handdator

Visa fullständig version : Pocoloco's journal 2005!


pocoloco
2005-01-03, 23:17
Okej, nytt år - god fortsättning på er alla!

Har fört journal ett tag nu, men är trött på att sitta och nöta ut kollegieblock.
Så nu får vi se vad de här leder till. Alla kommentarer / reaktioner man får i den här tråden är de bara och spotta ut för jag tycker de bästa med forum är att man får se saker ur olika synvinklar när de är flera personer som diskuterar . På så sätt kan man bevara de bra och trampa på de som är mindre bra.

Lite mer info om mig..

Ålder: 16, tränat ett år ungefär
Vikt: 76 kilo
BF: Jag skulle gärna höra lite förslag på var man kan göra sådana tester!
Sysselsättning: Styrketräning, thaiboxning.. Simning kanske vore nåt?

Marklyft - 70 kg brukar jag köra på och klarar väl en bit över 100 om jag faktiskt har balls nog att våga lite på min teknik. Mina marklyft gör jag utefter hur jag "sett" hur man gör dom fokuserar mest på att gå upp i en stabil position och hålla ryggen rak. Men är så mycket tjat om att man kan skada sig så borde ta och fråga nån på gymmet som får gå igenom de där med mig.

Knäböj - höga reps och flera sets á 70-80kg

Ökar ständigt på denna övningen och ger mig mycket resultat, en riktig favorit! Fast inte dagen efter...

Bänkpress - 4*6 á 50-60 kg

ska se till att öka i den här övningen! men som sagt vill man ha nåt gjort måste man göra de själv så har ingen träningskamrat direkt och lite svårt att lära sig bänktekniker genom nätet. Men nu när ja skriver de här om mark och bänk så inser ja att det inte skulle skada o hälsa på dom äldre vännerna på andra gymmen..

Mål med träningen...

Ökad kunskap kring kost och näringslära och kunna relatera det till min egen vardag. Lära mig alla nödvändiga övningar så dom tar på rätt ställe i kroppen, hehe.

Aja, inge mer skitsnack.. Jag vill gå upp till 81kg i kropssvikt med ett bf på 8-9% - dvs. komma upp i lätt tungvikt och ha en bra balans med fett. Tanken är väl att man ska se okej ut utan ett tröja i sommar också..

Min plan...

Jag vill periodisera min träning för att få bli både uthållig, stark. Just nu tänker jag ge max-OT en chans nu i 10-12 veckor för att sedan ta en vilovecka och gå över på nåt annat lite lättare program och mycket cardio åså vi får se hur de blir..

Just nu tränar jag 3-5 dagar i veckan, 3-4 dagar thaiboxning. Ska se till att utöka det hela med lite motion också..


Kost och tillskott...

Jag sköter väl min kost riktigt bra när jag väl tänker på de, men jag måste få det att flyta in lite bättre i vardagen. Funderar på att utöka gainern (Exell vassle med snabba kolhydrater) till att dricka en prottedrink 1-2 gånger mer per dag eller blanda i lite i maten (ser dom som gör de).

Kreatin har jag inte heller prövat och det skulle nog troligen ge mig ytterligare resultat så det inhhandlas väl lagom till den 25e.

Ska förhandsgranska och se hur de här ser ut så kommer det lite resultat från dagens träning strax!

Skål /pocoloco one :cheers:

aliquis
2005-01-03, 23:35
oh, väntat på den här ;D

n1klas
2005-01-03, 23:43
detta blir kul å följa!!

pocoloco
2005-01-04, 01:32
Okej, då var kvällsmålet avklarat. Lite väl sent kanske men ja ville inte missa Oz.
Dagens träning såg ut såhär, trodde de va underamar på schemat också men klippte bort de eftersom ja kör grippers hemma istället.

Rak skivstångscurl

10x20kg (stången)
6x29kg - En av dom bästa skivstångscurl set ja kört svankade inget alls tror ja.
4x34kg - Svankade alldeles för mycket men vänta tills nästa pass!!!

Rak cablecurl

12x3 plattor ala cablecross
6x8 plattor ala cablecross (magasinet var väl cirka. 16 plattor)

Liggande french press

10x5kg (EZ stången väger nåt sånt tror ja)
6x15kg
5x20kg

Pushdowns

12x20
6x55
4x65lbs(?)

Hantel kickbacks

10x4kg
6x8kg

Benlyft

15x
12x4.5kg
15x9kg

Abdominal maskin (skulle vara cable crunches men jag lyckas tömma hela magasinet utan att känna nåt alls i magen, på nåt sätt tar de nån annanvart)

12x13.3
10x80
10x~85lbs(?)

