handdator

Visa fullständig version : S700i


Megatuttarna
2005-01-05, 17:47
Nån som har den nallen? Fördelar/nackdelar? Fungerar MP3 uppspelningen bra t ex?

Beställde en för ett tag sen, hoppas den är så bra som folk hävdar.

michael
2005-01-05, 18:53
Beror på vad du ska ha den till.
V800an passar dig bättre om det är nöjestelefon.
I annat fall skulle jag personligen vänta lite på Motorolas V3 "razor"

StefanH
2005-01-05, 19:00
Säger bara grattis!!! S700i är den bästa telefonen hitills och du kommer inte bli missnöjd, den är faktiskt bättre än folk säger!! Jag var bland dom första i Sverige som fick den(haft den i 4mån nu) och den blir bara bättre och bättre!! Köp en usb-kabel till den så kan du ladda ur och in bilder och musik precis som du vill!! Köp ett stort minneskort så kan du lagra mer mp3-låtar än dom flesta mp3-spelarna!! Minnet är iof 70mb orginal men lite mer skadar inte om du vill ha den som mp3. Kameran är som en riktig kamera med 8 gånger zoom, man kan ta 4 bilder i frekvens, ändra pixlarna, lampa, mörkerinställning, självutlösare m.m!! Skärmen är underbar med sina 262000 färger!!! Sen att den har video, radio, linskydd och massa mer gör den till världens bästa mobil just nu!! Sätter in ett par bilder som är tagna med min S700i så att man kan se skillnaden mot en vanlig mobilkamera!!! OBS!!!! Bilderna är kvalitetsreducerade för att få plats på forumet!!
Detta min pitbullvalp Bunny the Playmate!!
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/DSC00055.JPG
Hennesbror Chubby!!
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/DSC00043.JPG

Denna rygg tillhör en dam på gymet som jag försöker övertala att tävla på Lucia!! Hon är +40 år, väger på denna bild 67kg och hon äter inte ens kosttillskott, än mindre tatt ett prepp i hela sitt liv!! Däremot har hon tränat och dansat i över 25 år!! Men hon är svår att övertala då hon tycker att hon inte är tillräckligt bra!!
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/DSC00341.JPG

Menigar
2005-01-05, 19:02
Hur mycket minne går det att trycka i den Stefan?

Genesis
2005-01-05, 19:08
Beror på vad du ska ha den till.
V800an passar dig bättre om det är nöjestelefon.
I annat fall skulle jag personligen vänta lite på Motorolas V3 "razor"
Vänta? :confused: Jag köpte min för flera veckor sen, den är underbar.

StefanH
2005-01-05, 19:10
Hur mycket minne går det att trycka i den Stefan?

Beror på hur stor din plånbok är!!! Den har memorystickduo, alltså den har ett minneskort som du kan ta ut och byta, precis som en vanlig digitalkamera!! Men jag har iaf sett ett sådant minneskort med 1004 mb på, men det finns säkert större!! Har man en kortläsare går det ännu snabbare att ladda in och ur bilder och musik, bara som ett tips!!

Megatuttarna
2005-01-05, 19:53
Vackert! Sitter och väntar otåligt nu

Muaytudd
2005-01-05, 19:54
Telefonen är svinbra. Halva min avdelning har köpt den så jag har pillat ganska mycket på den.

Men ang minnet... Är det inte 128 som du kan trycka i den max?

ante
2005-01-05, 20:38
Telefonen är svinbra. Halva min avdelning har köpt den så jag har pillat ganska mycket på den.

Men ang minnet... Är det inte 128mb som du kan trycka i den max?

angående minnet så stödjer den väl bara mem-stick duo, inte duo pro.
Pro finns i större storlekar än 128mb, det vanliga tror jag tar stopp vid 128mb

StefanH
2005-01-05, 20:43
Telefonen är svinbra. Halva min avdelning har köpt den så jag har pillat ganska mycket på den.

Men ang minnet... Är det inte 128 som du kan trycka i den max?

Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!

Muaytudd
2005-01-05, 20:51
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!


Jo men precis som killer ante skriver så tror jag att det minnet som passar i mobilen bara finns som max 128.

Men det är fortfarande coolaste telefonen by far just nu :thumbup:

gorken
2005-01-06, 19:05
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!



