View Full Version : Crecendo
Agent Orange
02-01-2005, 15:37
Funderade lite på vad jag vill uppnå med träningen under 2005 och kom fram till följande mål:
ta 110 kg 5 reps i knäböj, låren åtminstone parallella med golvet
maxa på 100 kg i plan bänkpress
göra 5 reps på 100 kg (inklusive kroppsvikt) i chins
öka armmåttet till 39 cm
göra 8 reps på hela magasinet i Nordics sidolyftsmaskin
En del av de här målen borde vara relativt lätta att nå, den sista punkten i listan ovan tror jag att jag kan ta inom en månad egentligen. Kommer inte på något bättre mål för axlarna.
Jag började träna för att jag tyckte jag var klen och ville gå upp i vikt. Det har jag lyckats med, väger nu ca 17 kg mer än när jag började, dock med en hel del mer fläsk. Men eftersom det visade sig att det var riktigt roligt att träna också så har jag fortsatt.
Är 26 år, väger 83 på morgonen och var 179 cm lång vid mönstringen för 8 år sen. :)
Har stått stilla i bänken hur länge som helst, men nu har det lossnat. Ökade 10 kg i bänken de senaste två månaderna. Armarna har jag inte tränat specifikt mer än någon gång då och då de senaste åren (har tränat flera år mina resultat till trots) så de borde väl växa bra nu om jag lägger lite krut på det.
Syftet med den här journalen är att dokumentera mina framsteg, öka motivationen, kanske få lite tips och att ha någonstans att posta allehanda funderingar och kanske framsteg inom andra områden också (teckning/målning).
Agent Orange
02-01-2005, 15:49
Årets första pass: axlar
Eftersom jag stått stilla i bänkpress länge så tog jag bort alla andra pressövningar. Därmed har det blivit mycket sidolyft. Nu har jag kört sidolyft i maskin ett tag eftersom jag får ont längs med höger underarm när jag kör med hantlar. Det uppkommer bara om jag inte har värmt upp väldigt ordentligt innan, men inte alls med maskinen. Snart kommer jag nog växa ur sidolyftsmaskinen (Nordics) ändå så då får jag väl hitta på något annat.
4 set kryssdrag för baksidan: 9 reps @ 17kg, 7? @20kg, 3 @ 22 kg, x reps @ 20 kg
4 set sidolyftsmaskin: 7 @ 70 kg, 4 @ 75 kg (näst sista plattan), 4 @ 70, 5 @ 65 kg
2 set axelpressar i maskin
3 ofokuserade set i tricepsmaskin
1 avslutande set framåtlutande kabeldrag åt sidan
Blev mycket maskiner idag. Men bra gick det, blev lite förvånad över hur lätta kryssdragen blivit sen sist. Trodde inte sidolyften skulle vara så lätta heller.. Kanske beror på vilan över julen.
Agent Orange
04-01-2005, 15:52
Idag var det dags för ett ryggpass.
Chins med v-handtag:
7*(kv + 5 kg)
4*(kv + 5 kg)
4*(kv + 2,5 kg)
5*kv
rodd med v-handtag:
5*65kg
8*75kg
8*85kg
6*85kg
latsdrag bakom huvudet
6*60kg
8*55
Band fast vikten runt midjan med två hopprep.. inte helt optimalt. Har beställt ett bälte med krokar och grejer från budofitness, hoppas den kommit till nästa chinspass! Uppenbarligen behöver jag hänga på vikter, för tidigare ökade jag inte alls. Körde mina 8 reps hela tiden. Sen testade jag att binda 2,5 kg runt midjan, och gjorde fortfarande 8 reps! Och 5 kg extra gick ju bra nu. Ska försöka öka med 2,5 kilo nästa gång också.
Var rejält trött när jag kom till latsdragen. Biceps värkte och vikten kändes mycket tyngre än den var.
Rodden blev lite halvslarvig, borde kanske sänkt vikten till 80 kg igen efter första på 85kg.
Agent Orange
07-01-2005, 14:28
Tog en paus från tentapluggandet och körde lite benträning istället.
Knäböj
(uppvärmning: 6*60kg, 3*80, 2*90)
6*100kg
6*102,5kg (PB, whee)
5*102,5kg
6*100kg
Blev hyfsade böjar. Tillräckligt djupa (under parallellt) men med lite böjd rygg tyvärr. Kanske är magen som är för svag.
Benspark
8*80kg
8*85kg
8*85kg
Gjorde några set stående vadpress och repcrunches också sen fick det räcka för idag.
Tror jag ska börja skriva PB efter varje set där jag slagit mitt personliga rekord. Har gjort PBs varje pass nu i ett par månader :hbang:
Ser ju bra ut! Var tränar du?
Agent Orange
07-01-2005, 18:07
Ser ju bra ut! Var tränar du?
