alla för svaren..

Mitt träningspass är upplaggt som så att jag tränar 3 dagar åt gängen, och vilodagar imellan dom träningsdagarna jag har. Alltså Träna måndag onsdag fredag. vila tisdag torsdag. och sen samma sak igen.. Jag kände mig f.ö lite yr när jag körde rygg precis innan biceps. Så det var absolut inte så att jag övertränat biceps. Dom hade säkert vilat i 60 timmar. för senast jag körde biceps var i måndags!

MFredde
2005-01-16, 14:55
Ett mer generellt tips kan vara att du intar en mer avslappnad attityd till din träning.


Jag har alltid höga mål i mitt liv. samma sak gäller mina kompisar. Det råder en liten kroppstävling, samt tävling med olika kreatinmedel innom en liten grupp kompisar. Så man vill helst inte ligga i lä eftersom jag vet att jag har det bästa hjälpmedlet. Därför blev jag orolig.

MFredde
2005-01-16, 14:57
Du talar om ett dåligt pass. Ett. Släpp det bara istället, för om du ska fortsätta älta alla mindre bra pass under din styrketräningskarriär så får du inte mycket tid till annat. *screwy*

Det lät som ett bra svar. Jag ska följa ditt råd och se hur det går med biceps nästa gång jag tränar.. Kände mig som sagt yr, och inte riktigt i from i början av träningspasset. Bitarna börjar falla på plats känns det som, och min oro lättar :)

Mvh

MFredde
2005-01-16, 15:00
Lägger även till att jag vaknade cirka 13:00. slängde i mig havregrynsgröt och 2 gova mackor med ett glas mjölk. Var dåligt med mat hemma så detta var det ända jag fick i mig denna morgon.. Tränade strax därpå vid cirka 14:30

Jorgen
2005-01-16, 15:24
Lägger även till att jag vaknade cirka 13:00. slängde i mig havregrynsgröt och 2 gova mackor med ett glas mjölk. Var dåligt med mat hemma så detta var det ända jag fick i mig denna morgon.. Tränade strax därpå vid cirka 14:30
Jamen tjena.
Undras tro varför det inte gick bra. ;)

//Jörgen

MFredde
2005-01-16, 15:31
haha jörgen det är rätt så ska det låta.

Tackar för svaret. får bli lite bättring nu :)

Big_Vik
2005-01-16, 15:32
Vad är det för fel på gröt och grova mackor till frukost? :confused:

Jorgen
2005-01-16, 15:34
Vad är det för fel på gröt och grova mackor till frukost? :confused:
Inget alls.
Men är det allt man har ätit under dagen och tränar 1,5 timme efter det så kan man inte förvänta sig något superpass direkt.

//Jörgen

MFredde
2005-01-16, 15:35
Det skall gärna till 3 kokta ägg. lite musli samt youghurt till denna morgonen, vilken inte fanns vid tillfället

Jonny_88
2005-01-16, 17:51
Han sade alldrig att det var det enda han ätit på den ( hela ) dagen ( fast det kanske han menade ), utan att det var det enda han åt på morgonen...

Du kanske hade någon övning som tog på dina biceps innan och tröttade ut dem?

Jorgen
2005-01-16, 18:01
Han sade alldrig att det var det enda han ätit på den ( hela ) dagen ( fast det kanske han menade ), utan att det var det enda han åt på morgonen...
Såvida han inte kan äta när han sover så var det nog svårt att hinna med mycket mer mat innan träningen.
Lägger även till att jag vaknade cirka 13:00. slängde i mig havregrynsgröt och 2 gova mackor med ett glas mjölk. Var dåligt med mat hemma så detta var det ända jag fick i mig denna morgon.. Tränade strax därpå vid cirka 14:30
Eller vad tror du?

//Jörgen

skaparn
2005-01-16, 18:04
Såvida han inte kan äta när han sover så var det nog svårt att hinna med mycket mer mat innan träningen.

Eller vad tror du?

//Jörgen

Han kanske tog en tupplur efter att ha stigit upp tidigt och ätit power-pannkakor till frukost... kanske...

