handdator

Visa fullständig version : Är Seinfeld roligt?


Allan
2005-01-09, 12:47
Eftersom jag inte vill förstöra deras tråd men vet att få serier delar mänskligheten som denna så gör jag en poll här.
Frågan är alltså: Är Seinfeld rolig, i olika grader?

allan

Hades
2005-01-09, 12:53
Mest konstigt, tycker jag. Inte särskilt roligt.

Herkulez
2005-01-09, 12:55
ganska kul, finns serier som enligt mitt tycke är mer underhållande, som huset fullt tex



närå, men spin city exempelvist

Monoxide
2005-01-09, 12:58
Riktigt seg och groteskt överskattad show. Den blir bara rolig när Jerry Stiller är med som Georges smått knepiga fader. :)

Zodd
2005-01-09, 12:59
Smårolig, Kramer och George är roligast.
Family Guy är 100ggr roligare. :D

kalle_banan
2005-01-09, 12:59
seinfeld är genialiskt. synd bara att det inte sänds mer, men man kan ju köpa DVD iofs...
jag kanske borde ladda hem det :angel:

Zozza
2005-01-09, 13:01
Ja, genialisk

MiNaX
2005-01-09, 13:06
Vad är Seinfeld? :D

Jag har aldrig sett det...

Yankeee
2005-01-09, 13:17
Genialisk. De finns så sjuka saker i den serien. För att inte tala om karaktärerna.

JustinCredible
2005-01-09, 13:21
Genialiskt

Lasse Kongo
2005-01-09, 13:34
Suger.

Spin City, under MJFox:s tid är klart den bästa serien ngnsin!

Paul :laugh:

Fatalist
2005-01-09, 13:39
Genialiskt!

Tricklev
2005-01-09, 13:44
Genialiskt :bow:

Glen
2005-01-09, 13:53
Genialiskt tråkigt

puppas
2005-01-09, 14:01
Seinfeld är grymt kul !

palme
2005-01-09, 14:22
Seinfeild och vänner tävlar mot våra värsta år om titeln roligaste serien någonsin.

Lallle
2005-01-09, 14:28
Seinfeld

Jense
2005-01-09, 14:29
vad är genialiskt med seinfeld? skriva humor om inget alls?

ivandrago
2005-01-09, 14:30
Enda riktigt roliga icke-tecknade serien i min mening. Genialisk!

JAM
2005-01-09, 14:32
Seinfeild och vänner tävlar mot våra värsta år om titeln roligaste serien någonsin.
Där slog du huvudet på spiken!!! :bow: :D

mangemani
2005-01-09, 14:32
seinfeld skiljer sej från alla andra komedi serier som spin city,vänner,will and grace and so on.....i "vanliga" komedi serier så är komedin så flumsig så att säga,tex det ska vara så mycket fart i serien,alla ska prata så fort och röra sej så fort samtidigt som dom häver ur sej "one standers",vet inte riktigt hur jag ska bryta ner analysen nå mer så att ni ska förstå(om ni nu inte har gjort det redan dvs).

tycker seinfeld är bra,en mycket lugn och skön komedi serie,en massa OLIKA karaktärer som blandas i en humor som inte dör ut efter ett avsnitt utan har en fortsättning i dom kommande avsnitten.
en balndning av karaktärer där vi har jerry(den sarakastiska komikern),george(den lögnaktiga,kåta människan)kramer(den dumma karatktären som är min favorit),elaine(den manstokiga tjejen med ett humör som heter duga).

seinfeld för mej är den bästa komedi serien som någonsin har gjorts,ingen av dom andra kommer ens i närheten av seinfeld.

stor förlust för fansen att dom lade ner :cryout:

Jense
2005-01-09, 14:35
jo vänner är jävlig high phase, alla älskar raymond också.


men men, det va inte bara jerry seinfeld som ska ha cred för serien, eller för skapandet av serien. för det va inte bara han.


edit: glömde Larry :D (http://www.imdb.com/name/nm0202970/)

Grahn
2005-01-09, 14:37
Gillar hans ståupkomik, fattade aldrig vad som skulle vara kul med hans serie.

King Grub
2005-01-09, 14:50
Är Seinfeld rolig, i olika grader?

allan

Nej, Seinfeld är mördande tråkig.

datorjaevel
2005-01-09, 14:53
seinfeld är inte speciellt bra nej.
That 70's Show däremot =)

JustinCredible
2005-01-09, 14:53
vad är genialiskt med seinfeld? skriva humor om inget alls?