Campushallen! Ser egentligen inga alternativ eftersom jag bor i Ryd.. :cryout:
Skulle bli för krångligt att cykla ner på stan hela tiden.
Campushallen! Ser egentligen inga alternativ eftersom jag bor i Ryd.. :cryout:
Skulle bli för krångligt att cykla ner på stan hela tiden.
Ah, då kör vi på samma ställe! Schyssta böjar förresten. :thumbup:
Agent Orange
07-01-2005, 19:20
Ah, då kör vi på samma ställe! Schyssta böjar förresten. :thumbup:
Coolt! :) Vi verkar vara en hel del som tränar där. Ja böjen har alltid gått bra. Har inte prioriterat böj på länge eftersom överkroppen gick dåligt. Men nu när det har släppt så blir det full fart framåt på alla fronter :cool:
Agent Orange
11-01-2005, 10:38
Cyklade ner till gymmet tidigt som fan (8:15) och förväntade mig inte att det skulle vara folk där, men det var det.. Däribland en av de som jobbar där som hade med sig sin dotter i sexårsåldern. Det visade sig vara en dålig ide. Ungen ställde frågor till sin mamma mitt i setten och gick och pillade på allt. Hon la sig på mage på min bänk när jag vilade, och gjorde någon sorts torrsim. Sen försökte hon dra ut en 10-kiloshantel från racket och fick den på sig med gråt som följd. Morsan tröstade henne med enda handen och gjorde pushdowns med den andra :)
Värmde upp lite med ett par set för rotatorcuffarna. Vet inte vad övningen heter men man håller i ett par hantlar ungefär som om man skulle köra axelpressar, fast istället så roterar man dem framåt/nedåt..
plan bänkpress:
uppvärmningsset +
4 * 85 kg (pb)
2 * 85
4 * 80
Lyckades höja 2,5 kg nu igen. Har höjt lika mycket de senaste 5 gångerna. Hoppas jag kan fortsätta med det. Nu skakade armarna så fort jag greppade strången iofs :D
lutande hantelpress
6 * 30 (18°)
4 * 30
? * 28 (24°)
? * 25
Tre set
hantelflies också med 12-kiloshantlarna.. började bli trött.
Biceps:
3 set preacher curls med ez-stång och 24 kg vikter. Undrar vad stången väger..
Agent Orange
13-01-2005, 12:09
sidolyftsmaskin:
5 * 80 (pb, hela magasinet)
2 * 80
? * 75
? * 75
2 onödigt lätta set axelpress i maskin
framåtlutande sidolyft med kablar
8 * 15
8 * 17
7 * 17
8 * 15
tricepsmaskin
? * 55
6? * 65
4 * 65
Kände mig seg idag. Beror nog på att jag åt mindre än vanligt igår eftersom min kroppsvikt har börjat skena. Morgonvikt 84,7 kg.
Agent Orange
15-01-2005, 16:10
När jag kom ner till gymmet i morse så var det stängt! Av någon anledning hade de frångått sina ordarie öppettider :confused: Så det bidde inga chins idag :insane:
Istället har jag målat. Började för ett par dagar sen, tänkte göra något snabbt för en gångs skull och inte harva på i flera månader.
Kommentarer är mycket välkomna! Efter att bilden togs har jag lagt ett lager klar röd halvtransparent färg över kroppen, så den är inte lika blek längre. Målar efter en krokiskiss.
http://l121.ryd.student.liu.se/~stefan/tavlan.jpg
Agent Orange
16-01-2005, 14:51
chins med v-handtag
7 * 6,25 kg (pb)
4 * 6,25
4 * 3,75
vanliga chins
3 * kv
latsdrag, rak stång
8 * 50 framför nacken. Kändes inte lika bra som bakom.
6 * 60 bakom nacken
5 * 60 bakom
kabelrodd med v-handtag
8 * 75 kg
8 * 85
8 * 90 (pb)
Magmaskin
Ett par set
Vågade inte öka med 2,5 kilo i chinsen som planerat eftersom min kroppsvikt ändå ökat så mycket. Var nog rätt beslut för det kändes tungt och jag fuskade nog lite med hur högt upp jag drog mig.
Bestämde mig för att testa att ro på 90 kg eftersom det kändes som jag hade krafter kvar. Blev mycket förvånad över att jag fortfarande kunde göra 8 reps! :hbang:
Å andra sidan körde jag väldigt ostrikt, röven lättade till och med från underlaget ett par gånger när jag drog bak, antar att jag använde benen ganska mycket.
Summa summarum så blev det ett lyckat pass. Hade mycket mer ork kvar framåt slutet än förra ryggpasset, hade nog kunnat ro ett par set till.
Bra pass! Och schysst målning! :thumbup:
Agent Orange
16-01-2005, 21:14
Bra pass! Och schysst målning! :thumbup:
Tack! :cheers:
Ska försöka låna digitalkamera igen när jag är färdig så att jag kan lägga upp slutresultatet.