MFredde
2005-01-16, 18:05
Nja saken var den att jag vaknade så sent som 12:00 och fick brottom iväg. slängde bara i mig mackorna och gröten innan jag åkte iväg. Körde ett ganska hårt ryggpass innan jag körde biceps. även underarmar var inblanade.

Jonny_88
2005-01-16, 18:21
Eller vad tror du?

//Jörgen
Självfallet! :D Nej men det där med tider det tänkte jag mig nog inte så mkt på... :em:

Gudfadern
2005-01-16, 19:30
Inget alls.
Men är det allt man har ätit under dagen och tränar 1,5 timme efter det så kan man inte förvänta sig något superpass direkt.

//Jörgen

Hur lång tid efter att man ätit ska man träna?

Dymion
2005-01-16, 19:47
60-90 min efteråt på ett ungefär.

Solle
2005-01-16, 19:57
Körde ett ganska hårt ryggpass innan jag körde biceps. även underarmar var inblanade.
Där har du svaret om du frågar mej. Biceps är rätt trötta efter ett ryggpass.

muzzelman
2005-01-16, 20:47
Kompis du gjorde inte många rätt den dagen , glöm det och gå vidare

Wayfaerer
2005-01-16, 22:03
Hur lång tid efter att man ätit ska man träna?
Det är nog ganska individuellt. Personligen tränar jag aldrig så bra som när jag har ätit en riktig brakmiddag cirka 2 timmar innan.

Allan
2005-01-16, 22:10
Trassla inte till det. Fundera inte för mycket. Jag har gjort personliga rekord svårt bakfull, med två koppar kaffe i magen och tre cigg som laddning. Jag tror inte kosten har ett smack med det att göra. Snarare är det väl så att jag luktar nybörjare med för avancerat program här.
Har man enbart 2,5-kgs vikter på stången är det ett tecken på att man nog inte är mogen att köra enbart rygg och biecps under ett pass. Biceps kommer att kraschlanda.

allan

IfK
2005-01-16, 22:39
Nu är det dags för ännu en dum fråga, Allan.. Varför kommer de att kraschlanda?

Säg att han har tre femmor på vardera sida, men att det är lite för lätt medan det är för tungt med fyra femmor, skall han då inte använda 2.5or för att få ett lämpligt motstånd?

Bolio
2005-01-16, 23:08
Nu är det dags för ännu en dum fråga, Allan.. Varför kommer de att kraschlanda?

Säg att han har tre femmor på vardera sida, men att det är lite för lätt medan det är för tungt med fyra femmor, skall han då inte använda 2.5or för att få ett lämpligt motstånd?

Har man enbart 2,5-kgs vikter på stången är det ett tecken på att man nog inte är mogen att köra enbart rygg och biecps under ett pass.

Överträning för de allra flesta nybörjare.

Allan
2005-01-17, 04:41
Så här skrev han: Idag klarade jag inte mer än 5-6 reps med endast 2.5kilo på vardera sida!!!! Och min slutsats blir alltså att han redan nu tränar över sin förmåga, vilket gör att biceps inte kommer att orka.

allan

PopEye2
2005-01-17, 10:03
Jag kommer ihåg när ja var 18 bast å fick ruskig träningsverk i biceps i en hel vecka. Kunde inte sträcka ut armarna ordentligt utan att genomgå ett rent helvete, nästa gång jag körde biceps så orkade jag bara 50% av det jag annars tränade på, ja fick då veta att ja haft muskel inflamation, var exakt så för mig med som du beskriver slapp i biceps ingen kraft, kändes förlamat nästan, kan vara det om du nu haft jätte mycket träningsverk, antar att de e lätt hänt när man e yngre, oerfaren att man kör för hårt på biceps.

