handdator

Visa fullständig version : Nu ska det fan byggas!


Thomas
2005-01-06, 19:43
Slänger upp en träningsdagbok här, brukar inte vara allt för seriös när det gäller sånt här men ja, man får väl försöka så gått man kan. Träningen däremot har blivit riktigt seriös och upplägget blir att träna hårt och seriöst fram till muck. (27 maj) Går lumpen som vakt och insatssoldat på k4 så ibland stör fältdygn, veckorna i vakten och liknande träningen och sömnen men det ska tammefan i mig inte hindra en!

Jaja lite kort info
19år
186cm
väger kring 100-105 (fet bulkad:cool: )
Har tränat till och från sedan jag gick i 7an men har alltid lyckats missköta något så ökningarna har inte blivit så där våldsamt imponerande...något jag tänkt ändra på nu!

Mål inför sommaren är att ta:
Marlyft 200kg
knäböj 140kg
Bänkpress 130kg (tror det är överskattat, men man får väl se)

Jaja slänger upp de senaste två passen jag kört nu i veckan. Försöker köra 4 pass i veckan. Tränar varannan dag så man får mycket vila, verkar behöva det eftersom jag lätt blir förkyld :insane: Men så fort man känner av det så vilar man något dag extra och så. Har haft mycket emot mig nu när man sitter i vakten en vecka. (Vi bor alltså i vakthuset hela veckan, får inte lämna området eller så.) Maten vi får nu när kökspersonalen har ledigt består av micromat till lunch och skräpmat till middag. Blir ju fan tokig på detta men som tur var har man släktingar som bor i närheten så de fick köpa in lite vardagsmat så man har det att fixa ihop iallafall. Och sedan på köpet så har de stängt gymmet för reperation så jag fick helt enkelt fixa till ett eget gym i ett av förråden som de har ställt all gymutrustning i. Det fungerar ganska bra dock. Jaja nog babblat, här kommer passen i veckan.

Måndags: ben

Knäböj
100x 6
100x 6
110x 4
110x 4
Är ju inte så mycket direkt med tanke på min vikt men det är ju vad man ska försöka ändra på nu!

Utfall med hantlar
30kg x 4steg på varje ben x 3set

Stela marklyft
60kgx 6
60kgx 6
70kgx 6
Hittade inte direkt känslan här, måste jobba på det

Sittande vadpress
20kgx 15
30kgx 15
30kgx 15

Ja fanns inte så mycket mer man kunde göra med tanke på det provisoriska gymmet, men ja var så pass slut ändå så det spelade inte så stor roll :bpump:

Onsdag: rygg och mage

Marlyft
130x 4
130x 4
130x 4
(tror jag kommer öka ganska snabbt i marklyft eftersom jag inte riktigt kört så hårt som jag vet att jag kan. Samt så glömde jag ju givetvis mitt magnesium hemma så det blir att hämta det nästa helg)

sitt upps med fötterna på en bänk
15x 3set

Skivstångsrodd
60kgx 6
60kgx 6
60kgx 6
60kgx 6
Borde egentligen ha höjt här men jag försökte få in kontakten istället, så det blir att höja nästa vecka!

Körde sedan goodmornings och benlyft utan vila mellan seten som avslutning, var kanske 30-40kg på stången då, svårt att se på den.

Jaja kände mig lite krasslig idag så jag kommer vila imorn och sedan köra igen på lördag igen. Då blir det bröst som gäller.

Jishuku
2005-01-06, 19:52
Detta kommer att följas! Och jag ska tjata på dig om du läggar av att skriva. :insane: :D

Lycka till, grappen! Kör hårt, så ska jag det också.