handdator

Visa fullständig version : utvärdering av 2 proteinpulver!


Mac
2005-01-03, 13:56
Ni som har använt sig utav både Exells proteinpulver och Whey 80..

1 - Har ni kännt någon skillnad på dessa, i så fall hur?

har snart käkat upp mitt exellpulver å tänkte antingen beställa exells eller whey80...vore roligt att höra från någon som använt sig av båda..om denne har kännt nån skillnad i träningsresultat, återhämtning osv..?

vet att det är väldigt lika pulver...frågar bara av ren nyfikenhet... :em:

King Grub
2005-01-03, 13:56
Hur känner man skillnad på två vasslekoncentrat? Möjligen kan det vara märkbar skillnad på snabbaste hydrolysatet och ett koncentrat.

burton
2005-01-04, 08:26
Tycker Whey80 är godare. Har iof bara testat vanilj då det gäller excell och tycker att det blir en konstig och besk eftersmak. Kankse har jag fått en dålig påse.

adde
2005-01-04, 09:54
Ni som har använt sig utav både Exells proteinpulver och Whey 80..

1 - Har ni kännt någon skillnad på dessa, i så fall hur?

har snart käkat upp mitt exellpulver å tänkte antingen beställa exells eller whey80...vore roligt att höra från någon som använt sig av båda..om denne har kännt nån skillnad i träningsresultat, återhämtning osv..?

vet att det är väldigt lika pulver...frågar bara av ren nyfikenhet... :em:

Jag har ätit ett förtiotal påsar Exell och oräkneliga hinkar whey 80, ingen prestanda skillnad direkt.

Köp det du hittar billigast, det du tycker smakar bäst eller det som du tycker låter häftigast.

/adde

Fairing
2005-01-04, 10:14
Du märker ingen skillnad på olika koncentrate.Jag skulle betala extra för ett pulver med mindre fett & laktos som dessutom smakar gott :thumbup:

Prankie
2005-01-04, 10:18
Ta det som är godast och inte skumma som diskmedel så är det :thumbup:

Mac
2005-01-04, 10:33
Du märker ingen skillnad på olika koncentrate.Jag skulle betala extra för ett pulver med mindre fett & laktos som dessutom smakar gott :thumbup:

Vilken av dem har minst laktos?

Solle
2005-01-04, 11:18
Fick gaser/ont i magen av Exell så jag kör på Whey-80.

Zakath
2005-01-04, 11:53
Jag har nyligen köpt Whey FX som är snäppet dyrare än Exell, men innehåller betydligt mindre fett, och 10g mer protein/100g! Enda nackdelen är att exells jordgubbssmak är god, whey fx smaker smakar bara lite strävt.

perarvid
2005-01-04, 22:21
Jag har väl inte märkt nån direkt skillnad... men jag tyckte Exell choklad smakade bättre än Whey-80 choklad.

Pez
2005-01-05, 00:02
Jag har nyligen köpt Whey FX som är snäppet dyrare än Exell, men innehåller betydligt mindre fett, och 10g mer protein/100g! Enda nackdelen är att exells jordgubbssmak är god, whey fx smaker smakar bara lite strävt.
Fettmängden är ju tämligen låg i båda pulvrena.. 6-7g/100g för exell, 4g/100g för FX.. men visst - procentuellt sett är det ju en väsentlig skillnad.. praktiskt sett - nja.

Däremot så får jag det inte hur jag än vill till att FX innehåller 10g mer protte per 100g än Exell.. räknar du med en egen skala eller? :confused:

Prankie
2005-01-05, 00:04
Dry basis och icke dry basis antagligen.

pellepedal
2005-01-05, 17:03
Skillanden jag märkt på de båda är att min mage pajar av whey-80, men det kan ju bero på andra saker.

hum
2005-01-05, 17:46
Gillar inte riktigt Exells förpackningar, fast nu kör ju även Whey-80 med påsar. Återförslutningsbara dock.

Hursomhelst är min högst personliga åsikt att whey-80 smakar bättre men blandar sig sämre. Äter numera bara Exell, för att stödja Kolo! :thumbup:

Zakath
2005-01-05, 18:12
Fettmängden är ju tämligen låg i båda pulvrena.. 6-7g/100g för exell, 4g/100g för FX.. men visst - procentuellt sett är det ju en väsentlig skillnad.. praktiskt sett - nja.

Däremot så får jag det inte hur jag än vill till att FX innehåller 10g mer protte per 100g än Exell.. räknar du med en egen skala eller? :confused:


http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=86
Fast jordgubb o vanilj har ju högre procenthalt.
Men kan NÅGON förklara för mig varför över 10% fattas här :confused:

Whey FX
81.2 g protein på 100 g

Sverker
2005-01-05, 18:21
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=86
Fast jordgubb o vanilj har ju högre procenthalt.
Men kan NÅGON förklara för mig varför över 10% fattas här :confused:

Whey FX
81.2 g protein på 100 g

Vet inte. Men en förklaring att tabellen är en sammanställning av olika analyser från olika håll. Proteinhalten kan vara bestämd på ett lab och resultatet av kolhydratanalysen är gjord på något annat ställe.

Räknar man sedan med att analyssvaret kan variera någon procentenhet upp eller ned, 82. 1 % protein kan faktiskt vara allt mellan 80 och 84 % UTAN att analysen gjorts felaktigt.


Fast 10 procent borde inte fattas.

Zakath
2005-01-05, 18:33
Vet inte. Men en förklaring att tabellen är en sammanställning av olika analyser från olika håll. Proteinhalten kan vara bestämd på ett lab och resultatet av kolhydratanalysen är gjord på något annat ställe.

Räknar man sedan med att analyssvaret kan variera någon procentenhet upp eller ned, 82. 1 % protein kan faktiskt vara allt mellan 80 och 84 % UTAN att analysen gjorts felaktigt.


Fast 10 procent borde inte fattas.



Får jag hem 10kg protein gratis för att jag upptäckte det felet? :angel:

mangemani
2005-01-06, 19:51
med tanke på att det är rätt så meningslöst att starta en ny tråd när man bara vill ha 1 svar,så lånar jag tråden lite...det hari nget med topicen att göra.

hur länge dröjer det innan man får en beställd vara från detta forum?
beställde protec den 28 och enligt frakt analysen(eller vad det nu heter)så har bara min beställning motagigts,den har inte skickats.
jag klagar inte,utan är bara lite nyfiken när den kommer skickas.

Herkulez
2005-01-06, 20:43
med tanke på att det är rätt så meningslöst att starta en ny tråd när man bara vill ha 1 svar,så lånar jag tråden lite...det hari nget med topicen att göra.

hur länge dröjer det innan man får en beställd vara från detta forum?
beställde protec den 28 och enligt frakt analysen(eller vad det nu heter)så har bara min beställning motagigts,den har inte skickats.
jag klagar inte,utan är bara lite nyfiken när den kommer skickas.
skulle dom inte ha ledigt till den femte eller nå?

mangemani
2005-01-06, 21:04
skulle dom inte ha ledigt till den femte eller nå?


ok,det visste jag inte.
så då kommer det nästa vecka då:)
tack för svaret

tequilla
2005-01-09, 00:54
Tycker Whey80 är betydligt godare