handdator

Visa fullständig version : Totos träningsjournal


TheLoser
2005-01-03, 01:59
Jaja, då ska vi försöka dra igång ett redigt seriöst försök att öka ca 10 kilo. Måste ha såväl fett som muskler känns det som. Eller känns och känns, det behövs. 170cm, 60 lätta kilon samt 18 år, ganska låg fettprocent.

Vet i fan hur jag ska göra just nu, för 3 gånger i veckan tränar jag bandy och på helgen är det match. Måste träna upp spänsten så jag kan ta 4 trappsteg på bandybanan, tar 2½ just nu. Men frågan är om jag ska köra det senare i mars när bandyn är över. Känns som om det är lättare då.
Fast frågan är eg om jag ska köra någon benträning på gymmet eller köra spänsten. Kör jag spänstprogrammet så kör jag det 3 dar i veckan och sliter som ett djur så det finns inte någon möjlighet att klämma in benen i träningsschemat då.

Blir hur som helst endast 2 dar, eller 3 ifall jag ska köra ben på gymmet(Vill gärna ha åsikter om vad jag ska göra, köra ben elelr ej. Blir ju så att antingen kör jag spänsten nu och ben senare eller tvärtom. Fördelen med att köra ben nu är väl att jag är seriös med gymmandet)

Om jag kör två dagar blir det bröst och armar ena dan och axlar, rygg och mage andra dagen. Kanske inte optimalt uppdelat men men.

Över till käket, svårt att få i sig något vettigt till frukost så jag käkar mest fil, gröt eller mackor. Dricker minst ½ liter mjölk och en multivitamin mineral eller vad de heter.
Mellanmål, Gainer, Star nutrion gainer pro, blandad med vatten
Lunch, Olika, satsar på att försöka få i mig basmat. Mest vatten som dryck.
Mellanmål, Gainer, samma.
Sedan antingen tränar jag och sedan äter middag eller tvärtom. Efter träningen drar jag i mig en gainer till.
Middag, Bor hos päronen så det beror på vad de vill äta. minst ½l mjölk här också.
Kvällsmål, ibland inget, ibland någon macka med mycket mjölk.

Vad tycker ni? Vill öka ordentligt i vikt både fett och muskler. Kan säga att jag just nu kan äta allt från 3500 kcal till 2000. Så det blir en go ökning av intaget.
Ska försöka få upp filen med träningsprogrammet för två dar med mål och allt.
Kan säga att det ser ut,
Måndag, Armar, Bröst.
Tisdag, Bandy
Onsdag, Bandy
Torsdag, Axlar, Rygg, Mage.
Fredag Bandy.
Lördag, Vila.
Söndag, Match.

Vill gärna ha mycket ros och ris för detta, all kritik och beröm hjälper bara att utveckla programmet.

Toto, ursäktar sig med att han är uppe sent om det är några stavfel eller något konstigt. Blir bättring på sovandet när jag sätter igång.

TheLoser
2005-01-03, 02:11
Så där tror jag den kommer med, dock utan mål. Verkar ha tappat bort den. Får fixa det när jag hinner.

TheLoser
2005-01-09, 21:48
Sådär nu har jag fixat fram den träningsdagboken jag kommer följa, tredagars program. Kör igång imorgon med ben, axlar & mage.
Målen ligger också där, fast marklyft är inte bestämt ska höra med dem där om jag kan få lite hjälp med dem för jag är osäker på tekniken. Chinsen kanske man ska köra med vikt på men det får komma senare.

Ja, det är väl allt. Förhoppningsvis kommer det gå bra så in i helvete. Titta på det om ni vill och kommentera gärna.

//TheLoser

TheLoser
2005-01-10, 23:04
Var trött idag, glömde bältet för att stödja korsryggen också :( Kändes pissigt när jag kom in och upptäckte att jag hade sänkt mig ordentligt. Fick träna på 110 kilo i benpressen, usch.
Men va fan, känns redan som om passet tog riktigt ordentligt på benen. Kan säkerligen öka nästa eller näst nästa pass. Kör igång med kreatin imorogn också.

Benpress
15st*70kg
10*80
10*90
7*100
6*110
5*110

Knäböj
10*50
7*60
6*60

Utfall
4*40
4*40

Axelpress
8*12,5
6*12,5
6*12,5

Militärpress
8*25
6*30
5*30

Hantellyft åt sidan
10*8
5*10
5*10

Crunch med rep
10*8:an (Vet ej vikt bara nummer)
7*11:an

Är svag, mkt svag just nu. Men det kommer väl eller vad tror ni?

Fatalist
2005-01-10, 23:32
Var trött idag, glömde bältet för att stödja korsryggen också :( Kändes pissigt när jag kom in och upptäckte att jag hade sänkt mig ordentligt. Fick träna på 110 kilo i benpressen, usch.
Men va fan, känns redan som om passet tog riktigt ordentligt på benen. Kan säkerligen öka nästa eller näst nästa pass. Kör igång med kreatin imorogn också.

Benpress
15st*70kg
10*80
10*90
7*100
6*110
5*110

Knäböj
10*50
7*60
6*60

Utfall
4*40
4*40

Axelpress
8*12,5
6*12,5
6*12,5

Militärpress
8*25
6*30
5*30

Hantellyft åt sidan
10*8
5*10
5*10

Crunch med rep
10*8:an (Vet ej vikt bara nummer)
7*11:an

Är svag, mkt svag just nu. Men det kommer väl eller vad tror ni?

Klart det kommer! Bara att ösa på
:bpump:

Ang spänst så är explosiva knäböj bland det bästa du kan köra om du vill ha spänstigare/explosivare ben :cheers:

Om jag vore du skulle jag dock lägga böjen före benpressen, den är den självklara huvudövningen

wintzell
2005-02-28, 09:40
Det är bara å kämpa på!
Förresten, inget för baksida lår? Eller utfallen kanske tar på baksidan? Fast, naee?

Jay-Z
2005-02-28, 10:29
Axlar verkar vara en stark sida, både hantellyften åt sidan samt militärpressarna var bra. Förstår att det måste kännas svårt att gå upp tio kilo när man tränar så mycket cardio. Lycka till och kämpa på! :)

30cm
2005-03-02, 17:18
Lägg upp lite bilder :)

Härligt att du kör så basic!