Runda Grodan
16-01-2005, 22:06
Cool avatar. Är det du som har gjort den? Agent Orange var väl kodnamnet på ett ämne som användes under Vietnamkriget för att avlöva skog och därmed försvåra för fienden att gömma sig? Ledde till en massa sjukdomar hos de som utsattes för det.
På Tori Amos skiva "Boys for Pele" är det även en låt.
Ribbit, ribbit!
Agent Orange
16-01-2005, 22:57
Cool avatar. Är det du som har gjort den? Agent Orange var väl kodnamnet på ett ämne som användes under Vietnamkriget för att avlöva skog och därmed försvåra för fienden att gömma sig? Ledde till en massa sjukdomar hos de som utsattes för det.
På Tori Amos skiva "Boys for Pele" är det även en låt.
Ribbit, ribbit!
Jupps, det är jag som har gjort den. Det är iofs i princip bara färg lagd över ett foto i Photoshop..
Det där om Vietnam stämmer också. Finns ingen bra anledning till att jag kallar mig det, tog det för att jag är rödhårig och det lät lite coolt :em:
Att Tori Amos gjort en låt om mig visste jag inte, den måste jag ladda hem :angel:
Nu fattar jag ämnet på din tråd. :thumbup:
Agent Orange
18-01-2005, 21:58
Nu fattar jag ämnet på din tråd. :thumbup:
Haha :D Ja det är kanske inte så många som kopplar. Valde italienska ist för spanska eftersom det ju är en internationell musikterm också..
Agent Orange
19-01-2005, 12:46
knäböj
(uppvärmning: 8*60, x*70, 2*80, 1*90, 1*100)
5 * 105 kg (pb)
5 * 105
5 * 105
5 * 105 (?)
5 * 100
benspark
x*70
8*85
8*85
lårcurl
x*35
6*40
6*40
Böjarna kändes ganska bra. 105 kg kändes lättare den här gången än 102,5 gjorde förra.. Kommer nog göra en till miniökning på 2,5 kg nästa gång.
Många söta flickor på gymmet idag av någon anledning. Skriver "flickor" eftersom jag kände mig som en fet gammal gubbe brevid dem :( Men de var väl runt 19 år antar jag..
Bra böjar. Dags för benpass idag för mig också. Men du kör ingen benpress?
Agent Orange
19-01-2005, 14:27
Bra böjar. Dags för benpass idag för mig också. Men du kör ingen benpress?
Nepp, tycker det räcker med böjen. Brukade köra mycket benpress tidigare iofs men den senaste gången jag körde det kände jag mig stel och "stum" i vristen efteråt. Så här i efterhand misstänker jag att vinkeln på plattan var dåligt inställd bara, men det var iaf anledningen till att jag la ner benpressandet.
Fatalist
19-01-2005, 14:35
För att inte glömma att Depeche Mode gjort en skitskön instrumental låt vid namn "Agent Orange".
Bara en fotnot :D
Grymma böjar! :bpump:
Runda Grodan
19-01-2005, 17:56
Kör du inga vader när du kör ben? Kör du vader i ett annat pass och i sådana fall varför? Har du bra vader?
Jag har väldigt mycket Depeche mode eller rättare sagt min bror har det. Jag har hans samling för tillfället. Det är möjligt att jag har den låten utan att jag känner igen den... Hur som helst är Depeche sköna, i alla fall de senare låtarna när det inte låter så mycket plippande och ploppande.
Agent Orange
19-01-2005, 18:19
Kör du inga vader när du kör ben? Kör du vader i ett annat pass och i sådana fall varför? Har du bra vader?
Jag har väldigt mycket Depeche mode eller rättare sagt min bror har det. Jag har hans samling för tillfället. Det är möjligt att jag har den låten utan att jag känner igen den... Hur som helst är Depeche sköna, i alla fall de senare låtarna när det inte låter så mycket plippande och ploppande.
Oftast inte :em:
Nu stod det någon tjej och sov i stående vadpressen så jag tog det som ursäkt för att skippa vaderna.
Mätte ena vaden nu: 37,5 cm. Knappast imponerande..
Min farsas vader ser ut som om någon fäst en klase vindruvor i knävecket och sen dragit hud över dem, och han tränar inte alls om man inte räknar hans sporadiska löprundor. Det kanske betyder att jag har anlag? :) Ska börja köra dem mer regelbundet och se vad som händer..
Ja, vem fan har vader. Fast jag börjat träna dem nu, så jag får se om det blir några resultat. Annars blir det till att fortsätta med långbyxor.
Skäggmiffot
19-01-2005, 21:43
Hur ser ditt kostupplägg ut en träningsdag? :confused:
Agent Orange
20-01-2005, 11:26
Hur ser ditt kostupplägg ut en träningsdag? :confused:
Haha, känner vi möjligtvis varandra? *rolleyes* Lustigt namnval, du har ju inget skägg.