"We have a show about nothing!" säger dom ju :D

alla älskar raymond är också kul. Tvåa enligt mig.

Fast det är mest för att hans brorsa (robert) är så skön. helt jävla psyk :D

fattar inte hur will&grace ens kunde få ett pilot avsnitt..

Officer
2005-01-09, 14:54
Seinfeld är grymt rolig och kvalitativ, men ingen serie går upp mot Våra Värsta År!
Känslan där man får när Al kommer hem efter en lång arbetsdag och man hör publikjublen är oslagbar! :D

Grahn
2005-01-09, 14:56
Al Bundy rockar :)

Wain
2005-01-09, 15:01
Förstår man inte varför Seinfeld är genialisk så har man uppenbara problem med att förstå hur världen fungerar...
:em:

blekfet2
2005-01-09, 15:05
usch seinfeld...usch usch usch....

Yankeee
2005-01-09, 15:16
seinfeld skiljer sej från alla andra komedi serier som spin city,vänner,will and grace and so on.....i "vanliga" komedi serier så är komedin så flumsig så att säga,tex det ska vara så mycket fart i serien,alla ska prata så fort och röra sej så fort samtidigt som dom häver ur sej "one standers",vet inte riktigt hur jag ska bryta ner analysen nå mer så att ni ska förstå(om ni nu inte har gjort det redan dvs).


:thumbup:

Precis. I Seinfeld vet man aldrig vad som kommer, det gör man i 98% av fallen i andra komediserier. Man vet precis vad de ska säga, och de ska göra. Sånt finns inte i Seinfeld.

mangemani
2005-01-09, 15:32
:thumbup:

Precis. I Seinfeld vet man aldrig vad som kommer, det gör man i 98% av fallen i andra komediserier. Man vet precis vad de ska säga, och de ska göra. Sånt finns inte i Seinfeld.


precis,det är väldigt uttänkt :)

Zodd
2005-01-09, 15:35
Känslan där man får när Al kommer hem efter en lång arbetsdag och man hör publikjublen är oslagbar! :D
:bow: :bow:

Ralle
2005-01-09, 15:45
Seinfeld är grymt rolig och kvalitativ, men ingen serie går upp mot Våra Värsta År!
Känslan där man får när Al kommer hem efter en lång arbetsdag och man hör publikjublen är oslagbar! :D

WORD :thumbup: :D men man får inte glömma "svensson svensson" heller :D

Men säriöst så trodde jag inte att det fanns nån som gillade "alla älskar raymond". Måste säga att det inte finns nån komedi som visas på tv som är sämre!

Herkulez
2005-01-09, 15:53
Seinfeld är grymt rolig och kvalitativ, men ingen serie går upp mot Våra Värsta År!
Känslan där man får när Al kommer hem efter en lång arbetsdag och man hör publikjublen är oslagbar! :D
:bow:

http://home.nikocity.de/nomaam/Albundy/al061b.jpg
http://www.hoeckisworld.de/Al_Bundy/bal2.jpeg
http://www.thbernard.com/nomaam/images/al1.jpg

dared
2005-01-09, 15:54
Seinfeld bästa serien någonsin. Jag gillar många komedier, men de har alltid vissa avsnitt som är tama, har sett alla seinfeld-avsnitt flera flera gånger och inte hittat ett enda dåligt.

MAXX
2005-01-09, 16:15
Seinfeld är bland de bästa komediseriena tycker jag. Karaktärerna är genialiska, speciellt alltid lika patetiska George. :D

Bolio
2005-01-09, 16:27
Jag gillar serien, men tycker inte ett dugg om Jerry Seinfeld som person. Enligt SVD är den dessutom "nietzscheansk": http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_8830135.asp

JustinCredible
2005-01-09, 16:29
Jag gillar serien, men tycker inte ett dugg om Jerry Seinfeld som person.

för att du inte tycker han är rolig, eller att han är halv peddo?

jag tycker han är roligast, men han har en jävla massa fuffens för sig.

Bolio
2005-01-09, 16:31
för att du inte tycker han är rolig, eller att han är halv peddo?

jag tycker han är roligast, men han har en jävla massa fuffens för sig.

Nä men, han är väl typ extremt pro-amerikansk och så, du vet, som Jay Leno ungefär: en trångsynt amerikan. Att han är peddo bryr jag mig inte så mycket om. Jag tycker att han är rätt rolig annars och serien är smart. En komiker jag däremot tycker om EXTREMT mycket och gärna skulle krama <3 <3 <3 är Chris Rock! Han är bässsssssssssssssssssssssssssssssst. Och roligaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaast.

