handdator

Visa fullständig version : Hjärnsläpp?


muzzelman
2005-01-11, 20:18
Mitt kort gick ut på gymmet nu i januari så jag tänkte jag skulle ner och förnya det, så jag bestämmde tid med killen som fixar korten kl 19.00. Ringer polarn och frågar om han kan skjutsa mig in till stan , visst sa han. Han anländer kring 19.10 och jag har alltid varit dålig på att stressa så efter att sprungit 10 ggr upp och ner för trappen för att hämta massa glömda grejor är jag nere vid porten runt 19.15.
Jag ber polarn dra på lite extra eftersom jag skulle ta ut pengar först också. Han släpper av mig vid en bankautomat och säger du får gå härifrån jag måste dra på träningen, Okej lugnt tänkte jag det är inte så långt. Skyndar mig till Nordea Banken och stoppar in kortet slår in summan och då kmr meddelandet upp "Kortet fungerar inte!" Nehe tänkte jag jävla skit , måste vara eftersom jag har föreningssparbanken. Som en skållad gris springer jag till Föreningssparbanken stoppar in kortet då dyker meddelandet upp igen " Detta är inte ett giltigt kort!"
Helvettes satan! sa jag och drog några ramsor av mindre trevliga ord, Jag antog att jag måste ha tagit fel kort jag har nämligen 2 st VISA eftersom jag har klantat till det på ett annat sätt men det är en annan story ;) Jag inser mitt misslyckande och börjar gå dom 3 km jag har hem. När jag har kommit ungefär halvvägs känner jag att kylan biter lite i händerna och jag stoppar ner händerna i fickorna och va fan hittar jag där om inte ett till plastkort! Jo där låg VISA kortet vilket kort tror ni jag försökte ta ut pengar med ? Precis gymkortet! :smash:

Där ser ni stress leder till totallt hjärnsläpp!

snej
2005-01-11, 20:19
:D :thumbup:

Herkulez
2005-01-11, 20:24
jocke din klant :laugh:

bosse_brutal
2005-01-11, 20:42
:laugh: låter som nått jag skulle kunna göra hehe

Tricklev
2005-01-11, 20:45
Låter inte som något jag skulle kunna göra :laugh:

Garnax
2005-01-11, 21:16
Hehe...

En gång stallde jag till ett jävla liv, kasta sten, banka på balkonger och ringde nummerupplysningen för att få nummret till alla i mitt hus.

Ringde osv en lång stund samtidigt som jag bankade på balkonger o ropade.

Till sist svara en dam och kom o öppna åt mig...

Dagen efter så märker jag att nycklarna låg i jackan hela tiden :)

Tolkia
2005-01-11, 23:40
Det är väl snarare regel än undantag att jag försöker komma in där jag tränar med bankomatkortet, medmerakortet, lånekortet eller vilket kort som helst utom just gymkortet. Roligast var det när de precis hade skaffat "kortlåsta" spärrar - då kunde man nämligen gå in med bankomatkortet ... (och nej, det försvann inga pengar).

ante
2005-01-11, 23:42
Hehe...

En gång stallde jag till ett jävla liv, kasta sten, banka på balkonger och ringde nummerupplysningen för att få nummret till alla i mitt hus.

Ringde osv en lång stund samtidigt som jag bankade på balkonger o ropade.

Till sist svara en dam och kom o öppna åt mig...

Dagen efter så märker jag att nycklarna låg i jackan hela tiden :)

:thumbup: klockrent