handdator

Visa fullständig version : Mellanmål när man är ute på vift


Tomtenisse
2005-01-08, 20:45
Vad finns det för alternativ när man ska fylla på proteindepåerna och man inte har nära till kylen, typ är i skolan eller så? Kan det vara nån idé att köra på proteintunga bars, och vilka då i så fall? Man kan ju alltid ta med sig matlådor, men inte alls lika enkelt som med bars. Eller vad sägs om två yoggi yalla (innehåller dock lite väl mycket socker)? Önskar det fanns vanlig lätt youghurt i samma smidiga format men utan allt socker. Tips?

Semiramis
2005-01-08, 21:14
Pröva med att blanda lättyoghurt, Fun Light och litet vatten plus ev litet rapsolja i en shaker och tag med.

Tomtenisse
2005-01-08, 21:29
Så krångligt att behöva ta med sig en stor shaker bara...
Förresten, på tal om rapsolja, om det nu klassas som nyttigt fett, borde inte det betyda att majonäs är bra? Det innehåller ju mest rapsolja vad jag vet.

King Grub
2005-01-08, 21:29
borde inte det betyda att majonäs är bra?

Jo.

HenrY
2005-01-08, 21:49
Ta med en inplastad äggmacka. Dra på 2 ägg på en fullkornsmacka.
Jäkligt simpelt och bra. Sen borde man också ha Omega - 3 kapslar som man kan ta med.

Tomtenisse
2005-01-08, 21:58
Om nu den mesta vegetabiliska oljan är nyttig skulle man ju kunna unna sig lite av Kavlis bearnaisesås på tub, eller? Den innehåller inget smör alls.

tinus
2005-01-08, 22:00
Jag har en stor låda med ris och tonfisk som räcker till 3 måltider på jobbet.Klarar sig finfint hela dagen utan kylskåp!

Action
2005-01-08, 22:03
Jag har en stor låda med ris och tonfisk som räcker till 3 måltider på jobbet.Klarar sig finfint hela dagen utan kylskåp!

Kylskåp är verkligen överskattat... Matlådor äts helst ljumna efter en dag i en varm bil :D

On Topic... Frödinge lättostkaka är kanon att ta med överallt.. :thumbup:

King Grub
2005-01-08, 22:03
Kylskåp är verkligen överskattat... Matlådor äts helst ljumna efter en dag i en varm bil :D

Särskilt om de innehåller kokta ägg eller tonfisk. :D

Action
2005-01-08, 22:04
Särskilt om de innehåller kokta ägg eller tonfisk. :D

Luktar lite konstigt, men magen kommer iaf igång ordentligt. Och det är ju positivt under en diet.. :rolleyes:

tinus
2005-01-08, 22:29
Luktar lite konstigt, men magen kommer iaf igång ordentligt. Och det är ju positivt under en diet.. :rolleyes:

Haha Jag håller med!.samt att ingenting går upp mot rumstempererad tonfisk :laugh: Det värsta är att under diet är det faktiskt riktigt gott! :D

Action
2005-01-08, 22:38
Haha Jag håller med!.samt att ingenting går upp mot rumstempererad tonfisk :laugh: Det värsta är att under diet är det faktiskt riktigt gott! :D

Mycket gott... Så länge man får stoppa något i munnen som är tuggbart och går att svälja är man glad o nöjd... :eating:

kampsporttjej
2005-01-09, 00:06
annars är ju en bit västan-ost väldigt lätt att ta med sig.