handdator

Visa fullständig version : dominikanska republiken


Baha
2005-01-01, 18:16
Ngn som varit i dominikanska republiken? och vad kan man göra, hur är det där etc?


skulle egentligen till thailand men nu har dom bokat om resan dit istället, efter det som hänt och med min flygskräck så har jag NOLL lust att åka, men antar att jag inte kan slippa undan på ngt vis såvida jag inte avlider här hemma=/

Shadow Warrior
2005-01-01, 18:18
Ngn som varit i dominikanska republiken? och vad kan man göra, hur är det där etc?


skulle egentligen till thailand men nu har dom bokat om resan dit istället, efter det som hänt och med min flygskräck så har jag NOLL lust att åka, men antar att jag inte kan slippa undan på ngt vis såvida jag inte avlider här hemma=/

Om jag inte blandar ihop landet med nått annat land så är dom jävligt korrupta där och hammnar du i bråk så måste du snabbt som fan dra upp en sedelbunt till snutarna för att inte råka illa ut.

Zakath
2005-01-01, 18:20
Ngn som varit i dominikanska republiken? och vad kan man göra, hur är det där etc?


skulle egentligen till thailand men nu har dom bokat om resan dit istället, efter det som hänt och med min flygskräck så har jag NOLL lust att åka, men antar att jag inte kan slippa undan på ngt vis såvida jag inte avlider här hemma=/



Jag har varit där, fast när jag var runt 12år. Men då var det iaf det bästa stället jag varit på!
Kanske något dyrt redan då, jag vet inte hur det är nu.

Vi hade iaf en "all-inclusive" resa så jag tyckte det var hur bra som helst med gratis läsk hela dagen :D Trevliga utflykter fanns också att tillgå, men det är mycket ridande på hästar. Dem lastade upp allt från feta tyskar till bimbos i kortkort på hästarna :smokin:
Det var riktigt fint vatten på många ställen där, alldeles klart! Så ta med snorkel och cyklop!

Sne kommer jag inte ihåg annat än att det var toppen!

Zakath
2005-01-01, 18:22
Om jag inte blandar ihop landet med nått annat land så är dom jävligt korrupta där och hammnar du i bråk så måste du snabbt som fan dra upp en sedelbunt till snutarna för att inte råka illa ut.


jag vet inget om det. Vet bara att dem jävla barnen där springer som galningar efter utflyktsbussarna och skriker "menta menta" (godis godis) :D fast jag var ju där på familjesemester och då ser man ju inte allt direkt..

Shadow Warrior
2005-01-01, 18:23
jag vet inget om det. Vet bara att dem jävla barnen där springer som galningar efter utflyktsbussarna och skriker "menta menta" (godis godis) :D fast jag var ju där på familjesemester och då ser man ju inte allt direkt..

Ok om ingen kan backa upp det jag skrev så ska det givetvis ignoreras.

Zakath
2005-01-01, 18:25
Ok om ingen kan backa upp det jag skrev så ska det givetvis ignoreras.



Fast jag var ju som sagt på familjesemester och då blir det ju inte mycket bråk :)

Värre om man är ute med kompisarna på "fyllesemester" kanske ;)

JustinCredible
2005-01-01, 18:35
fine ass bitches har jag hört. :)

sen så var det väl rätt vanligt med kidnappning av turister där ett tag.. fast minns inte exakt var + att det var skitlänge sen. bingolotto slutade väl ge ut resor dit pga det. typ.

Baha
2005-01-01, 18:37
åker med kärring o dotter o hennes familj så man lär inte få ta del av några fine ass bitches såvida man inte smyger ut på nätterna.,

mini
2005-01-01, 19:24
Fint på de ställen turister ofta är hänvisade till. Dock är det mycket vanligt med barnprostitution och vanlig dito.

kelk
2005-01-01, 19:31
Att utforska dominikanska republiken på egen hand är inget som rekommenderas, vad jag vill minnas iaf. :-)
Var även jag där på en så kallad "all-inclusive", man satt ganska fast i området.
Men äta,bada,dricka kunde man göra utan att behöva betala något i efterhand. ;)

Bingo
2005-01-01, 20:11
Ngn som varit i dominikanska republiken? och vad kan man göra, hur är det där etc?Tja, vad kan man göra i Sverige? Det är ett land vi talar om och det mesta torde finnas där. Jag var där för några år sedan på nåt all-inclusiveställe. Bada, sola, dyka, segla osv fanns där. Men utflykter på egen hand skulle man visst akta sig för. Den typen av råd skall man ta med en nypa salt men å andra sidan fanns det inte något direkt att besöka i närheten av stället jag bodde på. Det är ett fattigt land och städerna är lite av kåkstäder.

Gillar du strandliv är det nog toppen. Jag tyckte inte om det. Inte på grund av landet men på grund av tristessen och känslan av att vara instängd (man är mycket noga med att separera turister från locals med murar och sånt).

hulken
2005-01-02, 22:15
Har varit där ,tyckte det var mycket bra, stränderna är bland dom bästa i världen,klimatet luftigt och behagligt, var själv i Puerto Plata men åkte runt lite också,kan då rekomendera Samaná och Cayo Levantado (Bacardi Island) som har stränder som heter duga och vattnet är kristallklart,man kan även åka ut och se knölvalar leka i vattnet där omkring,sen så finns det ju en del vattenfall att utforska också och naturligtvis ett besök på Rom fabriken.

christian
2005-01-03, 08:58
Trevligt land, dock lite väl närgångna försäljare/tiggare ibland. Var där sommaren 2000.

