handdator

Visa fullständig version : Är detta schema ok?


n1klas
2005-01-16, 01:12
Mitt nya 4dagars split...dom som är vaken och dom som är kunniga...vad tycker ni om detta schema...skulle vilja veta fort för jag skulle gärna börja med det imorgon:

Bröst & Biceps
Bänkpress 5x5
Lutande Hantelpress 3x6-8
Skivstångscurl 3x6-8
Hantelcurl eller hammercurl 3x6-8

Ben & Vader
Stående Vadpress 4-5x5-10
Benpress 5x8
Lårcurl 2x8
Benspark 2x8

Axlar, Traps & Triceps
Stående Press 5x5
Skivstångshrugs eller hantelshrugs 1x20 (TUNGT/hälften partials)
Frammåtlutande Hantellyft 3x8
Pushdowns 3x6
Enhands Extensions med hantel 1x10

Rygg & Mage
Marklyft 3x6
Latsdrag 3x7 (neutralt grepp/lite bredare än axelbrett)
Sittande Rodd 3x6
Hyperextensions 1x10 med vikt
Jag kör några magövningar...

Kan även köra mage på någon annan dag.
Något bra/dåligt med detta

n1klas
2005-01-16, 02:10
Hoppas på att nån har skrivit innan mitt pass imorgon bitti...lr typ klockan 12-14

För nu ska jag sova...NAtti :sleep:

Bengan
2005-01-16, 03:58
Det första jag tänkte på var benpasset det ser lite klent ut,
själv kör jag knäböj, benpress och utfall, sedan rak marklyft och bencurl. Så nån övning till på ben hade nog inte suttit fel :whipped: Kör dessutom 2 vadövningar.
Dessutom hade jag nog kört en övning till per muskel, men det är vad jag anser vara bra, finns många teorier, detta kanske funkar bra för dig.
Dessutom ser axelpasset tunt ut, finns ju många muslkler där, men du har nog nån tanke med det.

Titta med kritik på mitt inlägg har druckti en 70is ikväll så det är nog en massa trams, ser inte tillräckligt bra för att läs det jag skrivit *blush*

Shadow Warrior
2005-01-16, 10:22
Det första jag tänkte på var benpasset det ser lite klent ut,
själv kör jag knäböj, benpress och utfall, sedan rak marklyft och bencurl. Så nån övning till på ben hade nog inte suttit fel :whipped: Kör dessutom 2 vadövningar.
Dessutom hade jag nog kört en övning till per muskel, men det är vad jag anser vara bra, finns många teorier, detta kanske funkar bra för dig.
Dessutom ser axelpasset tunt ut, finns ju många muslkler där, men du har nog nån tanke med det.

Titta med kritik på mitt inlägg har druckti en 70is ikväll så det är nog en massa trams, ser inte tillräckligt bra för att läs det jag skrivit *blush*

Stående Press, shrugs och frammåtlutande hantellyft är fullt tillräckligt för axlarna.

Stående Vadpress är den enda vad övning man igentligen behöver.

Raka mark och vanliga mark i samma schema kan vara motverkande, och är i detta fall skulle jag villja påstå.

Ta o nycktra till va! *slap*

;)

Player
2005-01-16, 10:34
Mitt nya 4dagars split...dom som är vaken och dom som är kunniga...vad tycker ni om detta schema...skulle vilja veta fort för jag skulle gärna börja med det imorgon:

Bröst & Biceps
Bänkpress 5x5
Lutande Hantelpress 3x6-8
Skivstångscurl 3x6-8
Hantelcurl eller hammercurl 3x6-8

Ben & Vader
Stående Vadpress 4-5x5-10
Benpress 5x8
Lårcurl 2x8
Benspark 2x8

Axlar, Traps & Triceps
Stående Press 5x5
Skivstångshrugs eller hantelshrugs 1x20 (TUNGT/hälften partials)
Frammåtlutande Hantellyft 3x8
Pushdowns 3x6
Enhands Extensions med hantel 1x10

Rygg & Mage
Marklyft 3x6
Latsdrag 3x7 (neutralt grepp/lite bredare än axelbrett)
Sittande Rodd 3x6
Hyperextensions 1x10 med vikt
Jag kör några magövningar...

Kan även köra mage på någon annan dag.
Något bra/dåligt med detta

Förutom det ovanstående redan skrivit skulle jag görna se mer sett på marklyft, samt att du varierar benpressen med knäböj, många sett där med. Jag saknar tyngre triceps träning, lägg in dips eller frenchpress eller liknande t.ex. Ta bort en hands extensions :em:
Om du orkar skulle jag även byta ut latsdrag mot chins, variera sittande rodd med andra typer av rodd, ex. hantelrodd, skivstångsrodd eller t-bar.

n1klas
2005-01-16, 12:02
Nu äre såhär att jag är på ett litet gym...Sittande rodd är inte en maskin som ni tror att det är...Chins, vet inte om ajg är tillräckligt stark där..ska börja med det när jag tränar på min kroppsvikt i latsdragen.
Knäböj kan jag inte köra för mina knän pallar det inte för tillfället...ska försöka fixa det..
Mer mark...tveksamt...kanske om man skulle köra 4x6...
Stående vadpress kommer köras i smith för vi har inga vadmaskiner...