MFredde
2005-01-17, 14:39
Jag har nyligen börjat träna. Följer AST's MAX-OT schema 6 veckor ganska lugn träning. sista 3 veckorna MAX-OT. sen bara MAX-OT framåt så länge jag känner för det. Använder AST's kreatin och VP2. kör deras bracketing metod som sägs vara den bästa.. Jag tränar ganska lätt på 25 kilo biceps övningar annars. men det var nå fel denna dagen. Har glömt det nu, så gör inte tråden större. tar i mer nästa gång bara :D

MFredde
2005-01-17, 14:41
Jag kommer ihåg när ja var 18 bast å fick ruskig träningsverk i biceps i en hel vecka. Kunde inte sträcka ut armarna ordentligt utan att genomgå ett rent helvete, nästa gång jag körde biceps så orkade jag bara 50% av det jag annars tränade på, ja fick då veta att ja haft muskel inflamation, var exakt så för mig med som du beskriver slapp i biceps ingen kraft, kändes förlamat nästan, kan vara det om du nu haft jätte mycket träningsverk, antar att de e lätt hänt när man e yngre, oerfaren att man kör för hårt på biceps.


Detta låter nästan exact som mig. För cirka 1 vecka sen började jag. och jag började just med en biceps träning. Körde hyffsat lungt. men ändå många sets. 3-4 dagar efter det kunde jag inte sätta på mig min egen jacka. så ont hade jag. Då måste det ha varit samma sak som dig. Var gjorde du åt det?

Mvh

edit: Dom känns bra nu igen, och jag kan spänna dom som förut. Känns att det finns kraft i dom nu, så den sk. inflamationen kanske är över?

Metal_boy_
2005-01-17, 14:56
Du är slut, våg vila kompis. När jag va borta 2 månader från träningen så dröde det inte länge innan jag va mycke starkare än vad jag va innan, tänk på att du växer när du latar dig också :thumbup:

MFredde
2005-01-17, 15:07
Hehe jag vilar ganska ofta tycker jag. Tränar aldrig 2 dar på raken, och absolut inte samma muskelgrupper dagen efter. Måste ha varit denna inflamationen som någon ovanför pratade om.. Ska iväg å träna idag. triceps bröst och vader. borde inte va någon fara nu?. det var som sagt förr förra fredagen jag tränade biceps sist och det gjorde ont tills söndag-måndagen därefter. borde va lungt nu va?

PopEye2
2005-01-17, 16:55
Jag gjorde inget speciellt åt det, vila var den bästa medicinen, försökte strecha lugnt, somnade jag med uträtad arm så fick ja knappt ihop den sen när jag vaknade, jobbigt. :) men kom snabbt igen

MFredde
2005-01-17, 17:03
Ok då var det lite värre för dig än för mig. Jag fick bara inte på mig jackan samt andra saker. Sa väll "aj" typ 100ggr på en dag, men mer var det inte :) Får se hur det artar sig. blir biceps på onsdag

tack för alla svar

mvh

PopEye2
2005-01-17, 19:37
jag tror det finns olika graders inflamation, men den var det värsta...

drkrupp
2005-01-17, 23:20
Äter man ordentligt innan man går och lägger sig, räcker det med en mindre frukost för att kunna träna ordentligt. Åtminstone för mig. Ibland måste det bli så. Jag jobbar 5-skift.

PopEye2
2005-01-17, 23:29
de ska inte påverka så mkt om man nu inte missköter kosten varjedag

ganska självklart egentlgen..... behövdes kanske inte sägas

MFredde
2005-01-20, 16:55
Såja. Var å tränade biceps idag igen. Körde inget tungt ryggpass innan, började direkt på biceps..

Värmde upp hur lätt med curlstången, kändes som en fjäder.. La sedan på 2 femmor på vardera sida för att värma lite mera. Gick bra men tungt, Provade 10or på vardera sidan, GICK INTE ALLS!. Biceps spänns fortfarande inte, Känner att underarmarna blir pumpade som satan, men inte biceps. Vad fan är felet?!?!

Allan
2005-01-20, 19:23
Såja. Var å tränade biceps idag igen. Körde inget tungt ryggpass innan, började direkt på biceps..

