handdator

Visa fullständig version : Nackspärr


Heimdahl
2005-01-06, 13:12
Nu sitter jag med huvudet i en härlig 90graders vinkel... Hur fan blir man av med nackspärr fort? Har ansat polisongen på vänster sida men det är mission imposible att fixa höger sida, så jag behöver bli av med den där förbannade nackspärren fort. Hjälp goddamnit!

Mental
2005-01-06, 13:21
Aj aj aj, lider med dig. får nackspärr ibland, dock inte så ofta efter att jag började träna. Det som fungerade för mig var värme och mjuk försiktig massage.
Doppa en handduk i varmt vatten och linda runt det onda, låt den inte bli kall utan värm den igen när det behövs.

Jag har skaffat mig en vetekudde som jag värmer i micron och lägger runt nacke och hals när det gör ont.

ölobrännvin
2005-01-06, 13:25
eller vänta tills det går över, det funkar altid för mej....

Slartibartfast
2005-01-06, 13:30
Det är bara att börja massera ytterst försiktigt och sen öka på trycket vartefter. Det fixar allt vad nackspärr heter på en kvart.

Heimdahl
2005-01-06, 14:08
Tackar Slartibartfast och resten, ska försöka med massagen, satte nyss igång bastun :)

autowah
2005-01-06, 14:52
Träna bort det, har haft många nackspärrar och de försvinner direkt när man blivit varm i kroppen efter ett hårt pass.

djiin
2005-01-10, 17:23
när ja tränade idag fick ja en otrolig nackspärr. körde biceps.
jag har aldrig varit med om det förut.
det gör ont från nacken ner till mitten av ryggen. smärtan går precis på ryggraden. nån som har fått samma??
brukar ni använda nån salva för att få bort nackspärren?? vill träna i morgon :(
nu ska jag bada och hoppas ¨på att det hjälper.