handdator

Visa fullständig version : Frustrerande ALA-rekommendationer!


Nadja
2005-01-02, 16:23
Nu har jag dammsugit Kolo´s ALA-trådar och är mer förvirrad än någonsin :rolleyes: Följande vill jag hemskt gärna få förklarat:

1. Finns det vissa individer som inte reagerar (positivt) på ALA precis som det finns kreation-non-responders?

2. Alla verkar ha olika förslag kring doseringar. Sett till de "biverkningar" (trötthet, seghet etc) som vissa verkar uppleva: finns det någon minsta rek dos som ändå ger hyfsad effekt? Eller är det principen "testa själv vad du tål" som gäller?

3. Jag har ju fattat att det bästa är att sprida intaget av ALA under dagen och ta ca 30 min innan måltid. Men: på morgonen innan cardio (innan frukost) kan det knappast vara så bra att ta ALA eller?? (tänker att då är ju insulinnivåerna redan låga)

4. Mina ALA-kapslar ger 100 mg/kapsel. Återförsäljaren rekommenderar 3-6 kapslar per dygn, på burken står det 1-2 kapslar. Är det ovärt att ta så lite som 3 kapslar dvs 300 mg ALA?

Har fler funderingar men börjar här och hoppas någon har lust att ge mig lite tips! Hälsn Nadja