Värmde upp hur lätt med curlstången, kändes som en fjäder.. La sedan på 2 femmor på vardera sida för att värma lite mera. Gick bra men tungt, Provade 10or på vardera sidan, GICK INTE ALLS!. Biceps spänns fortfarande inte, Känner att underarmarna blir pumpade som satan, men inte biceps. Vad fan är felet?!?!

Hur länge har du tränat överhuvudtaget? Ett par månader? Du kan ju inte göra den typen av ökningar. Du ökade alltså viktbelastnigen med hundra procent och dessutom stångens vikt på det? Och är förvånad över att det inte gick? Eller?

allan

MFredde
2005-01-20, 23:57
Hur länge har du tränat överhuvudtaget? Ett par månader? Du kan ju inte göra den typen av ökningar. Du ökade alltså viktbelastnigen med hundra procent och dessutom stångens vikt på det? Och är förvånad över att det inte gick? Eller?

allan


Har tränat i 3 veckor

Den första veckan jag tränade så tränade jag lungt med 30 kilo x 10 ez-curl stång. samma sak nästa gång. men då ökade jag till 35 och körde 8x2
det var då allt gick åt helvete. nån jävulsk träningsverk, fick som sagt inte på mig min ytterjacka samt kläder. Det har nu visat sig att det är en inflamation och jag kommer gå på inflamationsdämpande piller i 2 veckor för att sedan fortsätta min bicepsträning. Dvs 1. jag är nybörjare, men jag är inte klen bara för att jag är det. 2. normalt sett ska jag ta över 30 på denna övning

hampaN
2005-01-21, 00:01
MFredde jag tror att du ska vila biceps lite mer än 60 timmar som du skrev innan. Vet inte hur det är med dig men jag alltid träningsvärk i ca 3-4 dagar efter passen..

Flickorna kollar inte bara på armarna *kissass*

MFredde
2005-01-21, 13:35
Hehe nu framöver blir det 2 veckors vila för dom iaf. Ska börja lite mjukare efter det och öka med jämna mellanrum

hobbitar
2005-01-21, 13:47
Jag får sällan träningsvärk i biceps nuförtiden, det beror nog på att dom har nått sitt genetiska max eller nåt. :D

Allan
2005-01-21, 17:06
Mfredde - du ska köra helkroppsprogram, ungefär det som finns beskrivet i Best of....Det är bara totalt vansinne att börja med att dela upp kroppen på olika dagar i början.

allan

MFredde
2005-01-22, 03:37
Allan. första gången jag provade på träna så körde jag det flesta maskiner som fanns att testa. ja jag kunde inte röra mig dagen efter, samt att polarn som var med mig var lika mkt nybörjare som jag. så jag hivade på mkt vikter å körde hej vilt. tyckte jag var skitstark, men dagen efter samt några förljedagar ångrade jag mig, gör det änn idag iom inflamationen. aja baja

Pez
2005-01-22, 04:17
Allan. första gången jag provade på träna så körde jag det flesta maskiner som fanns att testa. ja jag kunde inte röra mig dagen efter, samt att polarn som var med mig var lika mkt nybörjare som jag. så jag hivade på mkt vikter å körde hej vilt. tyckte jag var skitstark, men dagen efter samt några förljedagar ångrade jag mig, gör det änn idag iom inflamationen. aja baja
Du upprepar samma misstag som de flesta nybörjare gör.. du vill för mycket och gärna genast... när du fattat att det är skynda långsamt som gäller så kanske du blir mottaglig för de råd du fått och får här.

Fan.. 3 veckor..jag hade precis ett uppehåll från träningen som var längre än du tränat. 3 veckor är ingenting.

Allan
2005-01-22, 09:30
Allan. första gången jag provade på träna så körde jag det flesta maskiner som fanns att testa. ja jag kunde inte röra mig dagen efter, samt att polarn som var med mig var lika mkt nybörjare som jag. så jag hivade på mkt vikter å körde hej vilt. tyckte jag var skitstark, men dagen efter samt några förljedagar ångrade jag mig, gör det änn idag iom inflamationen. aja baja

Man behöver inte vara hjärnforskare för att träna styrketräning, men det skadar inte att lyssna en aning på de som tränat lite längre. När du ska lära dig köra bil så lär du inte ha din kompis, som inte heller kan köra bil, som enda sällskap i bilen, inte sant? Det finns orsaker till att man lägger en slant på en instruktör, eller att man i vart fall ber en mer rutinerad kompis om hjälp.
Man börjar inte sin karriär med att köra dyngjärnet första gångerna. Det tar tid att lära musklerna att hantera den nya typ av belastning som styrketräning innebär. Vi kan jämföra med bilkörandet - det tar ett tag innan man kan köra fort. Alla system måste liksom hänga med.


allan

MFredde
2005-01-22, 17:16
Man behöver inte vara hjärnforskare för att träna styrketräning, men det skadar inte att lyssna en aning på de som tränat lite längre. När du ska lära dig köra bil så lär du inte ha din kompis, som inte heller kan köra bil, som enda sällskap i bilen, inte sant? Det finns orsaker till att man lägger en slant på en instruktör, eller att man i vart fall ber en mer rutinerad kompis om hjälp.
Man börjar inte sin karriär med att köra dyngjärnet första gångerna. Det tar tid att lära musklerna att hantera den nya typ av belastning som styrketräning innebär. Vi kan jämföra med bilkörandet - det tar ett tag innan man kan köra fort. Alla system måste liksom hänga med.


allan

Klart. jag gjorde mitt misstag och får stå för det. ångrar som sagt det jag gjorde. men det är glömt nu.

kör såhär nu 3 dagar i veckan med 1 vilodag imellan. Vet att man absolut inte ska träna samma muskelgrupp 2ggr på en å samma vecka. har inte börjat med MAX-OT ännu utan värmer upp. börjar med det om några veckor.

-----

Dag 1: Bröst, triceps och vader

Bröst:
Bänkpress: 2 set - 10 reps


Sned hantelpress: 2 set - 10 reps


Nedåtlutande bänkpress (skivstång): 2 set - 10 reps
Triceps:
Kick-backs: 2 set - 10 reps


Push-downs: 2 set - 10 reps
Vader:
Stående vadpress i maskin: 2 set - 10 reps


Sittande vadpress: 2 set - 10 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 2: Ben, axlar och traps

Ben:
Knäböj: 2 set - 10 reps


Benpress: 2 set - 10 reps


Bencurl: 2 set - 10 reps
Axlar:
Sittande hantelpress: 2 set - 10 reps


Stående hantellyft åt sidan: 2 set - 10 reps


Sittande hantellyft: 2 set - 10 reps
Traps:
Hantelshrugs: 2 set 10 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 3: Rygg, biceps, underarmar och mage

Rygg:
Latsdrag: 2 sets - 10 reps


Hantelrodd: 2 sets - 10 reps


Sittande kabelrodd: 2 sets - 10 reps
Biceps:
Skivstångscurl: 2 sets - 10 reps


Växlande hantelcurl: 2 sets - 10 reps
Underarmar:
Handledscurl med skivstång: 2 Sets - 10 reps
Mage:
Crunches: 2 sets - 15 reps


Benlyft: 2 sets - 15 reps

MFredde
2005-01-22, 17:21
Och efter dessa 2 veckor ser det ut såhär

3dagars laddningsfaser med microniserat kreatin från AST
tillsammans med bracketing metoden alltså

20gram kreatin per dag i 5 doser. 1 morogon 1 vid måltid. 1före träning blandat med gainer, en efter träning blandat med gainer. en kvällstid vid måltid

i 3 dagar. sen vilodag 3 dagar så jag kör med ALA och glutamin.

