handdator

Visa fullständig version : Galet...


aliquis
2005-01-10, 23:05
22:48 <@Triper> En på jobbet berättade en snuskig grej idag. Han hade slitit av muskelfästet för biceps.. Nu ligger hans biceps "ihopkorvad" i armvecket typ.
22:48 <@Triper> Läkaren hade sagt, vore du idrottsman hade vi opererat nu får du klara dig utan biceps", typ.

errr? Visst att det kanske inte är ett måste, men är det inte rätt efterblivet att bara låta bli det? Borde han ju ha haft rätt att få fixat oavsett vilket.

Pez
2005-01-10, 23:09
22:48 <@Triper> En på jobbet berättade en snuskig grej idag. Han hade slitit av muskelfästet för biceps.. Nu ligger hans biceps "ihopkorvad" i armvecket typ.
22:48 <@Triper> Läkaren hade sagt, vore du idrottsman hade vi opererat nu får du klara dig utan biceps", typ.

errr? Visst att det kanske inte är ett måste, men är det inte rätt efterblivet att bara låta bli det? Borde han ju ha haft rätt att få fixat oavsett vilket.
Låter som en mysig rövarhistoria.

TTT
2005-01-10, 23:12
Kan det verkligen stämma? det måste väl opereras även om man inte är elitidrottare?

Prankie
2005-01-10, 23:12
Jag läste inlägget tre gånger utan att riktig förstår. Kan nån förklara för mig?

EDIT: Det kanske sakna ett komma tecken?

Jet
2005-01-10, 23:13
Polaren slet av lårmusklerna för ett år sedan, han har själv försökt fästa dem vid knäleden med dåligt resultat.... För jävligt när det blir såhär.....

















SKA HAN HA SIN J--LA BICEPS I ARMVECKET HELA LIVET?!?!?! VAKNA!!!

William
2005-01-10, 23:15
Så vitt jag vet så är det rätt vanligt att avslitningar inte opereras, förutsatt att det inte gäller en hel muskelgrupp som försämrar funktionen betydligt. Fast det varierar nog rätt mycket beroende på var man är.

Har själv slitit av en bit av tricepssenan men det var självklartatt den skulle sys tillbaka. Har dock haft en massa besvär av den så lkarna kanske hade en soft spot för mig ;)

Mvh

William

Jet
2005-01-10, 23:16
Så vitt jag vet så är det rätt vanligt att avslitningar inte opereras, förutsatt att det inte gäller en hel muskelgrupp som försämrar funktionen betydligt. Fast det varierar nog rätt mycket beroende på var man är.

Har själv slitit av en bit av tricepssenan men det var självklartatt den skulle sys tillbaka. Har dock haft en massa besvär av den så lkarna kanske hade en soft spot för mig ;)

Mvh

William

Det beror helt och hållet på var och ur de har "slitits" av... Men att biceps skall ligga som en klump i armhålan är ju fan befängt....Var får folk alltifrån

Frazze
2005-01-11, 00:12
när det gäller avslitningar så låter man det läka så gott det kan UTAN operation, i synnerhet om det gäller lite äldre människor (äldre som i över 40), så till vida att man inte tex är plåtslagare och drar av just biceps eller idrottar eller liknande.

JAM
2005-01-11, 00:30
Jag läste inlägget tre gånger utan att riktig förstår. Kan nån förklara för mig?

EDIT: Det kanske sakna ett komma tecken?
Ja, det var inte direkt bra skrivet. Men men...
• "att riktig förstår" - ett 't' för lite.
• "att riktig förstår" - ett 'r' för mycket.
(• "Kan nån" - ett 'g' och ett 'o' saknas.)
• "Det kanske sakna" - ett 's' för lite.
• "ett komma tecken" - ett ' ' för mycket.
;)

Krokodil
2005-01-11, 00:34
Jag kommer ihåg en video som kördes på lyftarklubbens årsmöte för många år sen som visade en kille som körde nåt rekordförsök i knäböj när plötsligt lårmusklerna i bägge benen släppte. Det såg ut att göra ganska ont..

JAM
2005-01-11, 00:43
Jag kommer ihåg en video som kördes på lyftarklubbens årsmöte för många år sen som visade en kille som körde nåt rekordförsök i knäböj när plötsligt lårmusklerna i bägge benen släppte. Det såg ut att göra ganska ont..
Åh fy fan... Hade han bra passare??

Krokodil
2005-01-11, 00:44
Åh fy fan... Hade han bra passare??

Japp det hade han, annars skulle han inte överlevt.

aliquis
2005-01-11, 02:47
han var över 50 visst, men ändå.

King Grub
2005-01-11, 06:44
Så länge armen går att använda räknas det väl som kosmetisk operation och får bekostas själv.

Frazze
2005-01-11, 10:27
och dessutom blir inte muskeln liggande i armvecket resten av livet, utan försvinner efter en tid, och efter som brachialis sitter där också funkar armen dugligt ändå.

Bite
2005-01-11, 11:12
Jag har hört liknande historier, hoppas man aldrig hamnar i den situationen. Inte nog med att vara fattig, ska man behöva vara utan biceps också :(

Fatalist
2005-01-11, 11:29
Haha. Klart det är BS. Iofs skulle det inte förvåna mig om sossarna där uppe vill ha det såhär.. Låt de små rackarna med avslitna muskler klara sig själva. De betalar bara våra löner och våra pleasuretrips till litauen. :smash: