handdator

Visa fullständig version : Åsikter och finjustering av schema!


NerX
2005-01-04, 20:09
Har hängt här sen slutet av sommaren och nu känns det dags att göra mitt första inlägg :)

Lite info om mig själv:
19 år
179 cm
82 kg
Började gyma juni 2004 och sen dess ökat ca. 12 kg och även ökat min styrka en hel del.

Har ända sen jag börja på gymet kört efter schema, vilket har gått väldigt bra. Dock har jag nu börjar knopa på ett nytt schema, tycker jag har fått till det rätt bra, men det är alltid skoj med åsikter om vad som kan bli bättre.

Månadag: Rygg
Chins 3x6
Latsdrag (v-handtag mot bröst) 3x6
Marklyft 4x6
Skivstångsrodd 2x6

Tisdag: Bröst, underarmar
Bänkpress 4x6
Lutande Bänkpress 4x6
Flyes 2x6
Dips 2x6
Underarmscurl (skivstång) 3x6
Trissa med vikt som rullas upp runt en stång (fråga om ni inte förstår) 2 ggr
Pinch 2x20s

Onsdag: Axlar
Stående militärpress 3x6
Hantelpress 3x6
Hantellyft åt sidan 2x6
Framåtlutad hantellyft 2x6
Hantelshrugs 2x8-10

Torsdag: Triceps, Biceps
Liggande tricepspress 3x6
Smal bänkpress 3x6
pushdown 1x8
dips 1x8
Skivstångscurl 3x6
Curlstångscurl (mot bräda) 3x6
Hammercurl 2x6

Fredag: ben, vader
Knäböj 4x8
Stela marklyft 3x8
Stående vadpress 3x6
Sittande vadpress 3x6

Kom med förslag på övningar som ni tycker ska läggas till, ta bort eller om det är bra som det är.

Antar att ni kommer klaga på att jag kör för lite ben och så kanske är fallet, men har redan ganska krafiga ben + att jag tränar fotboll.

Hoppas på många svar nu :D

NerX
2005-01-05, 21:46
Ok, vet att man inte får bumpa upp trådar, men det hade ju trevligt att få lite respons. :em:

Shadow Warrior
2005-01-05, 21:51
Ser hyffsat ut... frågan är bara om du är van att köra den volym delat på fem dagar, varje vecka?

NerX
2005-01-06, 00:42
Ser hyffsat ut... frågan är bara om du är van att köra den volym delat på fem dagar, varje vecka?

Har som sagt kört den volymen sen juni månad, kanske ökat lite nu på slutet, har funkat väldigt bra faktiskt. :D Är inte många pass jag har missat om jag säger så.

Skulle vara väldigt snällt om du sa vad som kunde bli bättre, blir lättare för mig på det sättet, istället för att bara säga att det ser hyffsat ut, eller hur?

Shadow Warrior
2005-01-06, 10:27
Månadag: Rygg
Chins 3x6
Marklyft 4x5
Skivstångsrodd 2x6
Latsdrag (v-handtag mot bröst) 1-2set
-------
Ändrade lite på ryggträningen, latadraget är bara ett komplement och det kan vara dumt att köra slut på latsen helt innan resterande träning.
--------
Tisdag: Bröst, underarmar
Bänkpress 4x6
Lutande Bänkpress 4x6
Flyes 2x6
Underarmscurl (skivstång) 3x6
Trissa med vikt som rullas upp runt en stång (fråga om ni inte förstår) 2 ggr
Pinch 2x20s
-------
Här tog jag bort Dipsen, det för många press övningar.
-------
Onsdag: Axlar
Stående press 3x6
Hantellyft åt sidan 2x6
Framåtlutad hantellyft 2x6
Hantelshrugs 2x20 (kör tungt så hälften blir partials)
--------
Här tog jag bort en press övning, du pressar aldeles för mycket.
-------
Torsdag: Triceps, Biceps
Liggande tricepspress 3x6
pushdowns super smalt grepp 3x6
Skivstångscurl 3x6
Curlstångscurl (mot bräda) 3x6
Hammercurl 2x6
------
Tog bort smal bänk och dips, du kan inte pressa varje pass.
--------
Fredag: ben, vader
Knäböj 4x8
Stela marklyft 3x8
Stående vadpress 3x6
Sittande vadpress 3x6
--------

NerX
2005-01-06, 11:07
Okej, tror jag alltid pressat så mycket, svarat väldigt bra på det. Kollade igenom de övningar du tog bort och många håller jag med om kanske är lite väl överdrivet.

Dips båda på triceps pass och bröstpass försvinner, va mest en övning som jag körde 1 set för att ta ut det lilla som fanns kvar, blev alltså inte att man körde den varje gång. Sen smal bänk vill jag gärna ha kvar, sen jag började med den och liggande tricepspress så har mina triceps börjat växa, vägrade svara när jag körde mer pushdown övningar. Aldrig fått till pushdown riktigt varav jag bara valt att köra den 1 set för att ta ut det sista, så där e ju dips onödigt ser jag nu.

Sen axeldagen vet jag inte varför jag kört både militärpressar och hantelpressar har tyckt att det funkat väldigt bra för just mig, kanske att man få ta bort en av dom senare, men just nu funkar det bra för mig.

Tack för att du tog dig tid att svara så utförligt (va t.o.m mer än jag hade räknat med). :D

Danneman
2005-01-06, 11:10
Jag tycker Dips är en guld övning, prova kör dips först av alla triceps övningar (Typ 3 set)

Shadow Warrior
2005-01-06, 11:24
Jag tycker Dips är en guld övning, prova kör dips först av alla triceps övningar (Typ 3 set)

Detr finns många bra övnignar men dom måste kombineras rätt osv....

Shadow Warrior
2005-01-06, 11:26
Tack för att du tog dig tid att svara så utförligt (va t.o.m mer än jag hade räknat med). :D

No big deal ;)

För övrigt så tror jag inte att du behöver smal bänk för att dina triceps ska växa, däremot är ju liggande tricepspress med skivstång nästintill obligatoriskt. Pushdowns kör jag mest för att få in en övning som är riktigt tung i bottenläget.