handdator

Visa fullständig version : Slå detta "fuskmålet" om ni kan!


Overload
2005-01-13, 21:29
kl 19:30 gick jag in till köket för att äta ett "mindre" mål bestående autav kycklingfilé och broccoli. Jag stekte kycklingen och skulle sätta mig och börja äta. Kycklingen hittade sin väg till magsäcken ovanligt fort. På bara nåra minuter va både broccolin och kycklingen borta. Direkt efter jag hade ätit upp fick jag en enorm hungerkänsla så jag tänkte att jag kan väl äta lite branflakes med mjölk. På mindre än en minut var tallriken tom. Jag fyllde på med en omgång till och sedan en till efter det. Jag blev bara hungrigare ju mer jag åt. Letade i kylskåpet efter mera MAT! Hittade pannkakor från igår. Mums. Drog alla som var kvar(6 st) i ett nafs. Men magen var inte nöjd än. Det var dåligt med färdiglagad mat i klen men jag hittade 2 bananer som jag slufsade i mig. Sen var det skaffereits tur att bli länsat. LEtade efter kakor mm eftersom jag vid detta laget blev otroligt sötsugen! VAd beror detta på? Hursomhelst så käkade jag några pepparkakor och sen fick jag syn på DIGESTIVE kex. MM det älskar jag. HAr inte ätit digestive på jag vet inte när. Halva förpackningen var kvar och jag tänkte att någon måste ju äta upp dom. JAg menar de tog ju massa plats i skafferiet. Halva förpackningen åt jag upp på nån minut. Sen var det dags för lite mer flingor och mjölk:) Denna gången blev det lite cruncy müsli. mumsfilibabba. Jag hittade oxå en 5 st singoalla kakor. men hittade ingenting vilket är ovanligt för övriga familjen älskar godis. IStället fick jag nöja mig med glass. Blev ungefär 1/2 kg vanilj. Efter detta så hittade jag ingenting av värde så då fick det vara bra men hade det funnits mer mat så hade jag ätit mer garanterat.

Sammanfattningsvis åt jag detta på ca 15-20 minuter:
150 gram kyckling
broccoli
1 liter mjölk
4 stora portioner flingor
6 stora pannkakor
2 bananer
1/2 Digestive paket
5 singoalla kakor
1/2 kg glass

Totalt kaloriantal har jag ingen aning om men det rör sig kanske om 1500 kcal eller något.
Nu 15 minuter senare känner jag mig uppsvälld och har ont i magen. Ångesten tar oxå vid:)

Jag förstår inte hur jag kunde få en sån hungerattack med tanke på att jag har ätit bra hela dagen och jag åt ett stort mål pasta ca 2.5 timme tidigare.
Det är verkligen ett under men jag har lärt mig att man ska inte äta för snabbt, då blir man inte mätt.

Mental
2005-01-13, 21:38
haha, härligt, du hade inte rökt något innan dessa munchies satte in? ;)

Straffa dig själv med massor av cardio så får du samvete rent som den värsta asketen.

Overload
2005-01-13, 21:44
haha, härligt, du hade inte rökt något innan dessa munchies satte in? ;)

Straffa dig själv med massor av cardio så får du samvete rent som den värsta asketen.

Nej inte denna gånge:) Jag rökte på en hel del i USA när jag bodde i Oregon ett år(Orgeon har den bästa marijuanan i hela USA), men nu har jag slutat med sån skit och jag har nu från och med nyårsafton slutat helt med alkohol också.

Ja cardio får det bli. Lördag ska jag springa milen men jag får nog sätta in ett extra cardiopass imorgon eftermiddag oxå:(

vega
2005-01-13, 21:45
Är nog betydligt mer än 1500 kcal, men vad spelar det för roll om de bara händer nån enstaka gång.
Själv har jag lätt för att råka ut för sånt här, det är ju konstigt att ju mer man äter deston hungrigare blir man... :em:

Mental
2005-01-13, 21:49
Ah, men då bör du veta vad munchies är, och det borde vara något liknande du fick nu? en annorlunda hashpsykos kanske? ;)

Hehe

Får något år sedan upptäkte jag hur farligt det var att ha både ett 10 pack gorbys och ett 12pack billys i frysen när man fick feeding frenzy.