Tabac
2005-01-09, 16:37
Serien Seinfeld är jäkligt bra men skulle vara bättre utan Seinfeld.

Fartman
2005-01-09, 16:45
Ja, ganska kul. men grymt överskattad!
Däremot Al my man, han är helt enkelt bäst i hela vida världen.. kan inte trean börja sända Våra värsta år igen!? :thumbup:

kroy
2005-01-09, 17:06
Nä men, han är väl typ extremt pro-amerikansk och så, du vet, som Jay Leno ungefär: en trångsynt amerikan.

faktiskt är han väl inte det, men eftersom hans stora publik (icke förvånande) är/var i USA så har han ju skämt som spelar på just de strängarna.. skämt som average joe förstår och känner igen sig i..

jwzrd
2005-01-09, 17:09
Seinfeld vore roligare utan Seinfeld. Det enda som är roligt är Kramer och alla skumma karaktärer dom petar in ibland. Det är aldrig några nya roliga grejer i Seine, precis som Vänner. Det var kul dom första 2 miljarder gångerna man hörde nån dum dialog om varför ett ord heter som det gör, övriga 77 miljarder gånger är tråkiga.

Lizard
2005-01-09, 17:32
Vad är det som är så kul med Seinfeld?

Serien handlar inte om något annat än situationer som alla känner igen eller har hört någon som varit i närheten av.
Och precis däri blir det så vansinnigt underhållande.
Genom att ta vardagssituationen och dra den till sin spets med de givna grundkaraktärerna så går man sas ut i verkligheten med det som annars bara skulle vara en absurd tanke när vi själva sitter och flabbar åt nåt vardagligt. De parodiska karaktärerna är med sitt förutsägbara och tvådimensionella agerande helt utbytbara men att se George behandla en situation utifrån hans barnsligt ängsliga egoism leder till helt andra förvecklingar än om t ex Jerry hade hamnat i en liknande.
Har ni inte letat efter en bil i ett parkeringshus? Har ni varit flera? Har ni tjabbat med varann? Har du blivit kissnödig på kuppen? Vad hade hänt om ni inte hittat den efter fem minuters letande utan att det tagit mer än en timme? Vad hade hänt om en av er var Kramer? :)

Lizard



Lizard

gargantua
2005-01-09, 18:14
Genialisk!
Det finns ingen serie som matchar Seinfeld när det kommer till dialog och karaktärer. Jag tycker det är bra att de slutade på topp!
Alla andra komediserier spelar i en annan liga, även om de kan vara mycket underhållande.

snej
2005-01-09, 19:37
Kramer är genialiskt rolig, Seinfeld är bara blek-fet-tråkig..

Froddan
2005-01-09, 19:45
Nej, Seinfeld är mördande tråkig.Va!? Jag som hade så höga tankar om dig fram till nu...

JustinCredible
2005-01-09, 19:48
Va!? Jag som hade så höga tankar om dig fram till nu...

Han tycker att Helan och Halvan är roligt. Efter att jag läste det, så räknar jag bort hans röst inom allt som har med komedi att göra.

Allan
2005-01-09, 19:51
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan

Rockhard
2005-01-09, 19:54
Hur är det annorlunda från alla andra amerikanska komediserier som går eller ogillar du alla?

Yankeee
2005-01-09, 19:59
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan

Just i det fallet så antar jag att det var George som kom in. Och ofta när han kommer in så har han klantat sig, och det är precis det man garvar åt. Hans ständiga misslyckanden. Hans underbara kroppsspråk gör att han inte behöver säga något för att fatta att han har råkat illa. Jaja, antingen fattar man eller så gör man inte det ;)

JustinCredible
2005-01-09, 19:59
Det är trendigt att inte gilla Seinfeld. Om det inte hade varit för "vilket seinfeld avsnitt är bäst" tråden så hade inte folk kommit ihåg är jävla kul det är och då hade röstandet här varit helt annorlunda.

Rockhard
2005-01-09, 20:02
Det är trendigt att inte gilla Seinfeld. Om det inte hade varit för "vilket seinfeld avsnitt är bäst" tråden så hade inte folk kommit ihåg är jävla kul det är och då hade röstandet här varit helt annorlunda.