Crunches

12x
8x11kg


Ja vad ska man säga om det här passet? Tyckte inte jag kunde gå riktigt failure på alla övningar. Tanken är väl att man ska köra så tungt så man klarar dom 4 och sen äre bara köra på fram till sex. En del gånger ville man bara släppa stången/hantlarna efter några reps, ibland så vare bara att köra på. Men det ger sig nog! Blir ben imorgon tror ja! Fick ganska mycket pump åtminnstonne.

Betyg: 3/5

pocoloco
2005-01-04, 01:43
Kul att höra aliquis, n1klas! Hoppas det faller er i smaken =D
Du är också ganska "ung" va n1klas om jag inte blandar ihop dig med nån annan på forumet?

n1klas
2005-01-04, 13:07
jo, jag är 16...fyller 17 i februari..väger drygt 6kilo mindre än dej dock...men jag är smal och det ska jag förbättra :)

*edit* btw! fint pass :thumbup:

pocoloco
2005-02-05, 00:40
Har gått ett tag sen jag skrev här sist :( Blivit lite slött med träningen men har kommit igen nu igen, ska köra stenhårt med 4 dagar per vecka nu. Dom senaste benpassen har gett mig så mycke träningsverk att jag inte kunnat gå på thaiboxningen och så blev de mindre gym då bara av ångest men har samlat mig nu :)

Har inget pass jag kan droppa här just nu :( Men jag körde ben i Söndags och gjorde en 6a på 96kg i knäböj gick ner till vaderna 2 första repsen sen vart de lite högre upp brände till som fan nånstans vid magen ska se om det blir bättre med ett bälte nästa gång.

Nån som har nåt bra upplägg för att öka i bänk tänkte lägga upp nån form av pyramid för hantelpressar och bänk? Kör 3-4*6-8 på övriga övningar, la av med max-OT programmet passade mig inte så bra.

Trevlig helg

pocoloco
2005-05-16, 16:01
Nu är det hetsträning på gång, eftersom skolan inte gick som den skulle och jag bestämde mig för att hoppa av så ska jag träna, äta och sova som jag borde istället :) 4-5 dagar styrketräning, 2-4 dagar thaiboxning samt motion.

Idag:

Ben:

Knäböj i smithmaskin

Har tidigare gjort dupa på strax över 100 kilo, strikta och fina. Efter uppehållet då jag endast kört mjölksyreträning när det gäller ben så
gick det verkligen inte som jag ville, måste skylla lite på att jag vart tvungen på och snurra på stången hit o dit i alla positioner. Dom har inget powerrack
på det nya gymmet. Men god kontakt fick jag i alla fall.

6x60kg
6x60kg

Benpress

Dom där tog verkligen, skrek verkligen under dom sista repetitonerna på varje set.

6x135kg
6x135kg
5x140kg

Bencurl

Gick bra fick god kontakt, kände inte riktigt för att köra stela mark idag som det såg ut i lokalen.

6x45kg
6x45kg
6x45kg
5x40kg

Sittande vadpress

8x35kg
8x35kg
6x40kg

Vadpress i benpress

6x110kg
6x110kg

Hade verkligen god motivation under passet, men har inte börjat trivas ordentligt på gymmet och kommit på goda lösningar till allt! Sitter och dricker 2 portitoner VP2 nu. Nästa benpass blir saftigare, det måste jag lova er!

Betyg: 3/5

pocoloco
2005-05-17, 21:38
Posta lite kritiks här då! Körde armar och mage på dagen idag och thaiboxning nu på kvällen, gick riktigt bra. Har ju inte styrketränat på ett tag, förväntade mig att det skulle ta ett tag att hamna på dom gamla vikterna. Men känns tvärtom som att jag ska skyffla på lite mer under nästa pass..

Skivstångscurl

6x33kg
4x35.5kg
4x35.5kg

Hantelcurl

6x12.5kg
6x12.5kg
6x12.5kg

Hantelcurl i cable

6x40kg
5x45kg

Tricepspress på rakbänk

6x30kg
6x33kg
6x33kg

Pushdown med rep

6x30kg
6x30kg

Hantelkickback

6x5kg

Underarmscurl med hantel

10x8kg
10x8kg

Benlyft med vikt på foten
12x5kg
12x5kg

Abdominal Nordic Gym shitt maskin man tränar sidan av magen

6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg

Betyg: 4/5
Strikt och bra pass, men min stiiill är CROSSING BOUNDARIES!! Men får ge det några pass till.

pocoloco
2005-05-18, 15:54
Vaknade sent blev en liten brunch..
3dl havregrynsgröt med kanel
1 morot
1 liter mjölk

Sen stack jag till gymmet körde axlar..

Stående Militärpress

6x30kg
6x60kg
4x32.5kg

Axelpress

6x10kg
6x10kg

Sittande Hantellyft åt sidan i maskin

8x20kg
8x20kg

Skivstångsshrugs

6x42.5kg
6x42.5kg
6x42.5kg

Upprätt rodd

6x20kg
4x25kg