Fel!!!

Hittat på SonyEricssons websida:
Frågor och svar


Hur mycket minne har telefonen?
Det Memory Stick® Duo™ som följer med telefonen har en kapacitet på 32 Mbyte men telefonen stödjer upp till 128 Mbyte. Telefonminnet (internt) har en kapacitet på 41 Mbyte.

acke_t
2005-01-06, 20:24
Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!



Försök ersätta alla !! och !!! med . så blir det betydligt lättare att läsa.

Mart|n
2005-01-06, 20:36
StefanH: Hur har du lyckats får dom två första bilderna så jäkla bra?! Alla mina bilder med telefonen blir så gryniga som den tredje du postade om inte mer :(

Angående det med minnena... Har läst på lite olika ställen att telefonen skulle klara mer än 128 MB, men om man använde större minnen så skulle telefonen bli "segare" eller nåt.


Just ja! Hur stänger man av fotograferingsljudet? :)

JAM
2005-01-06, 22:30
Säger bara grattis!!! S700i är den bästa telefonen hitills och du kommer inte bli missnöjd, den är faktiskt bättre än folk säger!! Jag var bland dom första i Sverige som fick den(haft den i 4mån nu) och den blir bara bättre och bättre!! Köp en usb-kabel till den så kan du ladda ur och in bilder och musik precis som du vill!! Köp ett stort minneskort så kan du lagra mer mp3-låtar än dom flesta mp3-spelarna!! Minnet är iof 70mb orginal men lite mer skadar inte om du vill ha den som mp3. Kameran är som en riktig kamera med 8 gånger zoom, man kan ta 4 bilder i frekvens, ändra pixlarna, lampa, mörkerinställning, självutlösare m.m!! Skärmen är underbar med sina 262000 färger!!! Sen att den har video, radio, linskydd och massa mer gör den till världens bästa mobil just nu!! Sätter in ett par bilder som är tagna med min S700i så att man kan se skillnaden mot en vanlig mobilkamera!!! OBS!!!! Bilderna är kvalitetsreducerade för att få plats på forumet!!
Detta min pitbullvalp Bunny the Playmate!!

Hennesbror Chubby!!

Denna rygg tillhör en dam på gymet som jag försöker övertala att tävla på Lucia!! Hon är +40 år, väger på denna bild 67kg och hon äter inte ens kosttillskott, än mindre tatt ett prepp i hela sitt liv!! Däremot har hon tränat och dansat i över 25 år!! Men hon är svår att övertala då hon tycker att hon inte är tillräckligt bra!!
Beror på hur stor din plånbok är!!! Den har memorystickduo, alltså den har ett minneskort som du kan ta ut och byta, precis som en vanlig digitalkamera!! Men jag har iaf sett ett sådant minneskort med 1004 mb på, men det finns säkert större!! Har man en kortläsare går det ännu snabbare att ladda in och ur bilder och musik, bara som ett tips!!Tror inte det!!! Som vilket minneskort som helst så finns det med olika stora minnen!! Telefonen kan inte begränsa hur mycket minne du har i kortet!! Kortet funkar ju som en hårddisk som är exstern, begränsningen ligger nog i hur stora minnen det finns på dessa minneskort som passar till S700i!!
Sorry, jag kan inte låta bli längre:

Stefan!! Vet du vad jag undrar!! Jag undrar om du någonsín avslutat en mening med punkt!! Jag har tänkt på det många gånger!!

;) :D

Einar
2005-01-06, 22:37
Just ja! Hur stänger man av fotograferingsljudet? :)

aha. du vill kunna smygfota :) :naughty: :mallan:

Megatuttarna
2005-01-06, 22:48
aha. du vill kunna smygfota :) :naughty: :mallan:

Count me in! Hur stänger man av det?

Genesis
2005-01-06, 23:00
Count me in! Hur stänger man av det?
Jag hörde av en igår att det är olagligt med mobiler där man kan stänga av det ljudet, just för att folk kan ta smygfoton om det skulle gå. Hur sant detta är vet jag faktiskt inte.

JAM
2005-01-07, 00:45
Jag hörde av en igår att det är olagligt med mobiler där man kan stänga av det ljudet, just för att folk kan ta smygfoton om det skulle gå. Hur sant detta är vet jag faktiskt inte.
Låter ytterst osannolikt.

