handdator

Visa fullständig version : Akut hjälp med hudbristningar.


pelle
2005-01-01, 19:13
Hej.

Bara de senaste dagarna har jag fått många, ca 6 st, hudbristningar i bröst/bicep-området.

Finns det något sätt att förebygga/motverka?

Tom BAK
2005-01-01, 19:37
japp, sluta träna =)

MAXX
2005-01-01, 19:45
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"

Dessutom så bleknar de med tiden, och jag kan säga att alla som styrketränar seriöst har dom.

pelle
2005-01-01, 19:53
japp, sluta träna =)

Funderar allvarligt på det.

pellepedal
2005-01-01, 20:02
Zink sägs kunna förebygga.

Frazze
2005-01-01, 20:06
Tjena.
Jag slutade mer eller mindre att träna för några år sedan, helt beroende på bristningar.
De bristningar man har kommer inte att försvinna hur man än gör, men de bleknsar som sagt med tiden.
Det finns två olika förklarningar till varför man får dem, den första och är att huden blir för trång när man växer. Den andra är att problemet är hormonellt till viss del. Kanske sanningen finns någonstans där mittemellan. Jag har lite svårt att köpa att huden skulle vara för liten och därför spricka.
Det går knappt att förebygga dem, om det beror på att huden blir för trång torde någon slags lotion kunna hjälpa,man brukar påstå att zink gör huden mer elastisk, frågan är om det blir någon skillnad... Dessutom, om det nu är så att skinnet är för trångt borde det hjälpa att gå ner i vikt.

Det är jäkligt synd att du fått problem med det, det är inte så mycket att göra åt det, man vänjer sig, och det ser inte så otroligt hemskt ut som man själv tycker från början.
Sök på bristningar eller stretchmarks så finns det rätt mycket att läsa här på forumet.

Själv har jag bristningar mer eller mindre på varenda kroppsdel, inget man tänker på egentligen, de som är riktigt jobbiga är dem i armhålorna och däromkring.

Jay-Z
2005-01-01, 20:06
, och jag kan säga att alla som styrketränar seriöst har dom.

*host* Bullshit!

Muaytudd
2005-01-01, 20:06
Zink sägs kunna förebygga.


Blir det inte värre med Zink?

pelle
2005-01-01, 20:09
Tjena.
Jag slutade mer eller mindre att träna för några år sedan, helt beroende på bristningar.
De bristningar man har kommer inte att försvinna hur man än gör, men de bleknsar som sagt med tiden.
Det finns två olika förklarningar till varför man får dem, den första och är att huden blir för trång när man växer. Den andra är att problemet är hormonellt till viss del. Kanske sanningen finns någonstans där mittemellan. Jag har lite svårt att köpa att huden skulle vara för liten och därför spricka.
Det går knappt att förebygga dem, om det beror på att huden blir för trång torde någon slags lotion kunna hjälpa,man brukar påstå att zink gör huden mer elastisk, frågan är om det blir någon skillnad... Dessutom, om det nu är så att skinnet är för trångt borde det hjälpa att gå ner i vikt.

Det är jäkligt synd att du fått problem med det, det är inte så mycket att göra åt det, man vänjer sig, och det ser inte så otroligt hemskt ut som man själv tycker från början.
Sök på bristningar eller stretchmarks så finns det rätt mycket att läsa här på forumet.

Själv har jag bristningar mer eller mindre på varenda kroppsdel, inget man tänker på egentligen, de som är riktigt jobbiga är dem i armhålorna och däromkring.

Hur mycket kommer de att försvinna ?

pelle
2005-01-01, 20:18
Blir nog så att jag kommer att dra ned på träningen isf. Jag vill absolut inte ha dessa streck över mitt bröst.

King Grub
2005-01-01, 20:19
Hur mycket kommer de att försvinna ?

Inte alls. De bleknar efter ett antal år, men försvinner aldrig. Jag har över 10 år gamla bristningar på armar, axlar, bröst, lår och övre lats, och i dag är det vita streck i stället för illröda, men visst syns dom om man tittar noga.

sunkan
2005-01-01, 20:23
Blir det inte värre med Zink?


Har nån bok hemma någonstans om kostillskott där det stod att Zink kunde hjälpa och förebygga emot bristningar.

Men om det finns någon studie som bekräftar detta vet jag inte...du får fråga Sverker eller King Grub eller nån annan modd, att nån av dem vet är jag helt säker på :thumbup:

pelle
2005-01-01, 20:26
Inte alls. De bleknar efter ett antal år, men försvinner aldrig. Jag har över 10 år gamla bristningar på armar, axlar, bröst, lår och övre lats, och i dag är det vita streck i stället för illröda, men visst syns dom om man tittar noga.

Att de kommer att försvinna vet jag att de inte gör. Men jag vill vet hur snabbt de bleknar. Tar det 1 månad eller 5 år...

King Grub
2005-01-01, 20:26
Att de kommer att försvinna vet jag att de inte gör. Men jag vill vet hur snabbt de bleknar. Tar det 1 månad eller 5 år...

Närmare det senare än det första alternativet. Om muskler eller fettvävnad fortsätter öka i storlek i det drabbade området tar det längre tid. De bleknar kanske inte alls så länge man fortsätter växa.

Yankeee
2005-01-01, 20:27
Törs man fråga vad som händer om de inte försvinner? Får du mindre tjejer? Eller vad är kruxet?

pelle
2005-01-01, 20:27
Närmare det senare än det första.

Var det jag var rädd för :(

King Grub
2005-01-01, 20:32
Var glad att du inte är gravid. ;)

Muaytudd
2005-01-01, 20:38
Var glad att du inte är gravid. ;)


Shit jag trodde att det var en bild inne i en tarm eller ngt!

Frazze
2005-01-01, 20:39
För mig tog det ungefär 16-18 månader innan man började se rejäl skillnad, men sedan jag började träna igen har de inte börjat växa igen, utan håller sig på ungefär samma nivå. Dessutom har jag rätt kraftig kroppsbehåring, så det hjälper vad gäller hur mycket de syns.

Sedan hur mycket de försvinner... De är precis lika många fast de blir vita istället, lika stora, lika djupa osv, fast vita, då syns de knappt. Om du solar mycket brukar bristningarna dessutom "försvinna" lite, rent visuellt.

Callister
2005-01-01, 20:57
Jag har på magen, men de har bleknat rätt mkt, om man är brun ser man dem inte ens

Björn S
2005-01-01, 20:58
Hela min korsrygg är fylld av bristningar som jag fick som liten... alla dessa är fortfarande helt röda efter snart 10 år!
Det är bara att vänja sig.

pelle
2005-01-01, 21:11
För mig tog det ungefär 16-18 månader innan man började se rejäl skillnad, men sedan jag började träna igen har de inte börjat växa igen, utan håller sig på ungefär samma nivå. Dessutom har jag rätt kraftig kroppsbehåring, så det hjälper vad gäller hur mycket de syns.

Sedan hur mycket de försvinner... De är precis lika många fast de blir vita istället, lika stora, lika djupa osv, fast vita, då syns de knappt. Om du solar mycket brukar bristningarna dessutom "försvinna" lite, rent visuellt.

att sola kommer inte att vara ett alternativ :) Jag har gener så att jag blir röd som en kräfta.... och sen vit :)

pelle
2005-01-01, 21:15
Törs man fråga vad som händer om de inte försvinner? Får du mindre tjejer? Eller vad är kruxet?

Jag tycker helt enkelt inte om det. ;) Det bör kanske nämnas att jag inte tränar för att bli enormt stor utan för välbefinnande och för att det är roligt. Jag kommer att få samma tillfredställelse (om man säger så) genom att hålla musklerna som jag har nu och gå ner lite i fettvikt.

Halldin
2005-01-01, 21:18
Om du allvarligt funderar på att sluta träna på grund av en så trivial sak så hade du väl kanske inte fortsatt med styrketräning så länge till ändå.

Edit: Såg din redigering nu. Skär ner lite på styrketräningen och börja med mer kondition då? Kampsport kanske? Thaiboxning hade säkert passat bra.

pelle
2005-01-01, 21:21
Om du allvarligt funderar på att sluta träna på grund av en så trivial sak så hade du väl kanske inte fortsatt med styrketräning så länge till ändå.

Alltså, strunta i det eller sluta. Välj. :smokin:
Jag hade nog inte slutat ändå, som du tror. Jag har tränat något i hela mitt liv och det skulle aldrig falla mig in att sluta bara för att jag inte orkade eller nått sånt. Men detta är något annat. Kanske fått en chock när jag fick alla hudbristningarna på en gång, jag vet inte.

