handdator

Visa fullständig version : Kraschat imunförsvar


Thomas
2005-01-10, 19:25
Går lumpen nu och har 5månader kvar framtill muck. Hade tänkt köra en hårdträningsperiod fram tills dess för att lägga på mig några kg extra muskelmassa men pga av att jag tidigare var väldigt sjuk under förra halvåret så är tydligen mitt imunförsvar helt trasigt. Sköterskan här på k4 trodde inte jag skulle bli så mycket mer tålig fören fram emot sommarn och efter muck. Så jag funderar på att lägga ner tungträningen och satsa mer på att bygga upp kondisen eftersom jag hört att den ska vara väsentlig för återhämtning och imunförsvar, samt försöka gå ner kanske 5-10kg i vikt. Låter det vettigt eller?
Hade ju som bulkat upp mig inför hårdträningen men kan man inte träna så blir man ju bara fet.

z_bumbi
2005-01-10, 19:33
Det går att bli starkar och större utan att slita hund, jag tvivlar också på att din kropp vill vara med om energiminus när du redan har ett sabbat immunförsvar.
Ät bättre mat, träna lite styrka och lite kondition så har du bättre chans att återhämta dig, vitamintillskott och glutamin är inget fel i din situation heller.