Kommer även ersätta gainern med vågar jag säga det, VP2 när den tar slut


Dag 1: Bröst och triceps

Bröst:
Bänkpress: 3 sets - 6 reps


Sned bänkpress: 2 sets - 6 reps


Dips: 2 sets - 6 reps
Triceps:
Liggande tricepspress: 2 sets - 6 reps


Hantelsträck bakom huvudet: 1 set - 6 reps


Push-downs: 1 set - 6 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 2: Ben

Ben:
Knäböj: 2 sets - 6 reps


Benpress: 2 sets - 6 reps


Utfall med skivstång: 1 set - 6 reps


Stela marklyft: 2 sets - 6 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 3: Rygg och biceps

Rygg:
Chins: 20 reps (oavsett hur mång set tar att klara av)


Skivstångsrodd: 2 set - 6 reps


Latsdrag: 1 set - 6 reps


"Latsdrag med "V"-handtag: 1 set - 6 reps
Biceps:
Curlstång: 2 sets - 6 reps


Växlande hantelcurl: 2 set - 6 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 4: Axlar och traps

Axlar:
Sittande hantelpress: 2 set - 6 reps


Stående hantellyft åt sidan: 2 sets - 6 reps


Stående framåtböjda hantellyft: 2 set - 6 reps
Traps:
Skivstångsshrugs: 2 sets - 6 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 5: Vader, underarmar och mage

Vader:
Stående vadpressmaskin: 2 sets - 6 reps


Sittande vadpress: 2 sets - 6 reps
Underarmar:
Handledscurl med skivstång: 2 set - 6 reps


Omvänd handedscurl: 2 set - 6 reps
Mage:
Crunches i kabelmaskin: 2 sets - 12 reps


Benlyft: 2 sets - 12 reps



Hittar någon några fel i det jag skrivit så rätta mig. Jag vill inte åka på nå skador eller annat strunt

Mvh

Allan
2005-01-22, 17:37
Ursäkta språket - men vem fan sätter det här i händerna på en nybörjare? Nedåtlutande bänkpress...? Säkert en jättebra övning - jag ska börja med den när jag fått lite muskler (obs - ironi).
Läs vad jag skriver nu - stoppa det där i toaletten direkt. Ta ett helkroppsprogram istället, och lär dig träna. Det här programmet kommer inte att ge dig vare sig teknik eller speciell tillväxt. Du börjar på fel sätt - med ett alldeles för avancerat program.
Vad du ska med alla dessa tillksott till begriper jag inte heller. Under en ganska lång period kommer du att göra bra framsteg med bara mammas köttbullar (om du är någorlunda normalbyggd). Vänta med att kasta de där pengarna i sjön tills du har en sjö att kasta dom i.

allan

MFredde
2005-01-22, 17:56
Det är AST's nybörjarguide "kom i form inför MAX-OT". Är ett 9 veckors schema totalt sett. 1-3veckor (3 dagar i veckan mkt låga vikter, många reps) 3-6 är ungefär samma. och 6-9 är MAX-OT med 5 dar i veckan. En kompis följde detta schema sedan han var nybörjare och har följt vecka 6-9schemat i cirka 5 år med vissa undantag. och han har gjort det i 1.5år. med ett matchema som ser ut såhär. Han upplevde inga problem med utmattning osv. visst gjorde han det ibland men det kontrollerade han ju


08.00 Frukost - Flingor/gröt, yoghurt, juice, 50gram Gainer-pro blandat med 25gram whey-80. (750)
10.00 Mellanmål - Bar, juice/vatten. (250)
12.20 Lunch - Skollunch. (600)
15.00 Mellanmål - Yoghurt, gainer, bröd. (800)
16.00 - 18.00 Träning.
18.00 Direkt efter träning - 1100g Gainer-pro m. Mjölk. (600)
19.00 Middag - (morsans mat) (700)
20.30 Mellanmål - 100g Gainer - pro, banan.(700)
22.00 kvällsmål - Vad vi har hemma, Nudlar/pasta, Makrill, Oboy, Yoghurt, bröd, osv..(800)
23.00 Drink innan läggdags - 30g Whey-80, 1 banan/1dl havre, 2mtsk Oboy. (mixat) (350)

750 + 250 + 600 + 800 + 600 + 700 + 700 + 800 + 350 = 5550kcal.

