handdator

Visa fullständig version : Potatismos


Pelle2
2005-01-14, 16:54
Är det bra att äta innan träning eller är det helt näringslöst som vissa säger? :nono:

King Grub
2005-01-14, 17:13
Näringslöst? Det är inte näringslöst alls. Potatismos innehåller i princip all näring som vanlig kokt potatis innehåller. Däremot ger potatismos, särskilt pulvermos, ett rent våldsamt blodsockersvar, och skall du äta det bör det vara nära efter träning. Högglykemiska kolhydrater bör undvikas vid andra tillfällen, då de ger kraftiga blodsockersvängningar med alla negativa aspekter dessa innebär.

Pelle2
2005-01-14, 17:16
Okej.. tack så mycket. :thumbup:

Krabban
2005-01-15, 13:51
pulvermos + funlight + olivolja + vassleprotein + snabba kolhydrater Skulle det kunna funka efter träningen, finns det några för/nackdelar med det jag funderar över? Jag vill gå upp i vikt :p

skaparn
2005-01-15, 14:02
pulvermos + funlight + olivolja + vassleprotein + snabba kolhydrater Skulle det kunna funka efter träningen, finns det några för/nackdelar med det jag funderar över? Jag vill gå upp i vikt :p

Vad menar du? Pulvermos och snabba kolhydrater? Skulle väl snarare vilja säga pulvermos = snabba kolhydrater. Skippa olivoljan, fett kan du äta vid något annat mål.

Kan du förresten inte fundera ihop något lite äckligare? Det där kanske man får behålla, mot förmodan dock.

s_himself
2005-01-16, 13:49
pulvermos + funlight + olivolja + vassleprotein + snabba kolhydrater Skulle det kunna funka efter träningen, finns det några för/nackdelar med det jag funderar över? Jag vill gå upp i vikt :p



Du gillar funlight va? Blanda ihop nån snygg drink, typ råa ägg, rapsolja, banan, äpple, havregryn, mjölk.. Brukar väl hamna 900-1200kcal/drink :) (Körde jag som frulle ett tag, det gav respons, gick upp 9-10kg på 4 månader) Sedan blev jag lat och har slutat fixa måltider som jag borde. *cry*

MyungChul
2005-01-17, 18:32
pulvermos + funlight + olivolja + vassleprotein + snabba kolhydrater Skulle det kunna funka efter träningen, finns det några för/nackdelar med det jag funderar över? Jag vill gå upp i vikt :p

ärligt? låter som chokladsås och pasta.. och om du vill gå upp i vikt, träna och ät?

Krabban
2005-01-26, 15:57
skaparn: Tyckte jag läste här på forumet nått om glykogeninlagring efter träningspasset var viktigt och att man skulle äta nått liknande pulvermos om det var 4 timmar efter träningen. Fast kanske har blandat ihop det? :/ Jag tycker det inte låter så äckligt i mina ögon, är väl olivoljan som jag inte gillar =).

s_himself: Japp jag gillar funlight har en platta med funlight hemma dock 9 kvar bara :D en liters förståss. Tycker det ser ut som en "getbigdrink"? Ger inte det ett överflöd av protein i tarmen? Som bara rinner igenom kroppen? Låter ju annars som en intressant drink, men det går lika bra med päron som äpple va? Funlight istället för mjölk kanske också skulle gå?

MyungChul: Ja, helt ärligt. Varför skulle jag hitta på? Hade bara en fundering på "min lilla specialare" jag fick i hjärnan bara och ville ha lite respons för den. Det var allt.