handdator

Visa fullständig version : WW 2 simulator


Youngster
2005-01-03, 23:51
Jag är ute efter en autentisk (oops, ska passa mig för såna ord såhärsent på kvällen) ww2 simulator.

Jag känner till Hearts of iron 1 & 2, det är spel i den stilen jag är ute efter. Inte i close combat där man styr styrkor på slagfältet, utan mer som i "Risk"...

Det viktiga är att det är realistisk, med riktiga slag, armér, etc etc

Buyware ( ;) ), shareware eller freeware, allt slukas med stor tacksamhet!

mangemani
2005-01-04, 00:09
hmm,eftersom nu du vet om HOI 1&2,så får väl jag säga close combat spelen och victoria....close combat ser man allting uppifrån,du får ha kontrollen över minsta lilla gubbe på slagfältet och du får ge ordrar hir och dit,battle of bulge är hyffsat kul,har bara spelat 1 av dessa spel och jag tyckte det var sköj och det kommer du nog också tycka....victoria är exakt som HOI spelen,exakt samma typ av spel,dvs du har kartan över världen,,bygg/uppgradera/forska och skicka sen iväg trupper osv.

kan också rekomendera europa universalis 1&2,exakt samma som HOI det med,men dock så är det inte ww2 som är temat,utan napoleon krigen.

morbror_sven
2005-01-04, 01:47
Jag är ute efter en autentisk (oops, ska passa mig för såna ord såhärsent på kvällen) ww2 simulator.

Jag känner till Hearts of iron 1 & 2, det är spel i den stilen jag är ute efter. Inte i close combat där man styr styrkor på slagfältet, utan mer som i "Risk"...

Det viktiga är att det är realistisk, med riktiga slag, armér, etc etc

Buyware ( ;) ), shareware eller freeware, allt slukas med stor tacksamhet!
låter som om det är axis and allies du är ute efter

mini_Arnold
2005-01-04, 08:56
Medal of honour: allied assault (MOHAA) kanske?

Youngster
2005-01-04, 10:08
Medal of honour: allied assault (MOHAA) kanske?

Njaaa, inte shooter-spel direkt jag är ute efter. Utan tänk snarare strategispel i "Risk"-stilen, fast lite mer avancerat. :)

spas
2005-01-04, 11:10
Tabletop spelet world in flames låter som något för dig. kan tänka mig att det finns nätbaserade partier att leta fram på goggle också.