Fast mina hudbristningar känns patetiska när man sätter på TVn........

Edit: Såg att du hade sett att jag editerat mitt svar... (uhm, nu börjar det bli invecklat ;))

pelle
2005-01-01, 21:22
Jag hade ändå tänkt att lägga in en deff nu, får se hur det blir....

Tom BAK
2005-01-01, 21:23
har du en del fett att plocka kan du ju fortsätta träna och plocka fettet, när fettet försvinner finns det ju mer plats för muskler! =)

Beast
2005-01-01, 21:50
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"

Dessutom så bleknar de med tiden, och jag kan säga att alla som styrketränar seriöst har dom.

Mer bullshit kan man ju leta efter! Om du får bristningar är för att din hud har dålig anpassningshastighet helt enkelt. Tror du att det är för att du växer mycket mer än dom som inte får några... :thefinger:

Garnax
2005-01-01, 22:35
Det är därför man ska tänka efter före innan man startar med muskelbyggning.

Man bör gå upp till en 170kg så huden tänjs ordentligt, så har man skapat kostymen, sen är det bara banta ner sig och börja träna :)

Shadow Warrior
2005-01-01, 22:41
Stretchmarks är bara tufft, speciellt över axlar o pecs! :cool:

pelle
2005-01-01, 22:42
Stretchmarks är bara tufft, speciellt över axlar o pecs! :cool:

smaken är som baken.... :rolleyes:

Man and Machine
2005-01-01, 23:51
Har själv väldigt små bristningar vid armhålan och jag gillar dom inte speciellt mycket. Tyvärr har jag ingen tjej så detta kan jag inte svara på själv. Ni me en hona där hemma, vad säger hon? Kan ju tänka mig att detta är en sån sak som skrämmer iväg brudarna?

*Flash*
2005-01-02, 00:17
Har själv väldigt små bristningar vid armhålan och jag gillar dom inte speciellt mycket. Tyvärr har jag ingen tjej så detta kan jag inte svara på själv. Ni me en hona där hemma, vad säger hon? Kan ju tänka mig att detta är en sån sak som skrämmer iväg brudarna?
Inte mig iaf..
Kan för övrigt tala om att tjejer också brukar ha bristningar någonstans (dom flesta jag känner iaf).

Vic_1981
2005-01-02, 00:24
Jag tycker helt enkelt inte om det. ;) Det bör kanske nämnas att jag inte tränar för att bli enormt stor utan för välbefinnande och för att det är roligt. Jag kommer att få samma tillfredställelse (om man säger så) genom att hålla musklerna som jag har nu och gå ner lite i fettvikt.


Är nog bäst att du softar lite med träningen så det inte drar iväg och du blir enormt stor på några månader. :thumbup:

Man and Machine
2005-01-02, 00:30
Inte mig iaf..
Kan för övrigt tala om att tjejer också brukar ha bristningar någonstans (dom flesta jag känner iaf).

Låter ju betryggande.

Lite edit på första inlägget: Jag menar inga monster bristningar över halva överkroppen utan 5-10 cm på några få ställen.

Fatalist
2005-01-02, 00:36
Många tjejer i tonåren får bristningen på stjärten :booty:


Herregud människa. Farligt med lite bristningar, träna på du. Om något så får du iaf uppmärksamhet för att du sticker ut lite :thumbup:

Herkulez
2005-01-02, 00:48
Kan ju tänka mig att detta är en sån sak som skrämmer iväg brudarna?
äh tänk dig tjejer med jättepattar har ju oftast bristningar, inte springer man och grinar bara därför, samma sak fast omvänt :D

Man and Machine
2005-01-02, 01:54
äh tänk dig tjejer med jättepattar har ju oftast bristningar, inte springer man och grinar bara därför, samma sak fast omvänt :D

HAr inte kommit en flicka så nära inpå livet men när jag gör lovar att jag se över hennes byst. MEn jag skiter nog i att leta bristningar :D

Spiffy
2005-01-02, 02:00
Gör som jag.
Ät och vila dåligt som fan, så växer man inte så snabbt = inga hudbristningar :thumbup:

s_himself
2005-01-02, 02:06
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"



