handdator

Visa fullständig version : Träningschema problem..


Tys0n
2005-01-02, 16:00
Hej!

Kör nu

Tis: Biceps , Triceps

Tor: Bröst , Axlar

Lör : Rygg , underarmar , nacke

Men jag tror bicepsen får för lite vila , blir ju lixom 2 pass i veckan i med rygg träningen tar ganska mycket på biceps också..

E det bättre att köra så här i stället

Tis: Bröst , Axlar

Tor: Biceps , Triceps

Lör: Rygg , underarmar , nacke

Då blir det 1 dags vila innan dom ska tränas igen och sen 4 dagar igen till det "riktiga" biceps passet...

Vilket hade ni kört på?
Tacksam för svar

Tys0n
2005-01-02, 23:59
Upp

Upp

Upp

Frazze
2005-01-03, 01:26
tycker det är en lite skum split hur du än gör. Axlar och nacke, Bröst och triceps, rygg och biceps + underarmar skulle jga ha kört.

Fatalist
2005-01-03, 01:50
Hej!

Kör nu

Tis: Biceps , Triceps

Tor: Bröst , Axlar

Lör : Rygg , underarmar , nacke

Men jag tror bicepsen får för lite vila , blir ju lixom 2 pass i veckan i med rygg träningen tar ganska mycket på biceps också..

E det bättre att köra så här i stället

Tis: Bröst , Axlar

Tor: Biceps , Triceps

Lör: Rygg , underarmar , nacke

Då blir det 1 dags vila innan dom ska tränas igen och sen 4 dagar igen till det "riktiga" biceps passet...

Vilket hade ni kört på?
Tacksam för svar

Blir nog tungt med ett tricepspass efter ett bröst/axelpass. Fast du kanske har väldigt bra återhämtningsförmåga?

Tys0n
2005-01-03, 12:44
ingen svarade på min fråga om vilan för bicepsen ?

Numero1
2005-01-03, 16:28
Varför inte köra:
Biceps/rygg
Axlar/underarmar/nacke
Triceps/bröst?

Vad hände med benträningen och magträningen?

Tys0n
2005-01-03, 19:40
jag vill varken kombinera bröst , triceps eller rygg , biceps , för efter man kört biceps passet så pallar man absolut inte köra lika mkt på ryggen , och då få rju inte ryggen den träningen smo den hade fått på ett enskilt pass...

Fortfarande har ingen svarat på min vilo fråga ang . bicepsen

aliquis
2005-01-03, 22:23
Biceps överlever det väl, tycker numeros fråga är mer intressant :)

Bröst & axlar
Rygg & mage
Ben & vader
Armar

Så har du ju löst det (ja, lika ofta för biceps, men vem bryr sig, tror du inte biceps klarar av att användas två ggr i veckan?)... Spliten är bara skriven utan att vara genomtänkt.

Tys0n
2005-01-03, 22:59
Men e ni lite måndags sega här eller? Min fråga handlar inte om träningschema utan om vilkar dagar som e bäst , blir ju längre vila på alternativ 2