handdator

Visa fullständig version : Billigaste maten..


l19124
2005-01-02, 13:42
Som fattig student så är det ju en fördel om maten är så billig som möjlig.
Undrar om ni har några tips på billiga mat affärer.
Vivo, Netto, Lidl och överskottsbolaget är dem jag känner till.
Men var ska man handla... vilken har den billigaste pastan t.ex

:eating:

Prankie
2005-01-02, 14:19
havregrynsgröt och tonfisk, lite nudelkrydda... voila. :D

Callister
2005-01-02, 14:25
Willys

Arnesson
2005-01-02, 14:29
Jag är fattig student. Men det gäller ju att prioritera... för 2-3000kr i månaden får du ganska okej mat. Basvaror är oftast ganska billigt om du handlar lågprismärkena på större butiker, t ex Euroshopper på ICA.

Sen kan du ju passa på att handla när det är extrapriser. Är kycklingfilé billigt, så köper man 10kg istället för 1kg. Om du nu har plats i frysen.

Jag äter nästan bara:

Fläskfilé
Kycklingfilé
Tonfisk
Alaska Polloc
Nötfärs
Kassler
Skinka
Grytbitar av nöt
Högrev

Till detta kör jag med pasta och ris + grönsaker.

Sedan brukar jag även köra med kaisen protein om jag vill utöka proteinintaget.

JAM
2005-01-02, 14:48
En stor besparing gör du om du tar med dig lunch i stället för att äta ute varje dag. Du sparar nog ca 800 kr/mån på det.

Halib
2005-01-02, 15:49
Det beror iofs på vart du bor... Jag har märkt att många ICA och Vivo i förorterna ofta har nedsatta priser på kyckling, skinka, keso, yoghurt å sånt... Berättade förut om kycklingfilé för 10 kr/kg.. min frys e proppfull. Keso och kesella köper jag dagligen för 3,98 kr/st...

jwzrd
2005-01-02, 15:59
En grej att låta bli är Nudlar. Nudlar är INTE billigt. Kolla kilopriset på allting, kolla även protein- resp. kolhydratsinnehåll för dom pengarna. När jag hade som sämst med pengar satsade jag allt på kött och fisk för 50kr/kg. Tonfisk är inte heller nödvändigtvis billigt, kostar det uppåt 7kr burken så är det inte billigt jämfört med mycket godare firre i kyldisken, eller magra grytbitar osv.