Hardcore_pb
2005-01-07, 01:34
Låter ytterst osannolikt.

precis polaren har en lg 8120 tror ja och den har inget fotograferingsljud som låter så det hörs iaf. alltså försvinner ju menningen med att man ska höra om nån fotar :rolleyes:

/Hardcore

Megatuttarna
2005-01-07, 01:37
Jag hörde av en igår att det är olagligt med mobiler där man kan stänga av det ljudet, just för att folk kan ta smygfoton om det skulle gå. Hur sant detta är vet jag faktiskt inte.


Du borde ha bett om lagstöd för den uppgiften, låter ju jävligt osannolikt men är det en sak man förstår av att studera lagar är att man aldrig ska säga aldrig. Hehe det går liksom nästan aldrig att vara 100 %-ig på någonting.

JAM
2005-01-07, 02:38
Just ja! Hur stänger man av fotograferingsljudet? :)
Hur stänger man av det?
Du väljer "Möte" som profil. Fungerar i alla fall så på min K700i. Smygfota på!! :mallan:

Genesis
2005-01-07, 03:30
Du borde ha bett om lagstöd för den uppgiften, låter ju jävligt osannolikt men är det en sak man förstår av att studera lagar är att man aldrig ska säga aldrig. Hehe det går liksom nästan aldrig att vara 100 %-ig på någonting.
Jag tyckte också det lät märkligt, jag har själv en relativt ny mobil där man kan stänga av kameraljudet. Men på hennes mobil gick det faktiskt inte. Men men, jag bara spekulerade lite.

Nate
2005-01-07, 10:49
Du väljer "Möte" som profil. Fungerar i alla fall så på min K700i. Smygfota på!! :mallan:


Har också en k700i, har testat att ställa den på möte men inte blir kameran tyst för det... värdelöst att den ska klicka varje gång man ska ta ett kort. Då försvinner ju hela vitsen med kamera på mobilen - den är ju som gjord för att tjuvfota med :(

Mart|n
2005-01-07, 11:28
Vet hur man blir av med ljudet! :D När du har en normal profil aktiverad, håll inne C knappen en stund så att den går in i ljudlös. Efter det så kan du öppna linsskyddet och fota utan ljud :D

Piranha
2005-01-07, 11:33
Även jag har S700I och kan gå igod för den , kameran anser jag väl vara duglig men inte mer , displayen är helt underbar , lite stor , som mp3 spelare funkar den kanon , och ja dett går att fota helt ljudlöst med den

Mart|n
2005-01-07, 11:41
Även jag har S700I och kan gå igod för den , kameran anser jag väl vara duglig men inte mer , displayen är helt underbar , lite stor , som mp3 spelare funkar den kanon , och ja dett går att fota helt ljudlöst med den

Hur gör du för att fota ljudlöst med den? Så som jag skrev innan eller? Skulle vilja få ljudet avstängt för alla framtid.

Piranha
2005-01-07, 12:47
Högerknappen , ljud av ..

Lätt som en pannkaka

michael
2005-01-07, 13:11
Har också en k700i, har testat att ställa den på möte men inte blir kameran tyst för det... värdelöst att den ska klicka varje gång man ska ta ett kort. Då försvinner ju hela vitsen med kamera på mobilen - den är ju som gjord för att tjuvfota med :(


Snuskhummer :angel: :rolleyes:

Hardcore_pb
2005-01-07, 13:35
grrr varför funkar det inte att få av kamera ljudet på en z1010 ?
skit telefon :smash:

/Hardcore

Errko
2005-01-07, 15:11
Jobbar på Sony Ericsson Call Center (supporten) så jag tänkte bara flika in med obestridlig fakta (får vi hoppas) ;)

Maximal storlek på externminne i S700i är 128 Mb. Detta pga att den enbart stöder Memorystick Duo. Memorystick Duo Pro finns på SE´s modeller V800 samt P910i, maximalt minne är då 1 GB.

Vad gäller ljud när man tar kort och om man kan stänga av det eller inte, så beror det lite på vilken mjukvaruversion man har på sin telefon samt vilken modell det är.