Hur som helst, jag följer i princip råden i den här tråden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33691&page=1&pp=15). Jag blandar lika delar malto och druvsocker, totalt ca 1,3 - 1,5 dl (beroende på muskelgrupp) med vassle (inte så noga med mängden här, kanske 60-70 cl). Drygt en halv deciliter av den här blandningen häller jag i vattenflaskan (hemma, när den är torr alltså) för konsumtion under själva passet. Resten har jag i en shaker som jag dricker upp halva av direkt efter passet, och andra halvan efter duschen 10 minuter senare.
Sen cyklar jag hem och blandar till ca 50 g malto/dextro med lite vassle som jag sörplar i mig under en halvtimmes tid. Sen blandar jag en ny drink och dricker den under en halvtimme.. Efter det så börjar jag förbereda en riktig måltid vanligtvis bestående av pasta och kyckling samt lite wok-grönsaker och en sås. Under tiden jag väntar på att maten ska bli klar käkar jag russin.
Lagar inte till så mycket pasta eftersom jag redan fått i mig massor med kolisar, och eftersom jag vill äta ett till litet pastamål några timmar senare. På kvällarna äter jag upp en halv påse torrostade jordnötter (100 g, 620 kcal). Innan jag lägger mig äter jag ofta en halv burk kesella eller en halv burk tonfisk.
Med andra ord så följer jag råden i tråden ovan förutom att jag undviker att ta stora mängder socker på en gång. Jag föredrar att dela upp det.
Sen jag började köra på det här sättet (kanske 2 månader sen) har det inte gått ett enda pass utan pb. Fast jag har minskat repsantalet också, samt varit mer noga med att ha en regelbunden sömn (ställer klockan även på helger).
Nu har jag börjat oroa mig för att bli fetare och snålar ibland med maten.. Så uppgången planar kanske ut snart. Kanske borde tillägga att jag låg på kaloriöverskott även innan den här ändringen, men ökade inte lika snabbt i styrka (eller kroppsvikt).
Edit: typ 1 timme före passet äter jag frukost bestående av 2 dl havregrynsgröt, mjölk, äppelmos och kanel plus en vassledrink. Vitaminpiller morgon och kväll. Har nästan alltid vitlök i middagarna för att hålla förkylningar borta.
Ser ut som du har bra koll på kosten. Har upplevt samma sak som du, direkt efter det att jag börjat med malto/dextro + protein före och efter träningen har det i princip blivit pb varje gång jag tränat.
Agent Orange
21-01-2005, 11:55
Ser ut som du har bra koll på kosten. Har upplevt samma sak som du, direkt efter det att jag börjat med malto/dextro + protein före och efter träningen har det i princip blivit pb varje gång jag tränat.
Glykogen :love:
Agent Orange
21-01-2005, 12:11
plan bänkpress
(uppvärmning: 8*50, x*60, 1*80)
3 * 87,5 kg FAIL (pb)
2 * 85 (?)
3 * 82,5
3 * 80
lutande hantelpress
6 * 30 kg, 30°
3 * 30
5 * 28,5 kg, 24°
preacher curls
8 * 10 kg
5 * 20
8 * 25
4 * 27,5 (pb?)
4 * 25
alla vikter exklusive stångens (ez) vikt.
Jahopp, så kom då dagen då jag inte klarade att öka 2,5 kg i bänken utan att sänka antalet reps. Funkar inte att oroa sig över matintaget, borde ställa undan vågen. Men pb blev det ju i alla fall. Får se om jag ändrar upplägget lite nästa gång, borde ge övre bröst prio.
Ska fan aldrig mer faila i bänken, inte kul när man inte har passare. Kände redan på 3:e reppen att det här går inte, men jag var ju tvungen att prova..
Bra pressar, lite coolt att du vågar köra själv ändå. ;)
Agent Orange
21-01-2005, 12:28
Bra pressar, lite coolt att du vågar köra själv ändå. ;)
Skillnaden mellan coolhet och vansinne är väldigt liten ibland. *grr27*
Skillnaden mellan coolhet och vansinne är väldigt liten ibland. *grr27*
Så det ska vara! :thumbup:
Agent Orange
24-01-2005, 19:42
sidolyft i maskin
5 * 80
några set till. Kommer inte ihåg hur många sets/reps etc.
framåtlutande sidolyft med hantel
8 * 7kg
8 * 8 kg
8 * 9 kg
8 * 9 kg
8 * 10 kg
tricepspress bakom huvudet i maskin
5 * 55
8 * 70
6 * 70
4 * 70
Blev ett halvdant pass idag. Studierna kommer ivägen en del för tränandet tyvärr..