Kan säga som så. han är STOOOOOOORRR

Det är kompisar med erfarenhet som tripsat mig om denna guide. har även läst precis allt på deras hemsida, bluff eller båg jag har iaf bestämt mig för att prova

Edit: tro nu inte att jag lassar på MAX vikter på alla övningar jag gjort hitills, tro mig det har jag absolut inte gjort. det var endast första gången, jag kör på kanske vikter som tar 50% av min energi, lungt och fint, och går igenom hela kroppen, jag ser inte felet?

Allan
2005-01-22, 17:58
Jaha -lycka till. Med största sannolikhet kommer du att få muskelinflammationer (kroniska) och bli fet.

allan

Allan
2005-01-22, 17:59
Kan säga som så. han är STOOOOOOORRR


Efter fem år? Då tror jag knappt att han bara kikade på den här sidan. Och dessutom - vad spelar det för roll för din kropp om han är stoooooooor. Jag känner fler än du som är stoooooora, men deras träningskunskaper ger jag inte mycket för.

allan

MFredde
2005-01-22, 18:00
Jaha -lycka till. Med största sannolikhet kommer du att få muskelinflammationer (kroniska) och bli fet.

allan


Det var inte mkt till svar, och inte mkt till hjälp heller. jag försöker föra en disskution jag har min åsikt du har din. HIT ME!. som jag sa jag behöver hjälp. du kanske missuppfattar mig, men jag vill höra åsikter från fler än mina kompisar. Eftersom det visat sig funka enormt bra på dom, så vill jag gärna höra varför det inte funkar på mig?..

som sagt,

MFredde
2005-01-22, 18:02
Efter fem år? Då tror jag knappt att han bara kikade på den här sidan. Och dessutom - vad spelar det för roll för din kropp om han är stoooooooor. Jag känner fler än du som är stoooooora, men deras träningskunskaper ger jag inte mycket för.

allan


1år och 6 månader.

Allan
2005-01-22, 18:11
Jag tänker inte ta en debatt vad din kompis har haft för sig, men det är en fysiologisk omöjlighet att bli stooooor på arton månader. Det finns biologiska gränser för hur snabbt man kan bygga muskler, oavsett anlag. Nu kanske du tycker Vin Diesel är stoor, eller the Rock - och då har vi ju olika uppfattningar.
Det tar mellan en och tre månader att lära sig att utföra ett moment. Det kan ta längre tid än så f ö. Sen tar det ett antal månader att verkligen lära sig att få effekt av rörelsen, och vissa får det aldrig. Att lära sig rörelsen - att bana in den som vi säger - är viktigare än man tror. Man måste lära sig andning, koordination och exakt när den maximala anspännnigen ska ske.
Dessutom måste musklerna lära sig att ta emot belastningsträning. För att inte tala om muskelfästena. Fästena stärks nämligen långsammare än musklerna, vilket gör att det är de som brukar ryka först. Får man en sån träningsvärk som du pratade om har man helt uppenbart gjort nåt som kroppen inte gillar. Tilläggas bör också att sån träningsvärk är direkt kontraproduktiv också.

Allt detta finns det info om på forumet. Det är bara att snoka på. Vi tar gärna en match med ASTfolket - det har vi gjort förrut. Och lite skruv tog det - en del av den värsta dyngan är borta nu.
MItt råd till dig är att köra något av nybörjarprogrammen istället och strunta i vad dina kompisar tar eller gör. Det är din kropp och att drabbas av skador i en jävla hobbyidrott innan man fyllt tjugofem är ju bara pundigt.

allan

Grisen
2005-01-22, 18:19
Jag tänker inte ta en debatt vad din kompis har haft för sig, men det är en fysiologisk omöjlighet att bli stooooor på arton månader. Det finns biologiska gränser för hur snabbt man kan bygga muskler, oavsett anlag. Nu kanske du tycker Vin Diesel är stoor, eller the Rock - och då har vi ju olika uppfattningar.
Det tar mellan en och tre månader att lära sig att utföra ett moment. Det kan ta längre tid än så f ö. Sen tar det ett antal månader att verkligen lära sig att få effekt av rörelsen, och vissa får det aldrig. Att lära sig rörelsen - att bana in den som vi säger - är viktigare än man tror. Man måste lära sig andning, koordination och exakt när den maximala anspännnigen ska ske.
Dessutom måste musklerna lära sig att ta emot belastningsträning. För att inte tala om muskelfästena. Fästena stärks nämligen långsammare än musklerna, vilket gör att det är de som brukar ryka först. Får man en sån träningsvärk som du pratade om har man helt uppenbart gjort nåt som kroppen inte gillar. Tilläggas bör också att sån träningsvärk är direkt kontraproduktiv också.