Så sere ut *flex*

n1klas
2005-01-16, 12:03
Tror jag ska lägga in en sak till på Bröst...en som inte är så vurstig...men gasnak skön...vi får se *fniss*

Fyrkantig_njure
2005-01-19, 13:46
mjaaaa...personligen kör jag hellre Triceps tillsammans med bröst eftersom du redan tränar triceps vid bröstträning också...sedan kör jag bicep och mage samtidigt, och rygg och axlar samma dag...Kör Mage två gånger i veckan annars får du inget resultat....lycka till...(även här bestämmer du helt själv vad som passar dig rätt, detta är hur JAG kör....)

aliquis
2005-01-19, 13:57
Kör Mage två gånger i veckan annars får du inget resultat....lycka till...(även här bestämmer du helt själv vad som passar dig rätt, detta är hur JAG kör....)
och varför får han inget resultat annars? och om han nu får bättre resultat av att köra just mage två ggr i veckan varför inte köra allt annat två ggr också?

nog för att magen kanske är uthålligare än en del annat, vad vet jag, men ändå.

myggan
2005-01-20, 00:20
Stående Vadpress är den enda vad övning man igentligen behöver

hur skall man då träna soleus ? :confused:

n1klas
2005-01-20, 00:22
Jag har bara tillgång till smithmaskin så.

Stab
2005-01-20, 02:49
Mitt nya 4dagars split...dom som är vaken och dom som är kunniga...vad tycker ni om detta schema...skulle vilja veta fort för jag skulle gärna börja med det imorgon:

Bröst & Biceps
Bänkpress 5x5
Lutande Hantelpress 3x6-8
Skivstångscurl 3x6-8
Hantelcurl eller hammercurl 3x6-8

Ben & Vader
Stående Vadpress 4-5x5-10
Benpress 5x8
Lårcurl 2x8
Benspark 2x8

Axlar, Traps & Triceps
Stående Press 5x5
Skivstångshrugs eller hantelshrugs 1x20 (TUNGT/hälften partials)
Frammåtlutande Hantellyft 3x8
Pushdowns 3x6
Enhands Extensions med hantel 1x10

Rygg & Mage
Marklyft 3x6
Latsdrag 3x7 (neutralt grepp/lite bredare än axelbrett)
Sittande Rodd 3x6
Hyperextensions 1x10 med vikt
Jag kör några magövningar...

Kan även köra mage på någon annan dag.
Något bra/dåligt med detta

Kan börja med å säga att det är för klent benpass, sedan hyperextensions e helt onödiga när du redan kör marklyft. Och alldeless för lite triceps, vafan 2 övningar 4 set? det e 2/3 av armen? *slap* Lägg till liggande triceps extentions gärna med EZ-stång och kör 3 set på den, samt enhands extentions antar ja att du menar hantellyft bakom nacke sittande.. kör 3 set där oxo..

Shadow Warrior
2005-01-20, 06:22
Kan börja med å säga att det är för klent benpass, sedan hyperextensions e helt onödiga när du redan kör marklyft. Och alldeless för lite triceps, vafan 2 övningar 4 set? det e 2/3 av armen? *slap* Lägg till liggande triceps extentions gärna med EZ-stång och kör 3 set på den, samt enhands extentions antar ja att du menar hantellyft bakom nacke sittande.. kör 3 set där oxo..

Jag ska väl tillägga att N1iklas är nybörjare och bänkar lite över 50kg....
Men visst kanske du har rätt men ser jag till hur jag själv tränade och borde ha tränat i den åldern så...

Stab
2005-01-20, 10:19
Jag ska väl tillägga att N1iklas är nybörjare och bänkar lite över 50kg....
Men visst kanske du har rätt men ser jag till hur jag själv tränade och borde ha tränat i den åldern så...