Sidolyften gick till så att jag lutade mig framåt så att ryggen var ungefär parallellt med golvet samtidigt som jag höll med ena handen om en av stolparna till kabelhissen. Brände bra i baksidan.. gillar att köra med en arm i taget så att man kan balansera med den andra. Hade nog kunnat köra tyngre. Ska nog köra likadant nästa gång också, istället för att köra baksidan med kablar som jag brukar.
En annan bra övning för baksida axlar är att ligga på mage på en bänk med några graders lutning och köra lyften. Den tar riktigt bra på mig åtminstone. :thumbup:
Agent Orange
25-01-2005, 14:32
En annan bra övning för baksida axlar är att ligga på mage på en bänk med några graders lutning och köra lyften. Den tar riktigt bra på mig åtminstone. :thumbup:
Jo jag har kört på det viset ganska mycket. Nackdelen med det är att golvet lätt kommer ivägen tycker jag. Helt klart är iaf att det är bättre för mig att köra en axel i taget, annars är det lätt att formen blir dålig och jag använder helt fel muskler.
Agent Orange
25-01-2005, 15:00
chins med v-handtag
5 * 6,25kg
4 * 5 kg
5 * kroppsvikt
latsdrag bakom nacken
6 * 65 kg
8 * 60 kg
stångrodd
3 set
magmaskin
3 set
stående vadpress
3 lätta set
Min fina uppåtgående period är definitivt över nu. Ska passa på att ändra lite i upplägget. Stångrodd t.ex. har jag bara kört en gång förut, för länge sen. Testade att köra på 80kg men det kunde jag inte köra på utan att fuska så jag sänkte till 70, det gick fint att köra 8 reps på det. Ska nog fortsätta med stångrodd ett tag till, kan vara bra för korsryggen eftersom jag ju inte kör marklyft.
Budofitness har fortfarande inte hört av sig angående viktbältet jag beställde men nu låg det ett sådant bälte vid chinsställningen. Antar att de köpt in ett sådant för det verkade inte tillhöra någon. Kanon! Budof kan ta sig i *****.
Agent Orange
29-01-2005, 14:02
knäböj
(uppvärmning: 8*stången, 6*60, 2*80, 1*90, 1*100)
6*107,5kg (pb)
5*110 (pb)
4*110
6*100
benspark
2 set på 85 kg
lårcurl
3 set, 45 kg som mest
vadpress
x * 80
x * 85
x * 90
x * 90
Jahopp, då har jag nått ett av målen jag satte upp för 2005 då :D
Gick mycket lättare än jag trodde, men man ökar ju snabbt i övningar som man inte kört på ett tag. Ska inte öka vikterna i böj mer på ett tag nu.
Hade för en gångs skull en passare idag, så det var därför jag vågade mig på att höja två gånger.. men det var inga problem, hade kanske kunnat lägga på ännu mer.
Apropå målen jag satte upp så mätte jag armarna för någon dag sen, de har visst svällt upp ordentligt sen jag började träna dem specifikt (har gått upp 3kg i vikt sen nyår också iofs). De mätte 39 cm, så det målet får jag väl också anse uppfyllt. Men det känns lite trist när jag vet att det mest beror på pump och fett. Mätte på en vilodag iofs, så pumpen var inte 100%.
Agent Orange
01-02-2005, 11:00
Tänkte träna bröst med lite fler reps och ligga längre ifrån failure idag. Detta för att ge kroppen lite vila eftersom jag ökat mycket i bänk under november/december. Biceps däremot har jag inte hunnit mer än komma igång med, så där körde jag tungt.
lutande hantelpress 30°
8*12kg
8*20
8*25
8*27,5
8*27,5
plan bänkpress
8*40
8*60
5*70
preacher curls med ez-stång
alla vikter exklusive stångens vikt..
x * 10
5 * 20
2 * 25
6 * 30
4 * 32,5 (pb?)
5 * 25
tror jag har glömt ett set här någonstans men jag vet inte på vilken vikt etc.
Ser bra ut, speciellt stångcurlen. Men du kör inga hantelövningar? Och inga kabelövningar? Ett av få områden jag själv använder kabel är för biceps och tycker det känns bra.
Agent Orange
01-02-2005, 11:28
Ser bra ut, speciellt stångcurlen. Men du kör inga hantelövningar? Och inga kabelövningar? Ett av få områden jag själv använder kabel är för biceps och tycker det känns bra.
Nej jag är väldigt fäst vid ez-stången och scottcurls-dynan :) Men det kanske vore bra att prova något nytt. Tjänar man på att variera även för en så liten muskel som biceps?
edit: antar det, ska testa något nytt nästa gång!
Agent Orange
06-02-2005, 14:19
Morgonvikt: 86,6 kg
chins med v-handtag
8 * kv (kunde ha gjort fler här..)
