handdator

Visa fullständig version : Imaginary Lats Syndrome


Action
2005-01-10, 22:08
Hur många av Er lider av detta fenomen?

Jag tycker mig se detta fenomen väldigt ofta på gymet. Små tunna killar som tränat ett tag och helt plötsligt så har de fått muskler i armhålorna som gör att armarna inte kan hänga längs med sidorna... :confused:

Iaf är det alltid lika kul att se... Med lite alkohol i kroppen så verkar det som om dessa låtsasmuskler växer ytterligare... :(

Arne inspirerade mig till att starta denna tråd

Hades
2005-01-10, 22:10
Jag brukar blanda lite salpetersyra i min deo så att jag aldrig glömmer bort att hålla ut armarna för att visa hur bitig jag är.

Jay-Z
2005-01-10, 22:20
Nope, jag är väl medveten om att mina lats är rätt obefintliga. :)

Action
2005-01-10, 22:20
Jag brukar blanda lite salpetersyra i min deo så att jag aldrig glömmer bort att hålla ut armarna för att visa hur bitig jag är.


Ett mycket bra tips som jag ska förmedla vidare nästa gång jag ser någon som lider av detta syndrom.. :thumbup: :D

Jet
2005-01-10, 22:22
Be din tjej köra lite rygg bredvid dem, det brukar hjälpa, iallfall härnere i söder

Hades
2005-01-10, 22:24
Ett mycket bra tips som jag ska förmedla vidare nästa gång jag ser någon som lider av detta syndrom.. :thumbup: :D
Man får dessutom ett jäkligt aggressivt ansiktsuttryck som fulländar ens grymhet.

Solle
2005-01-10, 22:27
En i min klass lider av den åkoman. Han kör dips för latsen :thumbup:

Dk1ng
2005-01-10, 22:29
Om du dessutom ofta bär linne på gymmet så bör du nog omgående söka konsultation för att kolla så du inte lider av ILS (Imaginary Lats Syndrom)!

Action
2005-01-10, 22:45
Be din tjej köra lite rygg bredvid dem, det brukar hjälpa, iallfall härnere i söder

Det är jag övertygad om... :thumbup:

Lucas
2005-01-10, 23:40
men det är jättejobbigt för oss med småå småå lats som täpper igen armhålan och skapar en liten bastu där inne :(

no1fitness
2005-01-11, 00:52
Extra torr ( eller vad den heter ) direkt efter rakning funkar ganska bra om man vill ha armarna långt ut från kroppen. :thumbup:
Ganska roligt fenomen faktiskt... :rolleyes:

stefannn
2005-01-11, 09:29
hahah ycket att bry sig i ... många som ser mig skulle nog tro att jag lider av det .men inte faan orkar man (som jag skulle behöva) gå och trycka armarna allt man kan in mot kroppen en hel dag

DarthHolm
2005-01-11, 09:44
En i min klass lider av den åkoman. Han kör dips för latsen :thumbup:

Jag ser honom härifrån. Det är i sanning en rolig syn. :D

mystic[-_-]
2005-01-11, 09:47
Ja det är inget ovanligt på gymmet direkt :)

RobbeliRobban
2005-01-11, 10:07
Givetvis inte. Självklart skall man dölja sina lats pressa armarna längs sidan. Samma gäller för pecsen, fram med axlarna och skallen och krumma ryggen lätt framåt. Stora tröjor är det som gäller så att ingen annan kan ana att det finns kött på armarna. En rejält tilltagen kobent gångstil, är pricken över i. :thumbup:

Det är ju ett rent helgerån att på något sätt öht försöka framhäva sin fysik.

Piranha
2005-01-11, 11:10
Vi brukar hjälpa denna problematik genom slå ett njurbälte runt kroppen för att såsätt pressa in armarna till korrekt läge .

Ungefär som man lindade fötterna på barnen i kina förritiden fast numera då på vuxna män ..

jwzrd
2005-01-11, 11:28
Det är väl iofs skillnad på bengetterna som verkligen inte har mer än en köttbit stor som en kräfta runt skulderbladet och såna som tränat ett tag. Jag tycker förvisso att det ser bra fjantigt ut att fäkta med armarna i båda fallen, men mekaniken gör sig påmind efter ett par år över stångroddsstången på ett sätt som kanske ursäktar fågelkommunikationsförsöken.

Ett tio gånger fjantigare syndrom är fotbollsfjantarna som tränar bjärty set veckotidningsmagövningar, har pojkbandspagen perfekt monterad, tröjan i storlek XXXXXXXXXS och sen detta eviga fjantande framför spegeln. Först kör man sina reps, sen går man mot spegeln med huvudet framåtböjt, axlarna framskjutna och blicken upp genom luggen, sen koncentrationscurla upp tröjan, kolla pojkbandspaget tjugo gånger till. Upprepa.

Förhelvete snorjävlar, kamma er! är det jag vill skrika. Låten "ingen vill veta var du köpt din tröja" gör sig påmind, dock med den alternativa texten: "alla har förfan sett dina 2 17årsdeffade magrutejävlar tjugo gånger nu, shaddapandskvatt"

Herkulez
2005-01-11, 11:40
JWZRD: :laugh:

Piranha
2005-01-11, 11:52
Det är väl iofs skillnad på bengetterna som verkligen inte har mer än en köttbit stor som en kräfta runt skulderbladet och såna som tränat ett tag. Jag tycker förvisso att det ser bra fjantigt ut att fäkta med armarna i båda fallen, men mekaniken gör sig påmind efter ett par år över stångroddsstången på ett sätt som kanske ursäktar fågelkommunikationsförsöken.

