handdator

Visa fullständig version : Ont i hålfoten!


Scratch89
2005-01-08, 14:54
När jag kör vadpressar av olika slag eller står o hoppar ett tag (ofta man gör det men ialalfall :sleep: ) så får jag riktigt ont i hålfoten. Det känns som om foten ska gå av på mitten.
Var hos skolsyster och hon konstaterade att hålfoten var för "hög" och sa att jag skulle gå till en ortoped för att få reda på övningar jag skulle göra för att stärka området. Däremot så har jag sjukhusskräck och jag orkar inte sitta o vänta där i timtals när jag kan få ett bra svar här...

Vad ska jag göra åt det?

hum
2005-01-08, 16:47
Jag fick alltid ont i fötterna i början, gick över efter ca ett halvår. Typ krampaktig smärta i hålfoten.

Numera är det dock nånting som hoppar till runt hälseneområdet på ena foten vid djupa tunga sittande vadpressar. Gör inte ont men det känns ju lite obehagligt. Offtopic jag vet.

Scratch89
2005-01-08, 16:48
Jag fick alltid ont i fötterna i början, gick över efter ca ett halvår. Typ krampaktig smärta i hålfoten.

Numera är det dock nånting som hoppar till runt hälseneområdet på ena foten vid djupa tunga sittande vadpressar. Gör inte ont men det känns ju lite obehagligt. Offtopic jag vet.



Okaj... Så ska jag köra även fast det gör ont? Jag menar, det som inte dödar en härdar en eller? :whipped:

davidh
2005-01-08, 16:52
jag har också höga fotvalv. Känner också att det gör ont när jag kör vadpress men jag kör ändå.
Har varit hos ortoped och fick inlägg till skorna. Blev det värre så skulle jag in igen och dom skulle då bryta sönder foten för att bygga upp den "rätt" igen.

Det blev värre och inläggen är nu "urväxta" men jag har inte varit och fått det tillrättat ännu.

Antar att det är något liknande för dig men du har kanske inte lika mycket.

Mccartney
2005-01-08, 17:00
Balansplatta är en utmärkt övning att köra för att stärka upp fötterna. Sedan finns det speciella inlägg som kostar runt 1300kr styck som är super bra om man har problem med fötterna(speciellt då hålfoten).

Problem med fötter förekommer ofta då man tränar med fel skor. Gå till tex Löplabbet där ser dem när du springer,går m.m och kan se hur du sätter i foten och väljer skor därefter.

Scratch89
2005-01-08, 17:01
Blev det värre så skulle jag in igen och dom skulle då bryta sönder foten för att bygga upp den "rätt" igen.

Det blev värre och inläggen är nu "urväxta" men jag har inte varit och fått det tillrättat ännu.

Antar att det är något liknande för dig men du har kanske inte lika mycket.


AJ???! :cryout:
Mjo jag har riktigt jävla ont av det, men jag vill inte gå dit o få inlägg som inte kommer göra det bättre i foten, utan bara göra den ännu svagare..

Scratch89
2005-01-08, 17:01
Balansplatta är en utmärkt övning att köra för att stärka upp fötterna. Sedan finns det speciella inlägg som kostar runt 1300kr styck som är super bra om man har problem med fötterna(speciellt då hålfoten).

Problem med fötter förekommer ofta då man tränar med fel skor. Gå till tex Löplabbet där ser dem när du springer,går m.m och kan se hur du sätter i foten och väljer skor därefter.


Har inte pengar att lägga ut på det tyvärr... Ligger redan 600 kr back sedan mitt elbasinköp igår :thumbup:

Vastrix
2005-01-08, 17:05
Har inte pengar att lägga ut på det tyvärr... Ligger redan 600 kr back sedan mitt elbasinköp igår :thumbup:

Låter som en vettig prioritering. Varför inte bara knalla iväg till en speciallist som syrran föreslog så slipper du gissa/leva i ovisshet? Så farligt kan det inte vara.

/V.

Annika58
2005-01-08, 17:39
blev det en Hofner?

Scratch89
2005-01-08, 18:35
blev det en Hofner?



Hah ! Nej inte direkt... Inte någon Fender heller :em:
En nybörjarbas, ser inget märke heller, förutom SX :P
Fast snart kommer jag slå igenom stort, o köpa en Fender precis som Mark i blink-182 :hbang:

Scratch89
2005-01-08, 18:36
Låter som en vettig prioritering. Varför inte bara knalla iväg till en speciallist som syrran föreslog så slipper du gissa/leva i ovisshet? Så farligt kan det inte vara.

/V.



Läskigt. Har sjukhusfobi. Men jag antar att dt inte är så farligt... Det värsta som händer är väl blodsockerfall, yrsel, likblekhet.... :em:

Åse Columbus
2005-01-08, 18:54
En fin liten övning för hålfotens muskler...

lägg en handduk på golvet, placera din fot vid ena kortändan, dra nu ihop handduken med hjälp av dina tår......sedan gör du likadant med den andra foten. Hoppas du förstår hur jag menar.

:smokin: