handdator

Visa fullständig version : LEAN som fettförbrännare


LJF
2005-01-02, 09:57
Tja det verkar som användare bekräftar dess upppiggande och energi ökande egenskaper. Men jag har inte sett någon som bekräftar dess fettförbränande egenskaper. Så ni som nu har testat det ett tag, upplever ni att det ökat eran fettförbränning och är det vattendrivande?

//Johan

mystic[-_-]
2005-01-02, 10:05
Med en bra kost är det ett bra komplement. Utan en bra kost ser jag ingen mening med att ta det

Peter
2005-01-02, 10:36
Givetvis är det som mystic säger och det står ju även i produkttexten:

"Som du säkert vet ligger grunden till en lyckad viktminskning i att begränsa energimängden du äter i jämförelse med den du förbrukar. Vår nya produkt LEAN är inte någon mirakelprodukt som får kilona att rinna av. Men som komplement till kost och träning hjälper den dig att nå din livs bästa form."

Men det är ju alltid svår att själv veta vad som beror på träning, kost mm. Framförallt om man inte mäter fettmängden exakt, och registrerar allt man äter och rör sig. Men det finns ju studier som tyder på att LEANs ingredienser har tydlig effekt på fettförbränningen.

AG Dulloo, C Duret, D Rohrer, L Girardier, N Mensi, M Fathi, P Chantre and J Vandermander. Efficacy of a green tea extract rich in catechin polyphenols and caffeine in increasing 24-h energy expenditure and fat oxidation in humans. American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 70, No. 6, 1040-1045, 1999.

Chantre P; Lairon D. Recent findings of green tea extract AR25 (Exolise) and its activity for the treatment of obesity. Phytomedicine 9 (1):3-8, 2002

AG Dulloo, J Seydoux, L Girardier, P Chantre and J Vandermander. Green tea and thermogenesis: interactions between catechin-polyphenols, caffeine and sympathetic activity. International Journal of Obesity 24, 252-258, 2000.

Moreno DA, Ilic N, Poulev A, Brasaemle DL, Fried SK, Raskin I.
Inhibitory effects of grape seed extract on lipases. Nutrition. 2003 Oct;19(10):876-9.

Vogels N, Nijs IM, Westerterp-Plantenga MS. The effect of grape-seed extract on 24 h energy intake in humans. Eur J Clin Nutr. 2004 Apr;58(4):667-73

LJF
2005-01-02, 13:36
"Så ni som nu har testat det ett tag, upplever ni att det ökat eran fettförbränning och är det vattendrivande?"

Uppmärksamma "UPPLEVER NI".
Jag känner till undersökningarna för ingredienserna och att man ska ha en diet för minskning av kroppsfettet.
Självklart blir alla svar subjektiva eftersom jag inte förväntar mig att någon har någon kontrollgrupp eller liknande för ett kosttillskott som han/hon köper.
Men jag hoppas också att den som svarar har genomgått någon diet tidigare utan LEAN (eller liknande produkt) och som också genomgått eller genomgår en diet med LEAN.
Tycker han/hon sig märka någon skillnad på fettminskningen eller om det är lättare att genomföra dieten.

Tackar dock för alla svar men föredrar de som inte som inte går in på olika dieter eller proportionerna mellan de olika näringsämnena mm. Det finns säkert andra trådar som tar upp detta.

Gott nytt år!
Johan