Varför skulle det vara trendigt och hur många håller isf reda på/bryr sej om såna trender :confused:

ivandrago
2005-01-09, 20:03
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan

Från artikeln bolio länkade till:

"I takt med att tittarsiffrorna sköt i höjden, och man insåg att man trollbundit den mest attraktiva konsumentgruppen - urbana, tv-skeptiska singlar mellan 18 och 40 - kom ett ökat självförtroende. "

Allan, grub och grahn som alla är nära 40, hitchade och bor utanför stan tillhör helt enkelt inte målgruppen. Ingen förväntar sig att ni ska förstå :)

Yankeee
2005-01-09, 20:04
Allan, grub och grahn som alla är nära 40, hitchade och bor utanför stan tillhör helt enkelt inte målgruppen. Ingen förväntar sig att ni ska förstå :)

:laugh: :laugh: :thumbup:

Allan
2005-01-09, 20:23
Allan, grub och grahn som alla är nära 40, hitchade och bor utanför stan tillhör helt enkelt inte målgruppen. Ingen förväntar sig att ni ska förstå :)

Ja, tack gode gud för det. Hade jag gillat det hade man väl fått börja fundera på att ta livet av sig...

allan

Moonbeam
2005-01-09, 20:58
Seinfeld var väldigt skoj och genialiskt fram till ungefär de två sista säsongerna, då blev det nästan kasst av någon anledning...

gargantua
2005-01-09, 20:59
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan

Jag kan i viss mån hålla med om vad du säger, men när det kommer till Seinfeld tycker jag verkligen inte att det håller som argument. Det är trots allt en av världens mest populära tvserier, och att förklara det med att det beror på en osäker publik som utan självkänsla känner sig tvingade att gilla showen känns väldigt tunt.

Visst kan jag tänka mig att inom vissa kretsar är det ett måste att gilla seinfeld, precis som man måste gilla konjak med rätt årgång i andra, men den breda succen gör att seinfelds popularitet inte kan förklaras med dessa argument.

mangemani
2005-01-09, 21:41
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan



du gillar inga komedi serier då?
resten är ju exakt som du beskrev fast ännu värre.

Fisen
2005-01-09, 22:13
Älskar George :D

MacLeod
2005-01-09, 23:41
Seinfeld är ju helt klart bra. Svårt att tänka mig att det bir så populärt världen över för att det finns en publik som skrattar eller fnissar i bakgrunden.

Men jag kan sätta en hel del på att Allan och vissa andra av den äldre skolan suttit bänkade framför andra serier som ansågs vara "da shit" på deras tid.
Vad sägs om Cosby? Eller varför inte MASH?

Bärs
2005-01-09, 23:43
Smörja.

Arnesson
2005-01-10, 00:32
Jag tycker att Seinfelt har varit sjukt roligt. Bra humor helt enkelt. Men nu tycker jag den börjar kännas lite gammalt.

no1fitness
2005-01-10, 00:36
Seinfeld är ok och likaså Raymond. Vänner är strået vassare och jag gillar också serien som heter Kungen av Queens i Norge, men vet itne vad den kallas i Sverige.
Doug är rolig ! :D Speciellt i det avsnittet han är på gymmet... :laugh:

Garnax
2005-01-10, 00:40
Vänner
Simpsons
Fraiser
Våra värsta år
Seinfeld
Spin City
Raymond

Så ser min lista ut, alltså Seinfeld är okey kul men mycket annat är roligare.

Arnesson
2005-01-10, 00:53
Vänner
Simpsons
Fraiser
Våra värsta år
Seinfeld
Spin City
Raymond

Så ser min lista ut, alltså Seinfeld är okey kul men mycket annat är roligare.

Våra värsta år måste ha hamnat fel :D
Annars ger jag :thumbup: till din lista

Jense
2005-01-10, 01:33
ska göra en lista jag med

South park
vänner
simpsons
the office


sen får det fan räcka. får det mig inte att gapflabba så får det inte va med på listan.

AFanatic
2005-01-10, 01:50
Seinfeld har sina ljusa stunder...Det är ju framför allt George och Kramer som gör serien på ngt vis. Men efter ngra säsonger så blir man lite mätt på deras sätt o samma sorts skämt.

That 70's show är ju helt underbar!

The_RobRoy
2005-01-10, 02:03
Seinfeld är så underbart.. ..just det några av er nämner, att dom tar något vardagligt, som händer lite då och då och verkligen drar det till sen spets.. ..helt annan sorts humor, vilket är genialt och annorlunda :thumbup:

Har säsong 1-3 på DVD :smokin:

AFanatic
2005-01-10, 02:06
Ett avsnitt är ju über: George o Jerry sitter på cafet/restaurangen och George ska ha ketchup...lr om dom snackar om ketchup...Så jvla sjukt!