handdator

Visa fullständig version : väktare


Otto GROV
2005-01-13, 21:06
nån har som jobbar som väktare?
funderar på att jobba som de efter skolan kanske till sommaren okså?
hur är det? vilken lön?
bor i en liten stad. Hur ofta stöter man på nån bov :)

hur ser arbetsuppgifterna ut? hur ser en typisk dag ut?

mr ruhl
2005-01-13, 21:09
jobbat som bevakningsväktare, hade då 102kr i lön tror jag, jobbar som värdeväktare nu, har 106.90 i timmen, är väl rätt ok lön med tanke på att man inte behöver nån utbildning innan, företaget utbildar dig..är väl rätt ok, kan vara stressigt ibland, helst på värdet..

palme
2005-01-13, 21:10
Ja.
Lönen suger iförhållande till vad du kan bli utsatt för, men ger bra psyke. Du får runt 100kr dagtid och 135kr nattetid.
Du kan hamna på svetsvakt, alltså sitta och glo så det inte börjar brinna där svetsarn jobbat hela dagen. Så det är inte bara bovar du får tampas med :thumbup: :rolleyes:

obesogen
2005-01-13, 21:11
nån har som jobbar som väktare?
funderar på att jobba som de efter skolan kanske till sommaren okså?
hur är det? vilken lön?
bor i en liten stad. Hur ofta stöter man på nån bov :)

hur ser arbetsuppgifterna ut? hur ser en typisk dag ut?

Lönen är rätt hyfsad, brukar ligga på typ 15500 i ingång o med risktillägg o ob tider kan man hamna rätt högt.
beror helt på vad för väktartjänst du har, du kan jobba som butikskontrollant (mest skador) rondering, värdetransport (bra tillägg, inte så utsatta men om det händer nått är det ofta allvarligt) kurtjänst (soft, ofta natt) flygplatskontrollant, tunnelbanan, osv osv osv. Helt ok jobb med tanke på den lilla utbildning som krävs jämfört med lönen, ännu bättre extrajobb om man pluggar.

palme
2005-01-13, 21:12
jobbat som bevakningsväktare, hade då 102kr i lön tror jag, jobbar som värdeväktare nu, har 106.90 i timmen, är väl rätt ok lön med tanke på att man inte behöver nån utbildning innan, företaget utbildar dig..är väl rätt ok, kan vara stressigt ibland, helst på värdet..