handdator

Visa fullständig version : Styrketraning och samtidigt forlora fett


Zachrisson
2005-01-04, 01:11
Ar i Texas, USA just nu och pluggar highschool detta skol-ar, ska vara har i 5 manader till och jag ar aven i amerikanska fotbollslaget och vi ar just nu i offseason. Det innebar att vi inte tranar pa vanligt vis utan enbart styrke/kondition och tranar snabbhet. Har schemalagt traning runt 1,5 timme om dagen. Det ar blandat med alla 3 ovanstaende "traningsformer". Sedan direkt efter det sa har jag ca. 1 timme powerlifting, det ar enbart styrketraning. Detta gor jag alla dagar utom tisdag, lordag och sondag, 4 dagar i veckan. Jag brukar ocksa vara innan skolan da skolans gym ar oppet da ocksa. Jag har runt 25-60 minuter varje morgon att trana beroende pa dag. Sa jag tranar i snitt 3 timmar om dagen mandag-fredag utom tisdag. Min fraga ar, vad ska jag gora pa mornarna for att forbranna fett? Det schemalaga samt powerliftingen ar enbart till for att vi ska bli storre, starkare och snabbare. Sa heter programmet dom drillar oss efter; Bigger, faster, stronger.
Men jag vil aven bli av med fett och sa vitt jag vet sa blir det svart enbart med den traningen vi gor sa jag behover gora nagonting fettforbrannande ocksa. Har aven tankt pa nagot slags tillskott men jag ar ganska ny pa det har sa lite hjalp skulle inte skada pa den fronten heller. Finns det nagot tillskott som hjalper till att forbranna fett?

Jorgen
2005-01-04, 01:16
Först, välkommen hit. :)

Sen: Hur sköter du din kost? För där är nyckeln till ditt fettförbränannde.

//Jörgen

Zachrisson
2005-01-04, 02:16
jag forsoker ata relativt nyttigt. vara tranare har gatt igenom med oss vad, och hur mycket vi behover ata. Jag kan helt enkelt inte ata sa mycket, forst och framst som bor jag i en vardfamilj, och vill ju inte direkt snylta sa mycket pa dem. Hur som helst sa ater jag frukost, lunch, och middag. dricker vanligen mjolk eller vatten till maltiderna. blir inte sa jatte mycket frukost, bara typ flingor med mjolk. sen en flaska vatten eller mjolk och 2 smorgasar till lunch. sen bara nagot normalt till middag.

Zipic
2005-01-04, 02:24
Okej, det verkar inte vara så stort energi-intag för all den träningen ;)
Men om du vill förlora fett så är det väll Cardio som gäller.
Alltså motionsträning.
Något du också borde göra är att försök dela upp måltiderna på fler mindre mål om dagen istället om du har möjlighet.

Lycka Till och välkommen till Kolozzeum :)

Btw: Om du inte redan läst denna tråden så gör det:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Zachrisson
2005-01-04, 02:43
joo, jag vet att det absolut ar for lite mat. Jag har tid att ata frukost innan jag aker till skolan. Under skoltid, mellan 8.45-15.55 = 16.00-17.00/30(powerlifting) har jag bara chans att ata ett mal mat, lunch. Sen ar jag hemma runt 17.30-18.00 och da ar det middag som galler. Sen typ laxa samt sova.

z_bumbi
2005-01-04, 09:45
Du bör/ska inte träna mer om du kör bigger, stronger, faster. Kroppen har svårt nog att tåla det programet..

Ditt problem verkar ju snarara vara att du inte äter tillräckligt så ät mer helt enkelt och se vad som händer. Du får väl ta ett snack med värdfamiljen, om du förklarar att det är för fotbollen så går det nog bra.

Numero1
2005-01-04, 13:19
Tycker att det ser ut som om du äter extremt lite för att vara en hårt tränande idrottsman.

Jag äter lätt mer än det dubbla och tränar bara på motionsnivå.

Zachrisson
2005-01-04, 15:02
jag brukade ata mycket mer forut, men blev tvungen att byta vardfamilj och nu har jag helt enkelt inte tid langre. Jag kan klamma i mig 3, pa sin hojd 4 mal mat om dagen.
Frukost, lunch, och middag samt ett mellanmal. Jag ska forsoka ata mer vid varje mal.
Finns det inga slags naringstillskoll eller annat som kan hjalpa?

Zachrisson
2005-01-04, 15:05
Du bör/ska inte träna mer om du kör bigger, stronger, faster. Kroppen har svårt nog att tåla det programet..

Ditt problem verkar ju snarara vara att du inte äter tillräckligt så ät mer helt enkelt och se vad som händer. Du får väl ta ett snack med värdfamiljen, om du förklarar att det är för fotbollen så går det nog bra.

angaende att jag inte bor trana mer. kan stamma val men det enda vi far hora fran vara tranare ar helt enkelt att alla lag kor det programmet. Det ar det extra utover det programmet som ger resultat pa planen. Det anda dem bryr sig om ar att vinna:)