handdator

Visa fullständig version : "Drop set 20 pass per år!"?


JAM
2005-01-11, 18:54
Läste just en gammal B&K-sida (denna (http://www.bk-sportsmag.se/artiklar/knepiga_fragor_om_bodybuilding_besvarade_av_ove_ry tter.htm)) där Rytter svarar på läsarnas frågor. Hittade detta:

Drop-sets?
F: Vid vilka övningar är det bra att lägga in s k drop-sets?
S: I alla övningar! Denna typ av variation i träningen bör du lägga in under ca 20 pass per år - minst. Drop-sets (där du tar av mer och mer vikt - för att slutligen ligga och skaka med endast stången) är en bra "burnout", som stärker kapillärsystemet.

Är drop-sets verkligen så otroligt bra? 20 pass/år är ju nästan vart annat pass! Hur ofta kör ni drop-sets på det sätt som Rytter beskriver?

HookersUnited
2005-01-11, 19:44
Hur ofta kör ni drop-sets på det sätt som Rytter beskriver?
Aldrig.

Everest
2005-01-11, 20:38
Är drop-sets verkligen så otroligt bra? 20 pass/år är ju nästan vart annat pass! Hur ofta kör ni drop-sets på det sätt som Rytter beskriver?

Oj tränar du inte ens en gång per vecka? :confused:

RobbeliRobban
2005-01-11, 20:38
fn så gott som aldrig. Alldeles för jobbigt!

Allan
2005-01-11, 20:39
Emellanåt. Men det är sugigt att bli utmattad av de sista sex repsen på trekiloshantlarna.

allan

cosmo
2005-01-11, 20:52
kört ibland

HenrY
2005-01-11, 21:04
Fan hur ofta tränar du egentligen??:D
Jag har inte kört det på ett bra tag faktiskt...

Shadow Warrior
2005-01-11, 21:20
jag brukar köra det på benen periodvis, typ 5set på raken i benspark osv.
Men just nu kör jag endast vanliga set eftersom ni lyckats övertyga mej om att man växer mindre av dropsets (eftersom det är mer uthållighetsträning)

JAM
2005-01-11, 21:41
Oj tränar du inte ens en gång per vecka? :confused:
När jag skrev att det NÄSTAN blev vart annat pass, menade jag naturligtvis PER MUSKELGRUPP. Jag kör igenom kroppen på en vecka ungefär och brukar ta en vilovecka efter sisådär åtta träningsveckor och något pass missar man, så då blir det väl en 45 pass/år kanske. Per muskelgrupp.

Bite
2005-01-12, 11:12
Jag kör det ibland på vadpress i hacken, mest för att jag är lite masochist. Näst sista setet brukar bli enbenspress med bara släden, sista blir båda benen och släden med cheat :D brukar resultera i svår träningsvärk.