Styrkebyggare
2005-01-13, 21:52
Jag köper i princip aldrig hem kakor, eftersom det i praktiken innebär en konsumtion på ett paket per tillfälle (om inte tjejen hinner sno åt sig några).

vega
2005-01-13, 21:59
Men finns det någon biologisk förklaring till att man blir hungrigare vid vissa tillfällen ju mer man äter (naturligtvis blir man väl mätt efter ett tag, efter otroliga mängder mat dock)? Eller är det helt psykologiskt?

sneakers
2005-01-14, 09:42
Nej inte denna gånge:) Jag rökte på en hel del i USA när jag bodde i Oregon ett år(Orgeon har den bästa marijuanan i hela USA), men nu har jag slutat med sån skit och jag har nu från och med nyårsafton slutat helt med alkohol också.


Damn, David... Det visste inte jag om dig! Used to be a junkie huh?

DD: Funkar gainer's bättre med mjölk lr vatten?
DLH: Enligt nya studier... bla, bla, bla i x antal år...
DD: (Tittar snett... wtf? That's hot!) Fan, grabben har koll! (Han är verkligen inne på sånt här...)

Du får fortsätta snacka om kostråd o sånt med mig fan! Me needs it! Ska till ortopeden idag o kolla knät, shit... (Vill inte bli invalid o hängig!)

z_bumbi
2005-01-14, 09:52
Overload: Är det inte mer än ca 3000 kcal (1500 kcal låter väldigt lågt.) motsvarar det ju inte men än en stor pizza och en rejäl påse godis, Inget unikt med andra ord.

Ställ dig istället frågan varför, vad fick dig att trycka i dig broccoli? :D

Seriöst
Att bara äta kyckling och grönsaker halv åtta innebär väl att du hade minst ett mål mat kvar den dagen så en del av överätandet kan du ju jämka mot dagens sista måltid(er).

Action
2005-01-14, 10:08
hm.. det där va väl inte mycket till mat :confused:

kharon
2005-01-14, 10:30
Slå detta "fuskmålet" om ni kan!
När som helst.

Scratch89
2005-01-14, 10:34
Haha det är så det ska va ju! :thumbup:

Du skulle iofs sett mitt hetsätande förra veckan.
Fick i mig resten av Allbran paketet(hälften kvar) en liter mjölk, 5 skivor bröd med ägg och ost på, 4 mandariner och 200 gram choklad :eating:
Sen var jag mätt ;)

Action
2005-01-14, 11:03
En normal frukost under tävlingsdiet.. kanske inte normal, men det kan bli så några gånger i slutet av dieten när man är sugen på det mesta... :cool:

OBS! Jag var ensam

Pez
2005-01-14, 11:23
En normal frukost under tävlingsdiet.. kanske inte normal, men det kan bli så några gånger i slutet av dieten när man är sugen på det mesta... :cool:

OBS! Jag var ensam

Bara för att du känner dig ensam behöver du ju inte hetsäta... :D

Action
2005-01-14, 11:26
Bara för att du känner dig ensam behöver du ju inte hetsäta... :D

:laugh: :laugh:

tröstätandet släcker alla sorger.. :cool:

Markus H
2005-01-14, 11:59
En normal frukost under tävlingsdiet.. kanske inte normal, men det kan bli så några gånger i slutet av dieten när man är sugen på det mesta... :cool:

OBS! Jag var ensam


Och jag som trodde att man skulle äta Mindre under tävlingsdiet.... ack så fel man kan ha ! :smash:

stenis
2005-01-14, 12:36
oh fy fan, är det sådär man blir svensk mästare..? =/

;)

Action
2005-01-14, 12:45
oh fy fan, är det sådär man blir svensk mästare..? =/

;)

Tydligen inte eftersom jag fick bryta SM i år.. :angel:

Edit.. förra året menar jag.. nu är det ju ett nytt år...

Overload
2005-01-18, 18:58
Damn, David... Det visste inte jag om dig! Used to be a junkie huh?

DD: Funkar gainer's bättre med mjölk lr vatten?
DLH: Enligt nya studier... bla, bla, bla i x antal år...
DD: (Tittar snett... wtf? That's hot!) Fan, grabben har koll! (Han är verkligen inne på sånt här...)

Du får fortsätta snacka om kostråd o sånt med mig fan! Me needs it! Ska till ortopeden idag o kolla knät, shit... (Vill inte bli invalid o hängig!)

Tjena Darren! Grymt att du blivit medlem. Nej junkie var jag inte direkt men det blev en del.

Angående att jag ger dig kostråd så visst kan jag det men jag kan bara the basics". Det finns många personer på detta forumet som kan mycket mer än mig tex Sverker å King Grub. They know their shit!
Hur gick det hos otopeden?

/David

30cm
2005-01-18, 19:15
Jag åt 2kg kycklingfile med friterad potatis, nån sås och broccoli på en fest där det var gratis. Det blev ändå kvar och det kändes så sorgset när de gav kycklingfilé till katten. Men jag bara kunde inte äta mer.