Gå inte på det där med gratis rom om du lyssnar på lite information från ett lägenhetshotell....

Stranden (iaf där vi bodde som inte var all inclusive) är (var?) off limits på nätterna pga lösdrivande hundar samt överfallsrisken.

Massa roliga spindlar och grejjer finns det lite överallt också, det var en som tog en höna inne på hotellområdet.. :whipped:

Naturen är helt grym, åk på ngn jeepsafari in i djungeln och glöm inte kameran så får du en trip du sent kommer glömma. Simma uppför en sötvattenkälla mitt i djungeln var mäktigt!

mmartin
2005-01-03, 09:59
hänger jag inte med, eller menar du att en spindel tog en höna?? :confused:

Hur är pris situationen där då? vad kostar låt oss säga en, pizza? stor stark? "vanlig" middag? i cirka pris naturligtvis...

Slartibartfast
2005-01-03, 10:51
Har hört att det är kanske världens bästa ställe att surfa plattvatten. :hbang:

Eller var det Aruba?

Henke
2005-01-03, 11:12
Jag var där för ett par år sedan och det mesta var väl ganska billigt, har för mig att ölen kostade ca 10:- på pubben, vi bodde på ett all inclusive ställer och det rekomenderas, det är lite dyrare att äta ute samt att maten är lite anpassad efter turistmagar på hotellen.

Ta absolut med dykprylar, det finns en del riktigt bra dykställen däromkring.
Det finns en giftspindel som e ganska stor, men den är samtidigt rätt skojig, den smackar ordentligt när den ramlar från en liten höjd.
Det största plusset är nog deras cigarrer, riktigt goda och prisvärda, deras inhemksa whisky smakar faan medans rommen är suverän.

Enda anledningen till att jag inte har åkt tillbaka är dels att brottsligheten är relativt hög, samt att det finns väldigt mycket prostitution där, såg poliser misshandla prostituerade väldigt grovt och det är väl det som jag inte gillar

Hoppas detta hjäper något

mmartin
2005-01-03, 13:12
När vi snackar spindlar ska dela med mig av en märklig händelse!

Jobbade i djuraffär ganska nyligen och mina två kollegor ville köpa in en lite mer exotisk ovanlig spindel för at liksom se om intresse fanns för sådana djur.
Sagt och gjort den kom och var ENORM ihopkurad tog den upp TVÅ händer av tjej-kollegan. Hon förflyttade den till terrariet och sen lät vi den vara där med lite mat. Nån dag senare kom en reptil-expert(hyfsat känd inom reptil-sverige) och tappade hakan fullständigt! Meddelade lite smått hysteriskt att spindeln var bland världens 5 farligaste samt aggressivaste och ett bett hade gift nog för att döda över 200 vuxna män.. tjejen påpekade kallsvettigt att hon hade ju haft tjocka trädgårdshandskar när hon flyttade den iaf men möttes av ett skratt av meddelandet att spindeln fällde ut 2 cm långa huggtänder och en handske var liksom meningslöst...

Spindeln dog pga av sin ömsning senare, och kollegorna chansar nog aldrig mer med sådana grejjer :D tjejen kan man väl säga var med om en nära döden upplevelse utan att veta det ;)

Slartibartfast
2005-01-03, 13:23
att spindeln var bland världens 5 farligaste samt aggressivaste och ett bett hade gift nog för att döda över 200 vuxna män..

Vad var det för art? Trattminörspindel?

edit: det var det knappast eftersom det är DEN farligaste, och experten hade med all sannolikhet sagt det i så fall.

christian
2005-01-03, 14:11
hänger jag inte med, eller menar du att en spindel tog en höna?? :confused:

Hur är pris situationen där då? vad kostar låt oss säga en, pizza? stor stark? "vanlig" middag? i cirka pris naturligtvis...

Hehe, yep. Hönan gick runt och påtade lite i jorden med sina kycklingar bakom sig, sen hörde vi bara ett gapskrik och sen tystnade hon. Hotellpersonalen samlade in alla kycklingar men ville inte berätta vad som hänt, men de som hann fram såg vad som hade hänt.

bear.flowertwig
2005-01-03, 22:49
All inclusive...varför? Då kan man ju åka vart f*n som helst. Värdelöst.

D.R. är ett underbart land. Boka och bo på nåt lokalt hotell, finns hur många sidor som helst på nätet. Åk runt och titta på egen hand. Inåt landet på grym natur, plantager, precis hur mkt äventyrsaktiviteter som helst. Ett av världens bästa ställen för windsurfing(Cabarete). Och nej, man blir varken rånad/våldtagen/mördad bara för att man sätter foten utanför grindarna. Vanligt sunt förnuft räcker långt där med...

Köp med snuskigt mkt rom och cigarrer hem. Världens bästa.