handdator

Visa fullständig version : Få bort lite fett på magen?


GymTT
2005-01-10, 22:07
Hej alla kollo'are !!

Jo det är nämligen så att jag skulle vilja bli av med lite fett på just magen, jag är nöjd med min bf i övrigt runt om på hela kroppen utom just på magen och lite vid "lovehandles", kärlekshandtagen finns d kanske lite lite att ta i.
Hur skall jag få bort detta ? Har styrketränat seriöst i snart 6 månader. Känns onödigt att ta en deff då jag inte är så rik på muskelmassa att jag har råd att tappa. Finns det några speciella övningar jag kan göra? Äter inget onyttigt så fattar inte hur det kan sitta kvar, Snälla hjälp mig ! massor av tips tack !

MVH TT

Jay-Z
2005-01-10, 22:24
Det går inte att punktförbränna fett. Ett alternativ kan vara fettsugning, fast det kanske är att ta i. Så om du inte vill deffa, skulle jag rekommendera att stå ut med dina lovehandles i några månader. Och sedan, i god tid till sommaren, börja på en riktig deff. Då har du förhoppningsvis även hunnit lägga på dig lite muskler. Nu på vintern visar man sig ju ändå inte på beachen direkt.

Helea
2005-01-10, 22:25
Som du säkert vet så är det det är omöjligt att punktförbränna. Du kan inte konrtollera varifrån fettet tas när förbränningen sker. Även om Tv-shop lovar det så funkar det (tyvär) inte!
Mitt enkla tips är att öka kardion men att samtidigt behålla styrketräningen. Du kan träna mer bålträning för att bli fastare runt mage och sida.
Morgonpromenader i veckan kanske är något att fundera över? Själv så funkade det perfekt för mig =)

Så, ut å Spring! Kör spinning! Morgonpromenader! Mitt tips ivargefall!!

/H

GymTT
2005-01-10, 22:36
Som du säkert vet så är det det är omöjligt att punktförbränna. Du kan inte konrtollera varifrån fettet tas när förbränningen sker. Även om Tv-shop lovar det så funkar det (tyvär) inte!
Mitt enkla tips är att öka kardion men att samtidigt behålla styrketräningen. Du kan träna mer bålträning för att bli fastare runt mage och sida.
Morgonpromenader i veckan kanske är något att fundera över? Själv så funkade det perfekt för mig =)

Så, ut å Spring! Kör spinning! Morgonpromenader! Mitt tips ivargefall!!

/H


Okej, låter som ett bra tips, ska köra några konditions pass i veckan,
försöka få in iaf 2 morgonprommisar i veckan, perfekt tack

MVH TT