:thumbup: Det gör jag, mina är coola som fan :D mina löper typ över bröst och axel om man säger, där bröstet och axeln möts.. om ni fattar . fast dom är inte så stora, 5cm kanske max, och rätt nära armhålan så de syns inte så tydligt

jag har alltid varit smal, men därimot har jag nog bristningar på skinkorna :naughty: fast jag har inte tittat så nog då jag inte bryr mig :P kan va från att jeansen suttit där också :)

Mehdi
2005-01-02, 02:08
Ett jävla tjat, jäst är nog vad du letar efter.

http://www.transferpoint.com/html/formula111.html

Godnatt

Metal_boy_
2005-01-02, 05:31
zinktabletter har inte hjälpt mig iaf..men jag åt det inte därför heller så jag bryr mig inte..ända stället jag inte har bristningar på är Långe John

påven
2005-01-02, 07:06
Dagens i-lansdproblem. :rolleyes:

Jag har bristningarn pålåren, skinorma, armhålorna, axlarna o brösten. Jag har inga problem att skaffa tjejer. Och jag har nog inte träffat nån tjej som inte har bristningar på bröst, rumpa eller lår så varför skulle dom då bry sig om dina bristningar?

King Grub
2005-01-02, 07:31
Har själv väldigt små bristningar vid armhålan och jag gillar dom inte speciellt mycket. Tyvärr har jag ingen tjej så detta kan jag inte svara på själv. Ni me en hona där hemma, vad säger hon? Kan ju tänka mig att detta är en sån sak som skrämmer iväg brudarna?

Det har ingen negativ inverkan. :cool: Möjligen om det bara är ölmagen som är täckt. :D

pelle
2005-01-02, 08:01
Jag tycker iaf inte att det är speciellt snygg och eftersom jag inte tränar för att bli jättestor så kommer jag att minska styrketräningen.

King Grub
2005-01-02, 08:10
Det är ingen som tvingar dig att träna om du inte vill... det är bara nästan lite larvigt att sluta med något man tycker om bara för några röda streck som dessutom är helt ofarliga.

Har du riktigt lätt för att få dem kan det räcka med själva sträckeffekten mot belastning för att stimulera uppkomsten av bristningarna; det är alltså inte säkert att du måste bli "stor" för att få dem.

pelle
2005-01-02, 08:32
Det är ingen som tvingar dig att träna om du inte vill... det är bara nästan lite larvigt att sluta med något man tycker om bara för några röda streck som dessutom är helt ofarliga.


Jag talar absolut inte om att sluta, endast att trappa ned lite. Jag tränar just nu 4 dagar tung styrketräning i veckan. Kanske går ner till 2 istället eller nått.

Shadow Warrior
2005-01-02, 10:14
Men då kanske du växer mer för att det ligger närmare din återhämtningskapacitet!

:smokin:

StefanH
2005-01-02, 13:38
Att man har olika anlag för att få bristningar är väl ganska naturligt!! Själv har jag efter 18 års träning endast lyckats få ett par i armhålan!! Jag har polare som aldrig satt sin fot på ett gym, men ändå är fulla av bristningar, fast då oftast beroende av övervikt!! Jag tror att det är svårt att undvika att få dom om man har anlag för det, men varför bry sig??? Känner få byggare som inte har en bristning nånstans så det är bara att gilla läget!! Även kvinnor som fått barn har som regel bristningar på mage och bröst, men inte slutar kvinnor få barn bara för det!! Att sluta träna för att man får bristningar tycker jag är en dålig anledning!! Det går iof att ta bort dom hjälpligt med laser men det är naturligtvis inte gratis!! Nä för fan, träna på och skit i bristningarna, det är ändå inte mycket du kan göra åt det ändå!!
Peace Stefan

core
2005-04-21, 15:12
Ursäkta om jag väcker liv i denna döda tråd men jag tyckte det var onödigt att starta en ny.

Har själv bristningar lite här och där och funderar på hur bristningarna går ihop med tatueringar? Alltså i syfte att dölja dem.

Kommer gadden att bli skev som fan om man blir större igen?

Nismo
2005-04-21, 15:30
Ursäkta om jag väcker liv i denna döda tråd men jag tyckte det var onödigt att starta en ny.

Har själv bristningar lite här och där och funderar på hur bristningarna går ihop med tatueringar? Alltså i syfte att dölja dem.

Kommer gadden att bli skev som fan om man blir större igen?