7 * kv
4 * kv
latsdrag bakom nacken med rak stång
8 * 60
7 * 65
3 * 70
stångrodd
8 * 50
8 * 70
8 * 70
magmaskin
10 * 35
9 * 45
4 * 55
4 * 50
Kände mig seg idag.
Jag gjorde ett axelpass för två dagar sen också som jag aldrig orkade skriva in. Men jag låg på samma reps och vikter som förra gången *grr*
Du och dina v-handtag! Den ende jag sett köra de på CH är en kortare kille. Är det du? ;)
Agent Orange
06-02-2005, 14:53
Du och dina v-handtag! Den ende jag sett köra de på CH är en kortare kille. Är det du? ;)
Jag börjar tröttna på dem faktiskt :D Kanske dags att lägga dem åt sidan ett tag.
Jag är nog kortare än dig att döma av dina bilder men jag når upp till medellängd ändå.. 179 cm tror jag. Enklaste sättet att identifiera mig är nog via hårfärgen, har bara sett en annan rödhårig kille där men han ser ut att väga mindre än mig.
Jag börjar tröttna på dem faktiskt :D Kanske dags att lägga dem åt sidan ett tag.
Jag är nog kortare än dig att döma av dina bilder men jag når upp till medellängd ändå.. 179 cm tror jag. Enklaste sättet att identifiera mig är nog via hårfärgen, har bara sett en annan rödhårig kille där men han ser ut att väga mindre än mig.
Äsch, jag är bara 180. Men jag antar att du tyckte jag verkade längre för att jag är så spinkig. *cry* :D
Agent Orange
06-02-2005, 16:52
Äsch, jag är bara 180. Men jag antar att du tyckte jag verkade längre för att jag är så spinkig. *cry* :D
Du är ju starkare än mig i det mesta så klen kan jag inte kalla dig *kissass*
Apropå axelpasset som jag inte orkade skriva in så ska jag helt klart återgå till att köra baksida axlar med kablar. När man kör med hantlar så är det ju bara tungt i toppläget, i resten av rörelsen är det ju inget motstånd. Med kablar är det tungt hela vägen..
Agent Orange
11-02-2005, 15:11
Hade ingen penna med mig så många av vikterna är gissningar.
plan bänkpress
(uppvärmning: 8*20, 8*50, 5*60, 1*70)
4 * 87,5 (mini-pb, 1 rep mer än sist)
5 * 80
6 * 70
lutande bänkpress i smith
5 * 70
5 * 70
5 * 70
scottcurl med ez-stång
(vikter exkl. stång..)
5 * 32,5
5 * 30
5 * 25
alternerande hammarkrullar
8 * 12,5
6 * 15
hantelflies
8 * 10
8 * 12,5
6 * 15
Kände mig riktigt pigg och fräsch idag! Har inte tränat alls under veckan eftersom jag vaknat några nätter och sen inte kunnat somna om på flera timmar, så jag har fått ganska mycket vila från träningen. Packade träningsväskan och tog med till en föreläsning i onsdags, men när jag kom på mig själv med att sitta upprätt med slutna ögon och sova så åkte jag hem istället.
Två glada överraskningar på gymmet idag: identifierade och hälsade på jay-z, och upptäckte att ett power rack har installerats! Ett power rack var (förutom mer plats) det enda jag saknade där.
Såg ju ut som ett bra pass trots dina sömnproblem. Riktigt skönt med ett powerrack, jag tycker allt att CH börjar arta sig nu.
Agent Orange
11-02-2005, 15:35
Såg ju ut som ett bra pass trots dina sömnproblem. Riktigt skönt med ett powerrack, jag tycker allt att CH börjar arta sig nu.
Ja det kommer blir riktigt bra när de byggt färdigt! Men då kommer de väl öka kortpriset med en tusenlapp antar jag, de brukar ju göra det en gång om året.. *grr*
Agent Orange
11-02-2005, 15:58
Måste bara tillägga att när jag kom ut i omklädningsrummet idag med pump i bröst, biceps och triceps så mötte jag en bekant från spanska-kursen som direkt sa att jag hade biffat till mig under hösten :love:.
Jag vet ju att vikterna både på stången och kroppen har ökat ordentligt i höst, men det var ändå kul att få höra att det syns, och att det inte bara är fett..
För några dagar sen så ställde förresten en 65-kilos kompis mig frågan "men varför tar inte du steroider?". WTF?! Det var den skummaste fråga jag fått på väldigt länge.. Den kom efter att jag visat honom bilder på en grov kolo-medlem *rolleyes*
Agent Orange
16-02-2005, 16:18
Bestämde mig för att slå ihop ben- och axelpasset för att förkorta cykeln, har ju inte blivit så mycket träning på sistone.
knäböj
(uppvärmning: 8*20, 6*60, 2*90, 1*100)
5 * 110
7 * 100
7 * 100
axelpress
utan ryggstöd:
8*12,5
6*15
6 * 20
6 * 22,5
3 * 25 med ryggstöd 90°
Körde två för lätta set rotatorcuffträning, sen testade jag att köra sidolyft med hantlar för att se om min smärta i underarmarna hade försvunnit men den kom nästan direkt så jag höjde aldrig till "riktiga" vikter.
framåtlutande sidolyft med kablar för baksida axlar
8 * 12
8 * 17
8 * 17
Axelpressarna kändes vingliga men bra, jag tror att jag kan öka ganska snabbt i den övningen om jag bara får till balansen.
