handdator

Visa fullständig version : ångest


_A_
2005-01-03, 22:54
Hejsan allihop,
god fortsättning.

Jag "råkade" på nyårsafton släppa loss för mkt på ätardagen. Nu tror ni säkert att det gäller några chips eller nån bulle men icke..
utöver den vanliga kosten, käkade jag tacos i mängder, marängswiss,choklad och kolasås, en aladdinasks-våning, 5 tjocka bitar mjuk pepparkaka, 7 lussebullar, 8 kanelbullar, mandlar, dadlar, fikon, chips, mm... :(
jag kan ju säga att jag hade ganska ont i magen dan efter.. folk brukar säga att man kan stoppa i sig hur mkt som helst en dag i veckan utan att det lämnar spår, men hur kommer det sig att vågen efter 3 dagar visar 3 kilos övervikt? :cryout: :confused:

obs, jag är en 18-årig tjej.
skulle vara snällt om nån kunde hjälpa till!

mini_Arnold
2005-01-03, 22:55
Låter faktiskt som du åt 3kg onyttigt.. :)
Reschpekt! :bow:

Metal_boy_
2005-01-03, 23:00
haha jag tyckte det va mycke i tron om att du va kille först =D skit i det nu..släpp loss ibland inget är roligt om det alltid är lika dant :)

Überbiffen
2005-01-03, 23:01
folk brukar säga att man kan stoppa i sig hur mkt som helst en dag i veckan
Var uppe för inte så länge sedan. Ätardag betyder inte att man kan äta precis vad som helst och hur mycket av det som helst.

Har för mig att det var i någons tråd om att deffen gick dålig. Jag hittar dock inte den, någon ?

Edit : Lite förhastad med att tro det rör sig om deff. :D

Bingo
2005-01-03, 23:06
skulle vara snällt om nån kunde hjälpa till!Med vaddå?

Lizard
2005-01-03, 23:45
Hejsan allihop,
god fortsättning.

Jag "råkade" på nyårsafton släppa loss för mkt på ätardagen. Nu tror ni säkert att det gäller några chips eller nån bulle men icke..
utöver den vanliga kosten, käkade jag tacos i mängder, marängswiss,choklad och kolasås, en aladdinasks-våning, 5 tjocka bitar mjuk pepparkaka, 7 lussebullar, 8 kanelbullar, mandlar, dadlar, fikon, chips, mm... :(
jag kan ju säga att jag hade ganska ont i magen dan efter.. folk brukar säga att man kan stoppa i sig hur mkt som helst en dag i veckan utan att det lämnar spår, men hur kommer det sig att vågen efter 3 dagar visar 3 kilos övervikt? :cryout: :confused:

obs, jag är en 18-årig tjej.
skulle vara snällt om nån kunde hjälpa till!

Allt det smarriga har fyllt upp dina (tomma?) glykogennivåer och därmed fyllt på dig med vatten inne i muskulaturen främst.

Du kommer att svettas ut (under träning) och kissa ut alltihop och gissningsvis är du smalare i slutet av veckan än vad du var innan du åt i fettmassa räknat.

Gratulerar. :)


Lizard

King Grub
2005-01-04, 07:34
Och eftersom du nämner ätardag antar jag att du håller någon slags kaloribegränsad diet till vardags, och är det så, sjunker dina leptinnivåer allteftersom du ligger på energiundeskott, vilket reglerar ner din förbränning. Efter en sådan tillfällig överätning du beskriver kan du ha justerat upp dem och ökat på nivåerna igen och därmed också förbränningen. Alltså kan det vara till godo i längden. :thumbup:

_A_
2005-01-04, 10:00
åh tack för alla kloka svar! :) ett litet problem när det gäller träningen, jag sträckte ryggen förra veckan så det enda jag kan göra är att ta det lugnt och jag tror jag blir galen!! vill så gärna gå och träna men det gör satans ont..

Berry
2005-01-04, 10:16
Är det bara jag som tycker det låter som en vanlig dag under jul- och nyårshelgerna? :em: :D

Thony
2005-01-04, 10:17
:kinky: work it of girl :D

Andyh
2005-01-04, 11:13
Är det bara jag som tycker det låter som en vanlig dag under jul- och nyårshelgerna? :em: :D

jag tycker det låter som en vanlig dag när som helst.