handdator

Visa fullständig version : Infratech - smärtlindraren


Big_Vik
2005-01-15, 20:31
Morsan hittade en knepig apparat när hon storstädade idag, den heter Infratech och är uppskattningsvis 15-20 år gammal.
Jag citerar från bruksanvisningen:

"Vad är Infratech?"
Infratech är ett nytt revolutionerande , terapeutiskt, värmeinstrument, som avger infrröda strålar. Strålarna tränger in djupt under skinnet och har en mycket välgörande, fysiologisk effekt i vävnaden.
Infratech gör musklerna avslappnade och reducerar inflammationer, samtidigt som den aktivt bidrar till smärtlindring. Bra för:
Ledgångsreumatism - ryggont - neuralgi- tennisarm- spänningshuvudvärk- muskelskador - muskelvärk- muskelspänningar"

Finns det någon insatt här? Tror ni det funkar och varför blev den ingen succé på markanden? Man kanske skulle testa på sina onda handleder. :)

Big_Vik
2005-01-15, 20:59
Rättelse: Den heter Trivetek. Körde första behandlingen på låg värme under 5 minuter nu, kände av att smärtan minskade tydligt. :)

Zakath
2005-01-15, 21:30
Infraröda strålar = den avger värme och värmer önskad kroppsdel :thumbup: Hehe, finns nog bättre grejer att lägga sina pengar på.

muzzelman
2005-01-15, 21:51
Infraröda strålar = den avger värme och värmer önskad kroppsdel :thumbup: Hehe, finns nog bättre grejer att lägga sina pengar på.

Han behöver vell inte lägga ut några pengar ? Han har redan den?

Zakath
2005-01-15, 21:54
Han behöver vell inte lägga ut några pengar ? Han har redan den?


Jo jag vet, men jag menade bara att det verkar vara en onödig grej.
Man kan ju åstadkomma samma effekt med några filtar eller en brasa, det enda "extra" man får är väl placebo :D