Har målat lite på sistone. Här är två påbörjade målningar. Jag har gjort en del ändringar sen fotona togs så de är inte helt färska. Den ena tavlan postade jag en tidigare version av förut. Jag hittade för övrigt en tjej som tyckte det var roligt att posera och ville göra det ofta, men nu verkar jag ha skrämt bort henne. Typiskt. Det är inte hon på bilderna förresten.
http://l121.ryd.student.liu.se/~stefan/olja-johanna-01.jpg
http://l121.ryd.student.liu.se/~stefan/olja-rumpa-01.jpg
schyssta böjar, räcker det dock med 3 set ben enbart då ? ganska stor skillnad ben/axlar i storlek men du kör ju många fler set på den mycket mindre muskelgruppen :confused: fast benen kanske växer på bra ändå?
angåene bilderna, riktigt schysst faktiskt, fast det döljer sig inget dolt budksap bakom dom va ? typ, skulle vara schysst ha en brud :D skämt åsido.
Agent Orange
16-02-2005, 16:40
schyssta böjar, räcker det dock med 3 set ben enbart då ? ganska stor skillnad ben/axlar i storlek men du kör ju många fler set på den mycket mindre muskelgruppen :confused: fast benen kanske växer på bra ändå?
Nej tre set är ju ganska lite.. Men knäböj går mycket lättare än allt annat, tyvärr. Hade hellre varit bra på bänkpress :) Jag vill inte att låren ska vara den mest välutvecklade delen av kroppen, så jag håller tillbaka ökningarna i knäböj lite. Ökade med 10 kg sen nyår, det räcker för tillfället.
angåene bilderna, riktigt schysst faktiskt, fast det döljer sig inget dolt budksap bakom dom va ? typ, skulle vara schysst ha en brud :D skämt åsido.
Tanken är att de tjejer som besöker mig ska få lust att ta av sig kläderna och posera när de ser tavlorna :D
Agent Orange
18-02-2005, 12:43
Morgonvikt: 85,8 kg
chins
8 * kv
6 * kv
med v-handtag: 4 * kv
stångrodd
5 * 60
4 * 65
6 * 75
6 * 70
8 * 65
kabelrodd, v-handtag
8 * 65
6 * 75
6 * 80
8 * 80
hypersträck
8 * kv
8 * +10
10 * +20
Stångroddarna gick hyfsat. Jag strävar efter att ha ryggen parallellt med golvet, och det gick ok med undantag av de sista repsen. Vet inte riktigt vilken del av kroppen det är som inte orkar med, men jag tror det är korsryggen. Känns egentligen inte så tungt, men tar jag mer än 75 kg så måste jag ha en mer upprätt hållning.
Kabelrodd verkar jag alltid kunna ta rätt mycket i utan att det känns tungt. Lyckades väl inte köra slut på latsen/rhomberna med stångrodden.
Summa summarum: ett ganska bra men lätt pass.
Trevliga bilder. Men hur lyckades du skrämma bort henne? :D
Bra pass, för övrigt. Men parallell med golvet i stångrodd? Vadan detta?
Tror det är en kombination av mag/ryggmuskler som gör att du inte orkar fortsätta med stångrodden. Fördelen med att vara lite mer upprätt är också att man kan köra tyngre. :thumbup:
Den kom efter att jag visat honom bilder på en grov kolo-medlem *rolleyes*
På mig? :D
Edit: Jaha, du skrev grov!
Agent Orange
18-02-2005, 13:12
Trevliga bilder. Men hur lyckades du skrämma bort henne? :D
Jag skickade lite för många sms på för kort tid bara.. *screwy*
Bra pass, för övrigt. Men parallell med golvet i stångrodd? Vadan detta?
Tror det är en kombination av mag/ryggmuskler som gör att du inte orkar fortsätta med stångrodden. Fördelen med att vara lite mer upprätt är också att man kan köra tyngre. :thumbup:
Hm, jag trodde att det var så man "skulle" köra. Men nu när jag tittar på exrx.net så kör han faktiskt mer upprätt än mig
http://www.exrx.net/AnimatedEx/BackGeneral/BBBentoverRow.gif
Jag skickade lite för många sms på för kort tid bara.. *screwy*
Man lär sig allteftersom. :thumbup: *host* stalker *host* :D
Agent Orange
24-02-2005, 12:53
Man lär sig allteftersom. :thumbup: *host* stalker *host* :D
Ja, jag lärde mig att det inte räcker med några sms.. man måste ringa mitt i natten också, och stå och vänta utanför porten osv. ;)
Agent Orange
24-02-2005, 12:56
Jag har bestämt mig för att sluta skriva här. Känner att jag måste prioritera pluggandet högre, så det kommer nog mest bli halvdana pass inflikade lite här och där framöver, och det känns inte lika kul att skriva ner här. Kanske återkommer med en ny journal senare när jag känner att jag har bättre möjligheter att fokusera på träningen. Så allt hopp är inte ute för er i min stora och trogna läsarskara, ni kanske får möjighet att följa min träning igen någon gång i framtiden :)
Agent Orange
24-02-2005, 21:53
Neeej :(
Va, hade jag läsare? :)
Hav förtröstan, jag börjar kanske med en ny journal någon dag.
plugga inte ihjäl dig, man måste ändå varaiera livet lite och inte bara nöta på skolbänken :P så försök köra lite seriöst ändå om du hittar tid, jag upplever i alla fall träningen som en stund då man glömmer bort vardagsproblemen osv
Agent Orange
24-02-2005, 22:57
plugga inte ihjäl dig, man måste ändå varaiera livet lite och inte bara nöta på skolbänken :P så försök köra lite seriöst ändå om du hittar tid, jag upplever i alla fall träningen som en stund då man glömmer bort vardagsproblemen osv
Jo jag vet.. jag tänker inte plugga ihjäl mig, det är bara det att jag har lite för många hobbies: träning, målning, programmering, läsa, träna, schack, kolo.. Kommer fortsätta träna, men antagligen inte göra några större framsteg, speciellt inte iom att jag antagligen kommer börja deffa snart.
Jag har dessutom bara ett dagkort på gymmet, så jag måste antingen ha en passande lucka i schemat eller skippa en föreläsning för att kunna träna. Inte bra.. ;)
Jo jag vet.. jag tänker inte plugga ihjäl mig, det är bara det att jag har lite för många hobbies: träning, målning, programmering, läsa, träna, schack, kolo.. Kommer fortsätta träna, men antagligen inte göra några större framsteg, speciellt inte iom att jag antagligen kommer börja deffa snart.
Jag har dessutom bara ett dagkort på gymmet, så jag måste antingen ha en passande lucka i schemat eller skippa en föreläsning för att kunna träna. Inte bra.. ;)
öppnar inte gymmet runt 6... föreläsningarna är väl inte vid 6 :devil:
nej det är lite väl kärvt träna kl 6.. gör det själv någon gång, styrkan existerar inte då
Patriarch K
25-02-2005, 00:44
Snygga bilder hörrödu :)
Agent Orange
25-02-2005, 10:27
Snygga bilder hörrödu :)
Tack! :love:
Baan: önskar att jag kunde komma upp och träna så tidigt, men det är nära nog omöjligt.. Har stora problem med att komma i tid till föreläsningar som börjar 8. :(
Hörru, nu är det inte dags att lägga av med styrketräningen. :furious: :whipped:
Jag LOVAR att om du inte finner tid till att prioritera in träningen i ditt liv kommer att du ångra det.
Agent Orange
25-02-2005, 10:52
Hörru, nu är det inte dags att lägga av med styrketräningen. :furious: :whipped:
Jag LOVAR att om du inte finner tid till att prioritera in träningen i ditt liv kommer att du ångra det.
Men jag ska fortsätta träna! Det är bara inte lika lockande att dokumentera styrkemässigt stillastående som framgångar. När jag vågar äta tillräckligt mycket och har möjlighet att styra mitt schema mer igen så känns det nog roligare att föra journal. Men nu har jag 10 kg för hög kroppsvikt och ligger efter med pluggandet..
Men jag ska fortsätta träna! Det är bara inte lika lockande att dokumentera styrkemässigt stillastående som framgångar. När jag vågar äta tillräckligt mycket och har möjlighet att styra mitt schema mer igen så känns det nog roligare att föra journal. Men nu har jag 10 kg för hög kroppsvikt och ligger efter med pluggandet..
Ja, men då är det ok. Bara du fortsätter skriva i min journal. :D
Tycker du borde prova extremdieten också. Less hassle... :D
Agent Orange
25-02-2005, 11:09
Ja, men då är det ok. Bara du fortsätter skriva i min journal. :D
Tycker du borde prova extremdieten också. Less hassle... :D
Jag är glad att jag har din välsignelse! :bow: :D
Extremdiet? Jag gör nog som jag gjorde förra våren, då skalade jag bort 8 kg genom att lägga in cardio, promenader och äta mer fett procentuellt sett. Funkade prima och var inte särskilt jobbigt.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.