handdator

Visa fullständig version : Ryggont


bladhet
2005-01-09, 12:15
Var och tränade nu på morgonen och helt plötsligt när jag skulle ställa tillbaka vikterna efter hantelpressarna så hugger det till i ryggen.
Dum som man är så fortsatte jag ett tag till och fick ännu mera ont i ryggen.

Kan det vara så illa att en kota har flyttat på sig nere i svanken på vänster sida?
Det tog mig ca 1timma att ta mig från gymmet och hem och lägga mig på golvet med benen i 90 grader. Jag har ca 800mm till gymmet.

Tyvär så finns det ju inga naprapater öppna på en söndag :(

18år och man känner sig som en 90åring.

stenis
2005-01-09, 12:21
Var och tränade nu på morgonen och helt plötsligt när jag skulle ställa tillbaka vikterna efter hantelpressarna så hugger det till i ryggen.
Dum som man är så fortsatte jag ett tag till och fick ännu mera ont i ryggen.

Kan det vara så illa att en kota har flyttat på sig nere i svanken på vänster sida?
Det tog mig ca 1timma att ta mig från gymmet och hem och lägga mig på golvet med benen i 90 grader. Jag har ca 800mm till gymmet.

Tyvär så finns det ju inga naprapater öppna på en söndag :(

18år och man känner sig som en 90åring.

Du ska inte ta tips om något sånt här på ett forum, ring naprapat så fort du vaknar imorgon! Kan vara vad som hellst men troligen ställde du av vikterna med böjd rygg (inte bra!!).. Ryggraden kan ha "böjts" på dig, men som sagt, jag är ingen naprapat, och den är en sådan du behöver. Ring så fort dom öppnat!

pellepedal
2005-01-09, 12:40
Naprapat så fort du kan.

800mm till gymmet? 80cm? Du bor rätt nära...

Frazze
2005-01-09, 12:52
Naprapat så fort du kan.

800mm till gymmet? 80cm? Du bor rätt nära...

13mm/min
Det är i alla fall snabbare än inlandsisen

bladhet
2005-01-09, 13:41
Naprapat så fort du kan.

800mm till gymmet? 80cm? Du bor rätt nära...


hmm skrev lite fel, ska vara 800m

sunkan
2005-01-09, 13:50
13mm/min
Det är i alla fall snabbare än inlandsisen

haha...ja å tur ä vell det :laugh: