handdator

Visa fullständig version : Beroende av kosttillskott?


Masugn
2005-01-04, 22:41
Detta är kanske en lite dum fråga men en kompis berättade att man kan bli beroende av kosttilskott. Jag har själv svårt att tro det men tänkte fråga här, om man verkligen kan bli det?

Prankie
2005-01-04, 22:43
Vad för kostillskott? Om det är proteinpulver så nej, är det "ephedra" som vi inte få diskutera här så är det beroendeframkallande. Precis som allt annat, koffein, socker, MAT! :D

Knäböj
2005-01-05, 02:08
Detta är kanske en lite dum fråga men en kompis berättade att man kan bli beroende av kosttilskott. Jag har själv svårt att tro det men tänkte fråga här, om man verkligen kan bli det?
Underskatta inte det psykologiska beroendet,som du kan få av i stort sett vad som helst du tror dig inte kunna må bra utan. Själv har jag en form av kosttillskottsberoende,främst då Liponsyra samt Kreatin. Dessa fungerar förvisso bra men jag borde kunna träna utan detta i kroppen kan man tycka men-Icke!
Jag är nog en liten Kreatintorsk...Förr åt jag det i perioder,nu äter jag det jämt.

King Grub
2005-01-05, 07:33
Inte om det är tillåtna kosstillskott. Är det beroendeframkallande saker i dem är det inte kosttillskott längre, utan narkotika, eller allra minst dopningspreparat.

Tomten
2005-01-05, 09:13
Det skulle vara jäkligt svårt att leva om man INTE var beroende av mat :D

Anki
2005-01-05, 11:47
Det skulle vara jäkligt svårt att leva om man INTE var beroende av mat :D

Skilj mellan beroende i klinisk bemärkelse, och "beroende" som inte är skadligt. :nono: ;)