handdator

Visa fullständig version : lön för en spinningledare?!


Helea
2005-01-01, 20:20
Hallå där!

Har från ett gym fått en förfrågan om att gå en kurs för att sedan hålla spinningpass. Tänkte - är det någon här som har erfarenhet av det här? Vart ligger lönen runt ungefär?

/Helena

Jorgen
2005-01-01, 20:41
Hör med Tinus. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?userid=2481) Hon sysslar med sånt jobbigt.

//Jörgen

maccan_sth
2005-01-01, 20:52
Cykelinstruktör i Stockholm, jag med! Jag har fått allt mellan nästan ingenting och 300+ kr per klass! PM mig om du vill!

Kul med folk med bra kondition här på Kolozzeum ;)

/m

Prankie
2005-01-01, 21:12
300kr... det måste varit en 3timmar julmaraton där ledare måste ha tomteluva och tända 30 värmeljus under cykel. :D

maccan_sth
2005-01-01, 21:37
300kr... det måste varit en 3timmar julmaraton där ledare måste ha tomteluva och tända 30 värmeljus under cykel. :D

Nej du Prankie! Verkligen inte! :smash:

Cinna
2005-01-01, 21:55
Lönen kan variera kraftigt beroende på gym. Vanligtivs ligger lönen runt 200-300 kronor per pass (Stockholm). Ideella föreingar ger lite mindre, stora företag lite mer.

Andra förmåner som gratis gymkort, kläder, vidareutbildningar kan påverka.




Skicka ett PM om du vill ha mer detaljerard info !

Helea
2005-01-01, 22:05
ok ja 200-300 låter faktiskt bra! =) Skönt att få börja köra ngra pass. Får se vilken utbildning man får bara. Någon som vet några bra utbildningar?

Cinna
2005-01-01, 22:29
Utbildningar finns att hitta på flera ställen runt om i Stockholm.


Mest välkända är SAFE - bra kvalitet men ganska dyra.
www.safe-education.se

Annars erbjder även WorldClass instruktörsutbildning i cyckling.
www.worldclass.se

Personligen rekommenderar jag SSIF:s utbildningar. Har bra rykte på marknaden pga mycket bra lärare, omfattande kurser och framförallt billiga (studentförening).
www.ssif.su.se


Lycka till :)

Helea
2005-01-01, 22:36
Tackar Tackar Cinna! :) Dags å kolla på utbildningar! :D

aliquis
2005-01-02, 00:43
Där jag var fick instruktörerna bara 90kr för ett pass på en timme. Så inget att hurra över, men har man intresset själv så visst, men inte annars.

Helea
2005-01-02, 19:26
Där jag var fick instruktörerna bara 90kr för ett pass på en timme. Så inget att hurra över, men har man intresset själv så visst, men inte annars.

Mn det e ju så himmla kul å spinna! och Om man håller pass får man ju betalt för ngt som e det bästa som finns! (nåja inte det bästa ;) ) OCH DET är ju bara bra. Då kan man leva lite på det man tycker om och inte bara slöa på ett kontor med en massa papper :cool:

kimonque
2005-01-02, 19:31
jag tycker det är tillräckligt jobbigt att värma upp på sån där cykel :)

edit: var får ni eg. eran motivation ifrån??

Prankie
2005-01-02, 19:58
jag tycker det är tillräckligt jobbigt att värma upp på sån där cykel :)

edit: var får ni eg. eran motivation ifrån??

En snygg cykelintruktör där framme som studsa sin röv mot sadeln till takten får en genast att tänka på annat. :D








Skoja bara, men det är ganska kul efter de första pass då man märker sin kondition har blivit bättre.

z_bumbi
2005-01-02, 20:10
Mn det e ju så himmla kul å spinna! och Om man håller pass får man ju betalt för ngt som e det bästa som finns! (nåja inte det bästa ;) ) OCH DET är ju bara bra. Då kan man leva lite på det man tycker om och inte bara slöa på ett kontor med en massa papper :cool:

Som instruktör bör man väl inte köra för fullt å andra sidan men med den lönen så är det ju inte så farligt.
90-120 kr/h är mer rimliga löner som man betalar i städer där det inte finns lika många gym eller klubbar som vill ha en instruktör.

Helea
2005-01-02, 21:19
Ja, det e ruskigt kul att märka att konditionen blir bättre! Första ggn jag satte min fot i en spinningsal var det nästan som att man rann ur rummet! Så himmla jobbigt! Visserligen är det jobbigt nu oxå eftersom ratten har skruvats en aning åt höger hehe

Hur ofta brukar ni spinna då? Bra för kroppen ,-)

maccan_sth
2005-01-03, 08:59
Hur ofta brukar ni spinna då? Bra för kroppen ,-)

Minst 5-6 ggr/vecka, fast då mest som instruktör och det är faktiskt inte lika jobbigt, i alla fall inte på samma sätt! /m