Sant, men när jag fortfarande var nybörjare.. låg på 60-70 i bänken typ.. började jag med max:ot och körde 3x4-6 @ 3 övningar / muskelgrupp och det var långt ifrån överträning, det fick mig att bli ruskigt mycket starkare å bygga en bra grund ;)

Stab
2005-01-20, 10:21
Kör Mage två gånger i veckan annars får du inget resultat


helt individuellt, behövs troligen inte på en nybörjare om han kör tunga cablecrouches

Shadow Warrior
2005-01-20, 10:42
Sant, men när jag fortfarande var nybörjare.. låg på 60-70 i bänken typ.. började jag med max:ot och körde 3x4-6 @ 3 övningar / muskelgrupp och det var långt ifrån överträning, det fick mig att bli ruskigt mycket starkare å bygga en bra grund ;)

Japp Max Ot har en bra volym för nybörjare och även lite mer erfarna, det tror jag, sålänge man håller sej till 3-4pass i veckan.

Själv så ökade jag MYCKET bra på 1-3set på muskelgrupp 2pass i veckan... men när jag stangerade misstolkade jag det som om jag var ute och snurrade istället för att jag ingentligen bara skulle tagit en veckas vila och gjort lite små förändringar.

n1klas
2005-01-20, 11:41
jag kan säkert maxxa 70 med hel axel :)

Janolov
2005-01-20, 11:44
Har du trasig axel så bör du inte köra pressövningar eller axelövningar eller basövningar där axlar är med förrän du har läkt....ja verkligen inte några fåreppare i alla fall...Rehabträning med mycket mycket lätta vikter är det som gäller för dig då...

n1klas
2005-01-20, 11:45
Jag har faktiskt tränat oseriöst i 1 år före jag började seriöst nu, lixom jag var på gymmet nån gång i bland...jag körde aldrig bänk, hantelpress lr liknande...jag visste inget om någon övning....
Men här har jag lärt mig, jag kan göra hårdare pass än dom där om dom är för klena...jag vill bara ha de bästa resultaten sen får passen se ut som dom vill :) just därför jag behöver er hjälp att puffa till lite kanske?

Stab finns säkert 16-17 åringar som tar 70-90kg första gången dom prövar bänk med mera...Kan väll faktiskt bero mkt på generna och jag är född som en smal kille som VILL bli större och starkare.

n1klas
2005-01-20, 11:48
Har du trasig axel så bör du inte köra pressövningar eller axelövningar eller basövningar där axlar är med förrän du har läkt....ja verkligen inte några fåreppare i alla fall...Rehabträning med mycket mycket lätta vikter är det som gäller för dig då...

Inte så jag mena...det går från axel till typ armbågen i bänken när jag typ ska göra sista reppen...känner aldrig av i någon annan övning..Så det är lite på armen kanske som inte vill röra sig...jag hade kört

typexempel

55x5, 55x5, 55x5, 55x5 så är jag på sista reppen på 55x5 så vart det nå fippel med högra armen...och jag kände att det inte gick maxxa 70 för det var då det tog...och btw jag kör inga max träningar...jag maxxar aldrig..

Fyrkantig_njure
2005-01-20, 11:55
hummm, tycker inte om cablecrunches....tycker inte att det tar riktigt, föredrar övningarna som dom visar på AST Science....http://www.*******.com/training/exercises/execution.asp?bp=Ab&pn=1 :hbang:

n1klas
2005-01-20, 12:02
Jag tycker faktiskt detsamma Fyrkantig

Shadow Warrior
2005-01-20, 12:02
hummm, tycker inte om cablecrunches....tycker inte att det tar riktigt, föredrar övningarna som dom visar på AST Science....http://www.*******.com/training/exercises/execution.asp?bp=Ab&pn=1 :hbang:

Hängande Benlyft och Maskin crunches är det enda man behöver....
Eller? :MrT:

Cable Crunches suger... d e bara för disco nissar :D

Stab
2005-01-20, 16:38
hummm, tycker inte om cablecrunches....tycker inte att det tar riktigt, föredrar övningarna som dom visar på AST Science....http://www.*******.com/training/exercises/execution.asp?bp=Ab&pn=1 :hbang:

troligen för du använder höftböjarna iställe för magen *rolleyes*

Stab
2005-01-20, 16:40
Hängande Benlyft och Maskin crunches är det enda man behöver....
Eller? :MrT:

Cable Crunches suger... d e bara för disco nissar :D

haha neduu det e BB-style *flex* , men visst maskin crunches kan du lägga på mycket vikt men hängande benlyft.. jag kan göra alldeless för många för att det skall byggas upp bra med muskler.. högreppande är disco. :booty:

Men ontopic igen : Tycker det var alldeless för vek rutin du satt ut även fast du e otränad/nybörjare.. jag satte mig på max ot direkt och ökade 40kg i bänken på 8 månader men rätt fucked up kost, så tycker du borde köra på en sån rutin nu i början sen när du känner din kropp bättre kan du köra lite mer på känsla, veta när du ska vila samt veta när du ska slänga in nått extra set osv mitt råd iaf. :cool:

n1klas
2005-01-20, 16:49
Men hjälp TIll då :D *flex*