Hardcore_pb
2005-01-07, 15:17
Jobbar på Sony Ericsson Call Center (supporten) så jag tänkte bara flika in med obestridlig fakta (får vi hoppas) ;)

Maximal storlek på externminne i S700i är 128 Mb. Detta pga att den enbart stöder Memorystick Duo. Memorystick Duo Pro finns på SE´s modeller V800 samt P910i, maximalt minne är då 1 GB.

Vad gäller ljud när man tar kort och om man kan stänga av det eller inte, så beror det lite på vilken mjukvaruversion man har på sin telefon samt vilken modell det är.

och hur får man då bort ljudet på en z1010 ? :MrT:
mjukvara skiten är inga problem att ändra en polare jobbar där dom gör det så fram med lite specifik fakta :smokin:

/Hardcore

Mart|n
2005-01-07, 15:23
Jobbar på Sony Ericsson Call Center (supporten) så jag tänkte bara flika in med obestridlig fakta (får vi hoppas) ;)

Maximal storlek på externminne i S700i är 128 Mb. Detta pga att den enbart stöder Memorystick Duo. Memorystick Duo Pro finns på SE´s modeller V800 samt P910i, maximalt minne är då 1 GB.

Vad gäller ljud när man tar kort och om man kan stänga av det eller inte, så beror det lite på vilken mjukvaruversion man har på sin telefon samt vilken modell det är.

Jag läste på ett annat forum imorse någons kompis som provat att stoppa in ett 256 minne. Han sa att det fungerade. MEN det gick väldigt långsamt då telefonen ska läsa av hela minnet varenda gång och att ibland så kunde den inte alls känna av något minne!

StefanH
2005-01-07, 15:24
Jobbar på Sony Ericsson Call Center (supporten) så jag tänkte bara flika in med obestridlig fakta (får vi hoppas) ;)

Maximal storlek på externminne i S700i är 128 Mb. Detta pga att den enbart stöder Memorystick Duo. Memorystick Duo Pro finns på SE´s modeller V800 samt P910i, maximalt minne är då 1 GB.

Vad gäller ljud när man tar kort och om man kan stänga av det eller inte, så beror det lite på vilken mjukvaruversion man har på sin telefon samt vilken modell det är.

Bra att vi fick det utrett. Hade bara hört att det gick att få i upp till 1 GB men det var tydligen fel. men 128mb räcker en stund det med, när även telefonminnet har 41mb.

Errko
2005-01-07, 15:32
Mart|n: Har hört de som gjort det jag med, det kan fungera men det får garanterat nackdelar på telefonens prestanda eller så fungerar det inte alls.

hardcore_pb: Visste jag det så skulle jag..... inte säga det ändå ;)

StefanH
2005-01-07, 15:39
StefanH: Hur har du lyckats får dom två första bilderna så jäkla bra?! Alla mina bilder med telefonen blir så gryniga som den tredje du postade om inte mer :(

Angående det med minnena... Har läst på lite olika ställen att telefonen skulle klara mer än 128 MB, men om man använde större minnen så skulle telefonen bli "segare" eller nåt.


Just ja! Hur stänger man av fotograferingsljudet? :)

Övning ger färdighet. Det blir ganska ofta gryniga kort, men det gäller att vara stadig på hand och att objektet är stilla(vilket inte alltid är så lätt). Ha inte för bråttom utan låt kameran ställa in sig innan du knäpper av.
(Kolla.....inte ett enda !!!!!!!!!!!!!!!!!!)

StefanH
2005-01-07, 15:39
Jag läste på ett annat forum imorse någons kompis som provat att stoppa in ett 256 minne. Han sa att det fungerade. MEN det gick väldigt långsamt då telefonen ska läsa av hela minnet varenda gång och att ibland så kunde den inte alls känna av något minne!

Visste väl att jag hört rätt iaf.

Mart|n
2005-01-07, 15:42
Övning ger färdighet. Det blir ganska ofta gryniga kort, men det gäller att vara stadig på hand och att objektet är stilla(vilket inte alltid är så lätt). Ha inte för bråttom utan låt kameran ställa in sig innan du knäpper av.
(Kolla.....inte ett enda !!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Jo det är sant. Man kan tro att jag har Parkinssons när jag fotar ;)

JAM
2005-01-07, 15:44
(Kolla.....inte ett enda !!!!!!!!!!!!!!!!!!)
:thumbup: :love: