handdator

Visa fullständig version : Dålig mage av protein?


Hunken
2005-01-11, 16:52
Tror inte det är laktosintolerans eftersom jag nu kört 1 vecka utan mjölk och misstänker att proteinpulvret säkert gör sitt till .
Nån som har erfarenhet av detta och har bytt till något pulver som som man inte blir så dålig i kistan av? Och som inte är så dyrt.

Thony
2005-01-11, 16:55
Välkommen i klubben..Har fan samma problem.Det kommer i omgångar, så skiten luktar som fan...å sen kommer det omgångar det känns hur bra som helst, å jag kör på samma skit hela tiden (/whey80)

CroCop
2005-01-11, 17:01
Har haft RIKTIGT dålig mage ca 1 vecka nu, fått gå och "vila" mitt i passen osv.. Har börjat deffa nyligen och ägg kan nog vara en orsak? eller den nyköpta dextropuren, riktigt otroligt jobbigt är det iaf, banan och fibrer kanske är melodin?

Thony
2005-01-11, 17:07
speciellt gött e det när man skall köra något tungt, exempelvis ben, haha, gött att ha sånna gaser då :em:

Hunken
2005-01-11, 17:09
okej grabbar, ni har samma problem som jag.

men har nån nåt bra svar...?

z_bumbi
2005-01-11, 17:12
Tror inte det är laktosintolerans eftersom jag nu kört 1 vecka utan mjölk och misstänker att proteinpulvret säkert gör sitt till .
Nån som har erfarenhet av detta och har bytt till något pulver som som man inte blir så dålig i kistan av? Och som inte är så dyrt.

Vasslekoncentrat har ju laktos i sig självt så du måste utesluta det också för att vara säker.

Jag kör med vassleisolat eller kassein i en högre prisklass eftersom jag inte tål laktosen, det är dyrare men så farligt blir det inte då man ju inte lever på pulver.

Hunken
2005-01-11, 17:16
Vasslekoncentrat har ju laktos i sig självt så du måste utesluta det också för att vara säker.

Jag kör med vassleisolat eller kassein i en högre prisklass eftersom jag inte tål laktosen, det är dyrare men så farligt blir det inte då man ju inte lever på pulver.

okej men kassein innehåller ju också laktos? vad kör du för märken?
hur är det med gainers?

z_bumbi
2005-01-11, 17:27
okej men kassein innehåller ju också laktos? vad kör du för märken?
hur är det med gainers?

Kassein innehåller oftast under 1 g per 100 g, laktosen finns mest i vasslen.

Jag kör Fairing (Complete.) och Star (Isolatet.), ska testa hydrolysat från Fairing vid nästa beställning då det inte skiljer så mycket mellan det och isolat i pris om man bara ser til mängden som går åt vid träningen.

Gainers är med några få undantag nästan alltid koncentratbaserade så har man verkligen laktos problem får man undvika dem.

Hunken
2005-01-11, 17:39
Kassein innehåller oftast under 1 g per 100 g, laktosen finns mest i vasslen.

Jag kör Fairing (Complete.) och Star (Isolatet.), ska testa hydrolysat från Fairing vid nästa beställning då det inte skiljer så mycket mellan det och isolat i pris om man bara ser til mängden som går åt vid träningen.

Gainers är med några få undantag nästan alltid koncentratbaserade så har man verkligen laktos problem får man undvika dem.

det protein jag kör nu har mindre än 1% laktos så det borde funka?
kanske ska gå över till maltodex istället för gainer då?

z_bumbi
2005-01-11, 18:09
det protein jag kör nu har mindre än 1% laktos så det borde funka?
kanske ska gå över till maltodex istället för gainer då?

Det borde funka om du inte är extremt känslig, vilket jag gissar det inte är så många som är.

Hunken
2005-01-11, 18:23
Det borde funka om du inte är extremt känslig, vilket jag gissar det inte är så många som är.

fan då är det ju inte laktosintolerans utan nåt annat som spökar, nåt med själva proteinfabrikatet?

ivandrago
2005-01-11, 18:42
har själv haft ordentliga gasproblem av exell och whey-80. Nu kör jag whey-100 och kör laktosfri mjölk och problemen är borta.

CroCop
2005-01-11, 19:59
Jag ska utvärdera en "äggfri" kost, se om det påverkar magen nämnvärt, återkommer för resultat.