Allt detta finns det info om på forumet. Det är bara att snoka på. Vi tar gärna en match med ASTfolket - det har vi gjort förrut. Och lite skruv tog det - en del av den värsta dyngan är borta nu.
MItt råd till dig är att köra något av nybörjarprogrammen istället och strunta i vad dina kompisar tar eller gör. Det är din kropp och att drabbas av skador i en jävla hobbyidrott innan man fyllt tjugofem är ju bara pundigt.

allan

Word!

Seriöst lyssna på de som verkligen kan och har tränat i många, många år. Din träning kommer att fungera mycket bättre om du "stjäl" kunskap från de som är erfarna, det är delvis det som kolozzeum är till för. Lycka till med träningen!

Ps. Ångrar själv att jag inte tog till mig från det som skrevs på kolozzeum i början av min karriär, gör ofta det misstaget fortfarande ds.

MFredde
2005-01-22, 19:08
Jag tänker inte ta en debatt vad din kompis har haft för sig, men det är en fysiologisk omöjlighet att bli stooooor på arton månader. Det finns biologiska gränser för hur snabbt man kan bygga muskler, oavsett anlag. Nu kanske du tycker Vin Diesel är stoor, eller the Rock - och då har vi ju olika uppfattningar.
Det tar mellan en och tre månader att lära sig att utföra ett moment. Det kan ta längre tid än så f ö. Sen tar det ett antal månader att verkligen lära sig att få effekt av rörelsen, och vissa får det aldrig. Att lära sig rörelsen - att bana in den som vi säger - är viktigare än man tror. Man måste lära sig andning, koordination och exakt när den maximala anspännnigen ska ske.
Dessutom måste musklerna lära sig att ta emot belastningsträning. För att inte tala om muskelfästena. Fästena stärks nämligen långsammare än musklerna, vilket gör att det är de som brukar ryka först. Får man en sån träningsvärk som du pratade om har man helt uppenbart gjort nåt som kroppen inte gillar. Tilläggas bör också att sån träningsvärk är direkt kontraproduktiv också.

Allt detta finns det info om på forumet. Det är bara att snoka på. Vi tar gärna en match med ASTfolket - det har vi gjort förrut. Och lite skruv tog det - en del av den värsta dyngan är borta nu.
MItt råd till dig är att köra något av nybörjarprogrammen istället och strunta i vad dina kompisar tar eller gör. Det är din kropp och att drabbas av skador i en jävla hobbyidrott innan man fyllt tjugofem är ju bara pundigt.

allan

Vi delar med stor sannolikhet uppfattning gällande "stor och stor". angående nybörjarprogramm så tycker jag faktiskt inte att jag gör helt fel när jag följer AST's schema. Det är ju som sagt lätta vikter, inget överansträngande, utan bara en fas för att komma i form. Det är långt ifrån så att jag skriker när jag lyfter något. ja du förstår säkert nu..

Jag kommer redovisa mina resultat om 15 veckor. jag ger AST en chans, märker jag att det inte ger bra resultat så provar jag helt klart på något annat. Jag tog åt mig utav det du skrev ovan och ska ha det i bakhuvudet. Men jag anser själv att det inte är någon fara för mig att bli övertränad eller löper inflamationsrisk när jag går så pass mjukt ut som jag gör nu. inflamation's tråden sprang iväg och blev något annat, det har jag mig själv att skylla. så vi slutar debatten här och hoppas att du ser fram imot lite bilder om 15 veckor allan ;)

Mvh