Jag tatuerade mig på armen, och en del av gadden gick över ett stort ärr. Jag vet iof inte hur lika vävnaderna är på en hudbristning och ett ärr, men det känns som om de är något sådär lika (röda i början men bleknar med tiden)
Detta var när jag var 16år. Det har inte hänt ett skit, ser bra ut trots att man gått upp en hel del i vikt.

core
2005-04-21, 17:22
Känns som att en bristning är sladdrigare än ett ärr på något vis.

Och så länge man växer sägs det att gadden ser bra ut, om man däremot gadar sig och sedan går ner i vikt så riskerar det bli knas.

KRILLE!
2005-04-21, 17:31
Jag skulle då aldrig våga röra med en nål nära mina bristningar, huden är så sjukt jävla tunn att det bara skulle bli slarvsylta av det *spy*

izarul
2005-04-21, 17:35
Har också vita sträck nu. Sola fungerar utmärkt, dom syns knappt alls då, fast sola inte om dom är röda, då kommer det synas ännu bättre... Gå ner i fettvikt så kommer dom att bli vita, smörj in dom med hudcreme innan du går och lägger dig och sola mkt så kommer dom att synas sämre, men försvinner gör dom aldrig.

Doctor Snuggles
2005-04-21, 18:55
Märkligt. Har fått för mig att hudbristningar syns MER ( d.v.s. efter de har bleknat) när man solar, just pga att de liknar ärrvävnad som inte har pigment.

För övrigt, ang. behandling o dyl: http://www.ivillage.co.uk/health/beauty/surg/articles/0,,181478_183143-2,00.html

Sophie
2005-04-21, 21:34
Jag hade ett stort skärsår på min axel o. en liten bristning på bröstet :rolleyes: vid armhålan när jag tränade mycket bröst. Fick 100% e-vitamin olja från en vän, såren försvann helt.. o. bristningen synns inte (bara med förstornings-glas.. o. det brukar inte hända så ofta att nån kollar mig med en sån *rolleyes* )
Oljan hjälpte mycket för min ex också som hade ganska stora bristningar på bröstet o. armen.. inga magi men det lungnar o. huden reparerar sig snabbare -så bra den kan ju.. Också om du använder kropps-skrubb (massera lätt bara) eller såna skrubb-handskar (från Åhleens tex.) när du badar o. smörjer in huden efteråt med tex. ACO mjuk hud lotion..
Hud-bristningar är inget man önskar sig men bara så ni vet: nån tycker att de kan vara personliga o. faktiskt charmiga.. jag tex. :)

Tricklev
2005-04-21, 21:49
Det enda som växer på mig är mina lår, och där har jag hudbristningar, men jag ser dom mer som riktmärken till mitt könsorgan, än något att skämmas över ;)

jesse
2005-04-21, 23:38
Det enda som växer på mig är mina lår, och där har jag hudbristningar, men jag ser dom mer som riktmärken till mitt könsorgan, än något att skämmas över ;)

är de så svårt att hitta den eller :confused:


:D

bonydrop
2005-04-28, 16:50
Jag passar på att ställa en fråga här om jag inte hittade något svar på.

Är risken större att få hudbristningar om man kör tungt med få repetitioner eller spelar det ingen roll? Anledningen till att jag frågar är för att jag fått bristningar på låren, och just låren kör jag nästan alltid lågrepetitionsträning.

paranoid
2005-04-28, 18:18
Jag passar på att ställa en fråga här om jag inte hittade något svar på.

Är risken större att få hudbristningar om man kör tungt med få repetitioner eller spelar det ingen roll? Anledningen till att jag frågar är för att jag fått bristningar på låren, och just låren kör jag nästan alltid lågrepetitionsträning.

Risken att få bristningar torde vara mindre när du kör tungt med få repetitioner, eftersom lågrepträning i högre grad resulterar i ökad styrka än i ökad muskeltillväxt.

Bigbulka
2005-04-28, 18:35
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"

Dessutom så bleknar de med tiden, och jag kan säga att alla som styrketränar seriöst har dom.
:thumbup:

maRRtin
2006-02-24, 15:42
Är det här en hudbristning jag har råkat ut för?

http://mkracing.se/temp/axel.jpg

kelk
2006-02-24, 15:44
nä.. antar att du har haft en stång på axlarna och sömmen från tröjan har repat dig lite!

paranoid
2006-02-24, 15:45
Knappast! Det ser snarare ut som att du har kört knäböj utan sådant där "axelskydd"!