Ett tio gånger fjantigare syndrom är fotbollsfjantarna som tränar bjärty set veckotidningsmagövningar, har pojkbandspagen perfekt monterad, tröjan i storlek XXXXXXXXXS och sen detta eviga fjantande framför spegeln. Först kör man sina reps, sen går man mot spegeln med huvudet framåtböjt, axlarna framskjutna och blicken upp genom luggen, sen koncentrationscurla upp tröjan, kolla pojkbandspaget tjugo gånger till. Upprepa.

Förhelvete snorjävlar, kamma er! är det jag vill skrika. Låten "ingen vill veta var du köpt din tröja" gör sig påmind, dock med den alternativa texten: "alla har förfan sett dina 2 17årsdeffade magrutejävlar tjugo gånger nu, shaddapandskvatt"

ååååååååkej..

Du bör nog inte träna på Vasalundshallen då när hela assyriska kliver in och skall köra styrkepass...

Jag har gjort det misstaget en gång ......

Grahn
2005-01-11, 11:58
JWZRD :hbang:

jwzrd
2005-01-11, 12:00
Ska vi hitta på ett namn på det där syndromet? Uppvisanden av syndromet skär alla etnicitetsgränser där jag tränar dock.

Påtal om byggarsyndrom finns ett annat relativt intressant sådant. Jag kallar det Coleman-syndromet. Det innebär att man efter att ha kikat på Unbelievable börjar träna alla rörelser svårt ballistiskt och enbart halva rörelser. Samma personer glömmer dock att herr Coleman är stark, tränar massövningar och inte kabelbajs och har något andra förutsättningar. Det hindrar dock inte fantastiska övningar så som:

Frivändning/turbojuck med curlstång
Snärtig ålning medelst hasning upp för chins-räcket
Sittande vadpress i fotjuck-tempo. Helst med svårt skramlande vikter. (Pluspoäng).

Finns ett par till, men vederbörande på gymmet där jag tränar kanske vill registrera sig på forumet och berätta om dom själv?

Jense
2005-01-11, 13:31
eller så har folk armarna ute för att svettas mindre i armhålan?

FUn-tex SSwinger
2005-01-11, 14:28
Latsflexus syndromos, packat med såna snubbar på mitt gym,dock mest strandraggarna utan rygg som kör stilen, man blir irriterad som fan, dom har en förmåga att ställa sig mitt i alla gångar och bete sig allmänt segt i sitt rörelsemönster " förstår att det är svårt att röra sig när man är PACKAD med muskler på denna nivån iofs", måste helt klart vara ett slags mentalt syndrom .

jwzrd
2005-01-11, 14:44
Ja det är nånting som gör att folk med ILS måste blåsa upp sig och stå ivägen i tid och otid också. Det här måste redas ut, det måste finnas folk här på forumet som gör så. Vaffan pysslar ni med?

Piranha
2005-01-11, 15:01
Ja det är nånting som gör att folk med ILS måste blåsa upp sig och stå ivägen i tid och otid också. Det här måste redas ut, det måste finnas folk här på forumet som gör så. Vaffan pysslar ni med?


Jag gör det , bär alltid runt på minst en 28 tummare :cool:

MojjMojj
2005-01-11, 15:56
Jag gymmar på Fryshuset i Hammarby (Basketgymnasiet bredvid, som jag gick i). Bytte ut basketen mot gymmet för några månader sedan. Ganska kul när söder-lagen kommer instrosande och ska gymma eller när hockey-spelarna och fotbollsspelarna kommer ner. Man är fan döv efter det. :)

jwzrd
2005-01-11, 15:58
Jag gör det , bär alltid runt på minst en 28 tummare :cool:

:( Jag måste skaffa större TV, det är tydligt det. Jag tänkte på såna som står 2-3 stycken i grupp precis innanför eller utanför dörrar. Alla verkar lida av tunnelseende samtidigt också, precis som om dom vill att man antingen ska be dom flytta på sig, eller att man ska gå in i dom.

CroCop
2005-01-11, 16:17
Det är väl iofs skillnad på bengetterna som verkligen inte har mer än en köttbit stor som en kräfta runt skulderbladet och såna som tränat ett tag. Jag tycker förvisso att det ser bra fjantigt ut att fäkta med armarna i båda fallen, men mekaniken gör sig påmind efter ett par år över stångroddsstången på ett sätt som kanske ursäktar fågelkommunikationsförsöken.

Ett tio gånger fjantigare syndrom är fotbollsfjantarna som tränar bjärty set veckotidningsmagövningar, har pojkbandspagen perfekt monterad, tröjan i storlek XXXXXXXXXS och sen detta eviga fjantande framför spegeln. Först kör man sina reps, sen går man mot spegeln med huvudet framåtböjt, axlarna framskjutna och blicken upp genom luggen, sen koncentrationscurla upp tröjan, kolla pojkbandspaget tjugo gånger till. Upprepa.

Förhelvete snorjävlar, kamma er! är det jag vill skrika. Låten "ingen vill veta var du köpt din tröja" gör sig påmind, dock med den alternativa texten: "alla har förfan sett dina 2 17årsdeffade magrutejävlar tjugo gånger nu, shaddapandskvatt"

Galet bra sammanfattat! Tvångsrakning och tunga benpressar är nog medicinen för att få bort deras stroppiga leenden.