Frippe_L
2006-02-24, 15:50
Är det här en hudbristning jag har råkat ut för?



SÅna får jag efter jag kört stående vadpress, är bara som tröjsömmen tryckt ner i huden, går bort efter nån dag, är som vanliga blåmärken ungefär.

maRRtin
2006-02-24, 15:54
Jaha just det, körde ju knöböj innan idag. Silly me!
Och vadpress

Zakath
2006-02-24, 15:59
Närmare det senare än det första alternativet. Om muskler eller fettvävnad fortsätter öka i storlek i det drabbade området tar det längre tid. De bleknar kanske inte alls så länge man fortsätter växa.



Stämmer inte jag, fick bristningar runt höfte i puberteten när jag växte på som bäst och dem bleknade med tiden trots att jag växte och tränade.

fonzie
2006-02-24, 16:04
Jag tycker helt enkelt inte om det. ;) Det bör kanske nämnas att jag inte tränar för att bli enormt stor utan för välbefinnande och för att det är roligt. Jag kommer att få samma tillfredställelse (om man säger så) genom att hålla musklerna som jag har nu och gå ner lite i fettvikt.

Knappast. För mig låter det som att du tränar helt för andras skull om du funderar på att sluta med något som är så uppskattat av dig själv pga av några hudbristningar. Sluta vara en sån kärring, luft tungt och ha kul!

Jman
2006-02-24, 16:22
Att få bristningar av ökad massa verkar svårt. Så snabbt ökar iaf inte jag i storlek :) Däremot så har jag lyckas få lite små bristningar vid armhålorna. Helt ofarliga. Har massa andra ärr som snor fokus ändå. Tur att man börjar bli hårig med åldern *rolleyes*

Babylen hud är ett koncept jag inte är bekant med :D Be a man !

King Grub
2006-02-24, 16:36
Stämmer inte jag, fick bristningar runt höfte i puberteten när jag växte på som bäst och dem bleknade med tiden trots att jag växte och tränade.

Inte riktigt relevant område...

^AzAzeL^
2006-02-24, 18:17
För fan Pelle på med krigs kostymen och visa Conan inom dig!
Har du sett en krigare utan ärr nångång lr *screwy*

nu gör du så här ner på gymet kör ett riktigt hardcore pass och skrik "Crom" i varje lyft du gör så ska du se att du glömt allt.

Mina MArks sitter på Rövva :hbang: En svensk tiger!

Cerberus
2006-02-24, 18:31
Vafan, stretchmarks e ju TUFFT! Betyder ju att du är grofv! :hbang:

Har bristningar på midjan, bröst, axlar, biceps. Vråltufft tycker jag :D

mathor
2006-02-24, 18:59
Själv har jag enorma illröda bristningar på högeraxeln. Cirka 5-6mm breda och 10 cm långa. Mycket vackert tillsammans med en röd wifebeater! Dessa har jag haft i ungefär tre år, och de har inte bleknat ett dugg. Håll ut!

carloskar
2006-02-24, 19:21
Jag är då kungen av bristningar.

Har dom överallt.. Mage, axlar, ben, armar, rygg... Magen är värst, 0.5 mm breda, upp till början av bröstkorgen.. Har på höfterna också föresten.

Inget o grina över. Jag har varit tjockis och får skylla mig själv, ser det som en påminnelse om att inte gå upp igen!

Föresten, alla har bleknat, tog väl 1 år ungefär.

carloskar
2006-02-24, 19:31
Fast jag skulle ju ta bort dom om det gick :D

puckoidiot
2007-01-23, 19:27
Inte mig iaf..
Kan för övrigt tala om att tjejer också brukar ha bristningar någonstans (dom flesta jag känner iaf).

klart att vi tjejer också har bristningar. :)

Deceiver85
2007-01-23, 19:44
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"

That's my spirit

Gpajpen
2007-01-23, 19:54
har först några på båda sidorna av magen pga av att jag blev fet som liten.
dom har bleknat, men är kvar om man kollar efter.

sen har jag latsen litegrann och på båda bicep högt upp mot kroppen liksom.
dom har inte bleknat men stör inte speciellt mkt. båda ställena är rätt så dolda.

Emselie
2007-01-23, 20:36
Har själv väldigt små bristningar vid armhålan och jag gillar dom inte speciellt mycket. Tyvärr har jag ingen tjej så detta kan jag inte svara på själv. Ni me en hona där hemma, vad säger hon? Kan ju tänka mig att detta är en sån sak som skrämmer iväg brudarna?

Pojkvännen har en del bristningar, har aldrig stört mig på något sätt. Lägger knappt märke till dem alls faktiskt.

skat3r
2008-09-01, 18:05
Heej!
Om man går i skolan och har bristningar på brösten då kan man bara inte sluta träna för då får man ju IG men mamma säger att om man börjar använda sport-NH så försvinner dom efter ett tag är det sant?

joriice
2008-09-01, 18:08
Nej det är inte sant.

King Grub
2008-09-01, 18:09
Bristningar bleknar med åren, men försvinner aldrig.

Röda_Lacket
2008-09-01, 19:22
Någon som testat Rejene ?


http://www.tvshop.com/SE/products/10205/20918

Exdiaq
2008-09-01, 19:27
TVshop, haha

svettigt_fläsk_luleå
2008-09-01, 21:27
Någon som testat Rejene ?


http://www.tvshop.com/SE/products/10205/20918

Ja, jag har provat och det funkar!

Buken
2008-09-01, 23:59
Jag hade fläskbristningar på mina lår för typ 3-4 år sedan dom syns nu inte alls, kanske enbart om jag letar riktigt jävla noga :)

TheSpider
2008-09-02, 09:20
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"

Dessutom så bleknar de med tiden, och jag kan säga att alla som styrketränar seriöst har dom.
Skitsnack, man får inte hudbristningar av att träna seriöst utan när ens muskler växter snabbare än huden. Det är ju mycket individuellt..man kan mycke väl träna "seriöst" och gå in för det till 100% men inte få hudbristningar.

Dessutom har jag hört att de aldrig GÅR BORT, utan bleknar mer eller mindre. Tror min polares läkare sa de.

ariola
2008-09-03, 21:11
den dära tvshops lotiongrejjen skulle den funka även på andra ställen än magen? eller vad tror ni? Värt ett försök iaf!

jakke
2008-09-03, 21:14
den dära tvshops lotiongrejjen skulle den funka även på andra ställen än magen? eller vad tror ni? Värt ett försök iaf!

absolut, köp minst 2st när du ändå beställer ;)

ariola
2008-09-04, 18:09
absolut, köp minst 2st när du ändå beställer ;)

seriöst? :) har du testat det och det funkar alltså? awesome! :hbang:

Vinter
2008-09-04, 23:43
Krämer funkar inte på ärrbildning, däremot funkar viss laser och co2 behandling eller varför inte tatuering.

ariola
2008-09-05, 09:20
Krämer funkar inte på ärrbildning, däremot funkar viss laser och co2 behandling eller varför inte tatuering.


ärrbildning? Alltså när de har blivit vita eller vadå?

Vinter
2008-09-05, 09:47
Striae(bristningar) liknar ärrbildning mycket i uppbyggnad. Och bleks på samma sätt som ärr med tiden.

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3934

"Finns någon behandling eller förebyggande behandling?

Undersökningar där gravida kvinnor använt olja och massage har inte kunnat visa någon effekt. Det finns mycket litet att göra åt striae men man har prövat retnoidhaltiga (tretinoin som t.ex finns i Aberela), krämer innehållande fruktsyror och c-vitamin och andra lokalbehandlingspreparat . Olika former av laserbehandling har prövats. Allt med begränsad framgång. Den viktigaste läkande faktorn är tiden och undvikande av de utlösande faktorerna, vilket kan vara mycket svårt."

De två mest lovande behandlingarna om man vill ha resultat är behandlingar som även fungerar på vanlig ärrbildning. Dvs fraxel laser och i framtiden co2 behandling. Men man får komma ihåg att det inte går att ta bort striae helt, bara göra dem slätare och mindre synliga med de metoderna.

Niklan
2014-02-25, 00:46
Jag säger som Priest. "Look at them as warrior marks and wear them with pride!"

Dessutom så bleknar de med tiden, och jag kan säga att alla som styrketränar seriöst har dom.

Fan det bästa jag hört, fattar inte varför man bryr sig om lite bristningar ? Det ser ju bara ut som om man kämpat lite för musklerna man fått :)